2017-03-01, 06:10
Medlem
E.Merckxs avatar
Väldigt bra tal av President Donald Trump. I stort sett alla republikaner väldigt positiva.

CNN:s poll efter talet:

CNN/ORC Poll: 78% Of Speech Watchers React Positively to Trump Address

http://www.realclearpolitics.com/video/2017/02/28/cnnorc_poll_78_of_speech_waters_react_positively_t o_trump_address.html
2017-03-01, 06:48
Medlem
Rickuzs avatar
Talet styrker bara vad jag har haft på känn under en väldigt lång tid. Trump är förmodligen den bästa presidenten under vår livstid.

Jag säger 'förmodligen', eftersom att framtiden är oskriven. Men ja, han är mycket lovande. Kanske t.o.m västvärldens räddning.
2017-03-01, 07:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Väldigt bra tal av President Donald Trump. I stort sett alla republikaner väldigt positiva.

CNN:s poll efter talet:

CNN/ORC Poll: 78% Of Speech Watchers React Positively to Trump Address

http://www.realclearpolitics.com/video/2017/02/28/cnnorc_poll_78_of_speech_waters_react_positively_t o_trump_address.html
T.o.m. CNN:s Van Jones hyllar Trump:

Citat:
CNN's Van Jones is a frequent critic of President Donald Trump if there ever was one. But after the president's speech to the nation on Tuesday night, Jones got emotional and was clearly impressed by Trump's handling of one particular part of the speech.
Jones said Trump's tribute to Navy SEAL Ryan Owens, who died in a raid in Yemen, was "one of the most extraordinary moments you have ever seen in American politics, period" and that it was the moment Trump "became President of the United States." He also said it's the kind of thing that could make Trump a two-term president.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/trump-critic-van-jones-one-of-the-most-extraordinary-moments-you-have-ever-seen-in-american-politics -a7604921.html

But he did something tonight that you cannot take away from him. He became president of the United States.
Senast redigerad av arbetet 2017-03-01 kl. 07:19.
2017-03-01, 07:24
Medlem
Bill Maher, extremt mycket till vänster och avskyr Trump tyckte talet var bra. "Home run" skrev han på Twitter.
2017-03-01, 09:40
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Bill Maher, extremt mycket till vänster och avskyr Trump tyckte talet var bra. "Home run" skrev han på Twitter.

Det VAR ett bra tal, välskrivet och förvånansvärt kompetent genomfört. Detta ska Trump ha pluspoäng för, här visade han verkligen sin bästa sida. När man börjat tro att Trump var på väg utför lyckas han leverera när han måste, all heder till honom för det.
2017-03-01, 10:02
Medlem
Om Trump:s tal.

SVT Nyheter för i en artikel fram att:
"Donald Trump överväger lagstiftning som möjliggör för papperslösa migranter i USA att få rätt att jobba och betala skatt – men utan att direkt få medborgarskap, uppger CNN med hänvisning till högt uppsatta källor i Vita huset."
http://www.svt.se/nyheter/utrikes/cnn-trump-vill-ge-papperslosa-ratt-att-jobba

Nyheten kan sannolikt klassificeras som fake news.

Så här sa han i talet:
" Nations around the world, like Canada, Australia and many others --- have a merit-based immigration system. It is a basic principle that those seeking to enter a country ought to be able to support themselves financially. Yet, in America, we do not enforce this rule, straining the very public resources that our poorest citizens rely upon. According to the National Academy of Sciences, our current immigration system costs America's taxpayers many billions of dollars a year.

Switching away from this current system of lower-skilled immigration, and instead adopting a merit-based system, will have many benefits: it will save countless dollars, raise workers' wages, and help struggling families --- including immigrant families --- enter the middle class.

I believe that real and positive immigration reform is possible, as long as we focus on the following goals: to improve jobs and wages for Americans, to strengthen our nation's security, and to restore respect for our laws."
http://edition.cnn.com/2017/02/28/politics/donald-trump-speech-transcript-full-text/

Lägg märke till de sista orden i citatet.

Chris Matthews i sin kommentar om talet träffar rätt:
"Trump's Economic Nationalism Works Left, Right, Or Center; "A Winner Politically""
http://www.realclearpolitics.com/video/2017/02/28/chris_matthews_trumps_economic_nationalism_works_l eft_right_or_center_a_winner_politically.html

Trump växte som president i många amerikaners tycke efter talet, visar undersökningar.
Senast redigerad av alipo 2017-03-01 kl. 10:07.
2017-03-01, 10:08
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo

Trump växte som president i många amerikaners tycke efter talet, visar undersökningar.

Det var första gången han agerade riktigt som en president i mina ögon. Ju mer av denna sida han uppvisar, desto bättre för honom framöver. Jag kan inte se hur man kan kalla honom oseriös när han agerar så här, men det är upp till honom att välja hur han vill bli ihågkommen.
2017-03-01, 11:05
Medlem
Swan65s avatar
Undrens tid är inte förbi tydligen.. Trump gör ett tal värdig hans position och på ett sätt ljusår ifrån hans vanliga lättretliga sandlådenivå. Detta är den Trump jag hoppats på sedan han besökte Obama i Vita Huset. Han bjuder till och med demokraterna på en olivkvist genom att förorda betald familjeledighet. Får se nu då om denna nya mognare attityd kommer att hjälpa Trump att omvandla sina föresatser till resultat.
2017-03-01, 11:51
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad härligt att du förstår att syrier i Syrien, iranier i Iran och så vidare, inte omfattas av konstitutionen och alltså kan förvägras tillstånd att resa till USA. Det är ett litet, men ändå nog så viktigt steg i din mentala och personliga mognad Klyban. Det tar sig!

Men hur var det nu med USAs skuld till FN? Du har tjatat om den i dagar, och använt den som argument för att NATO-medlemmarna inte ska behöva uppfylla sina åtaganden gentemot NATO.

Finns det ens någon skuld till FN, eller är det bara nåt du hittat på helt själv?
Saken är att när det kommer till inresa så blir detta högintressant med USA lagar och regler.
Och konstitutionen säger religionsfrihet, och det är ur detta man arbete med.
Sen lägga orden i munnen och försöka inbilla folk jag pratar om Syrier i Syrien och att USA konstitution skulle gälla där.
Så undrar man hur korkad du är i att jag skulle gå på den?

USA arbetar givetvis att alla har samma rättigheter, sen finns det säkert undantag.
Dock är inte religion nått undantag.

Ibland undrar man hur bright vissa av er är, som inte ens insett det var en liknelse till skuld och FN kom in, och hur man ser olika på om det är min eller din skuld i USA.
Aldrig ens utgett mig veta om USA har en skuld till FN eller inte, utan sa att USA historiskt brukar ha en skuld till FN.

Men här blir det lite humor faktiskt, då NATO-länder inte ens har skuld, så allt m,ed FN kan du helt glömma då den liknelsen går inte ta upp, eftersom det inte finns någon skuld.
Och 2% BNP militärbudget har man upp till 2020 att lösa, så där finns det redan en plan.
Vilket betyder att allt du tjafsat om och par till, är inget annat än en lögn från början till slut.
Enda sanningen jag kan komma på, och det är att det är idag 2% BNP militärbudget.
Och att man har en utvecklingsplan som man aktiverat efter man höjde ifrån 1,22% till 2%.
Men resten är en lång rad av lögner, och det är här skon klämmer då ni inte gillar bli avslöjade med "alternativ fakta"(som alla andra på jorden kallar lögn).
2017-03-01, 11:52
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
De har ingen dom som visar att Trumps EO bryter mot konstitutionen, nej.
Så du försöker säga att domaren säger det bryter emot lagarna, och sen har dom inte använt ett enda ord till förklara varför.

Hur korkad tror du vi är?
Självfallet står det i domen, sen att du inte fattar är en annan sak.
Kanske du kan be en vuxen närstående och förklara för dig som du liter på(Och givetvis får denne vara mindre insnöad än dig).
2017-03-01, 11:58
Medlem
Ser att många hyllar honom här angående talet.

Men jag väntar finns inget lättare än att bli omtyckt, för att ändra på USA måste man trampa på andra och det är svårt.

Minst 80% av de som röstade på honom ville ha förändring bara vänta och se.
2017-03-01, 12:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det var första gången han agerade riktigt som en president i mina ögon. Ju mer av denna sida han uppvisar, desto bättre för honom framöver. Jag kan inte se hur man kan kalla honom oseriös när han agerar så här, men det är upp till honom att välja hur han vill bli ihågkommen.
Är det något specifik du tänker på?

Tyckte att det var Trumps vanliga teleprompter tal typ som RNC-talet, men lite mindre mörk + Ryan Owens anka + lite mer positiv till NATO + fördömande av rasism/antisemitism - förolämpningar - Hillary - Fake News (- beröm till Putin )

Så det var enligt mig ett vanligt tal utan Trumps onödiga "kontrovers". Men var det något nytt/annorlunda?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in