2017-05-19, 23:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Är det så du tolkar det? Jag trodde att han med "that's taken off" menade "det har stuckit iväg"/"det har blivit för stort", typ. Att rysslands-frågan blivit större än han hade föreställt sig.

Det är ganska klart att han menade:

Taken off (the table/the agenda)
2017-05-19, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ni liberaler bryr er egentligen inte om VAD Trump sade, utan om han har gjort det eller inte. Ni framstår som väldigt dåliga människor när ni agerar på detta sätt.

Vad nu Trump "avslöjade" för information kommer vi aldrig få reda på. Men rykten säger att Trump delade med information till Ryssland om hur IS vill åt bärbara datorer.

Självklart ser liberaler ned på Trump för detta. Må jag fråga? Du är väll inte jihadist?

Vi vet redan vad han avslöjade, han avslöjade platsen där informationen hade samlats in, vilket kan riskera agentens liv.
2017-05-19, 23:53
Medlem
bernad_laws avatar
Nu är jag trött på detta. Jag har redan sagt att man INTE kommenterar modereringen i trådarna, men ändå envisas vissa med detta.

Detta är trist, för dels raderas i övrigt bra inlägg för detta regelbrott, och dels får man garanterat varningar. /Mod
2017-05-19, 23:54
Medlem
Trump lär vara den sista presidenten någonsin att få nut job att trenda på twitter.

Undra vad 1945 världsledarna skull tänka om Trump.
2017-05-20, 00:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Det här blir ju galnare och galnare (och roligare). House of Cards kan slänga sig i väggen:

McMaster, som ska övervaka att Trump inte yppar någon känslig information under resan skall ha sagt:

- Det går inte att säga till honom vad han inte får säga, för då är det det första han säger!"

McMaster säger med andra ord att Trump är ett barn som man inte kan få att hålla tyst.

Det är ju nästan overkligt. Får han sparken nu?
Nice!

Tror att det var Bannon som läckte info. Eller kanske Flynn's kvarvarande medarbetare (=Putin!)

Helt sjukt. För bare ett par veckor sedan var jag rädd för att McMaster (aka McCain) ska förstöra Trump's utrikespolitik.
2017-05-20, 00:11
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Nice!

Tror att det var Bannon som läckte info. Eller kanske Flynn's kvarvarande medarbetare (=Putin!)

Helt sjukt. För bare ett par veckor sedan var jag rädd för att McMaster (aka McCain) ska förstöra Trump's utrikespolitik.

Nu förlorade du mig igen. Vad menar du?
2017-05-20, 00:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mythbusted
Vi vet redan vad han avslöjade, han avslöjade platsen där informationen hade samlats in, vilket kan riskera agentens liv.

Källa?
Vilken plats?
Vilken information?
Vilka agenter?
2017-05-20, 00:15
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Nej, det betyder det inte. Det betyder "det har nu lyfts från mina axlar". "Inget jag behöver oroa mig för längre".

Då pratar han lite avig engelska. Min tolkning utgår från att mannen inte sväljer ord (typ "been" eller "care") och menar "that has taken off", snarare än "that is taken off" eller "that was taken off" (som man iofs inte stavar eller uttalar så). Det finns i vart fall inga fel i att säga "that's taken off" om något som snabbt ökat i frekvens/hastighet/popularitet/pris eller liknande.

Det är min tolkning, hur har du själv resonerat?
Senast redigerad av WarWarren 2017-05-20 kl. 00:30.
2017-05-20, 00:35
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Det är ganska klart att han menade:

Taken off (the table/the agenda)

Visst, det känns mer Trump att prata som en dörrvakt. Och alternativet vittnar om lite för mycket självdistans, analys och kvickhet för att passa honom. Så ok.
2017-05-20, 00:41
Medlem
WarWarrens avatar
Du menar alltså att du vill föra in diskussionen på Hillarys mejl igen. Vet du vad? Det tycker jag att du helt uteslutande borde satsa på, kanske i nån annan tråd! (A boy can dream?)

Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Pedofilen hade tillgang till Hillarys classified emails.

Till och med Slate skriver om det:

KENNEDY: Was there classified information on former congressman Weiner's computer?

COMEY: Yes.

KENNEDY: Who sent it to him?

COMEY: His then-spouse, Huma Abedin, had emails forwarded to him to print out for her so she could deliver them to the Secretary of State.

Huma Abedin Apparently Forwarded Classified Emails to Anthony Weiner So He Could Print Them for Hillary

http://www.slate.com/blogs/the_slatest/2017/05/03/huma_abedin_had_anthony_weiner_print_classified_em ails_for_hillary_clinton.html

Vad kan pedofilen anvant den informationen till?
2017-05-20, 01:08
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Hur kan det komma sig att GTW (globe/times/post) gick ut och bad hela amerikanska folket om ursäkt att dom betett sig som svinpälsar under både primärvalen och presidenvalet. ??

Jag ifrågasätter inte vad du skriver, men kan du utveckla det där? De flesta andra som kritiserat Post och Times (läser inget från Boston) har gjort det för att dessa bidrog till ett falskt kålsupar-narrativ enligt vilket Hillarys och Podestas jävla mejl (som ingen egentligen någonsin hittade några direkta skandaler i, men det fanns ju ingen tid att hinna undersöka dem ordentligt) var "lika illa" som Trumps formliga lerskred av hundratals mer eller mindre graverande skandaler, osmakligheter, kunskapsluckor, hemlighållande av finansiell info, flip-flops m.m. I sina försök att framstå som "rättvisa" tog de felbeslutet att matcha varje artikel som kritiserade Trump med en artikel som kritiserade Hillary, oavsett nyhetsvärde eller dignitet.
2017-05-20, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Visst, det känns mer Trump att prata som en dörrvakt. Och alternativet vittnar om lite för mycket självdistans, analys och kvickhet för att passa honom. Så ok.

Varför har du sånt hat mot Trump, inte nu för att en liten fjollig liberal med låga testomängder på ett anonymt (men iof transparant forum) har nån som helst betydelse...

tror både du å jag träffat på värre gubbs än han...anser du att han är ett hot mot världsfreden?

Men jag vill gärna lära mig förstå såna extrema människor som er... ni hatar Trump, och ni hatar väl då mest troligt all form av patriarkal struktur whatsofever..

vilka former av maktutövning är okay enligt er?? - har man rätt att på nåt sätt gå till personangrepp mot en annan man (om man själv är man?)

är aggresivitet/testo överhuvudtaget accepterat enligt er?

sen när ni fått bort trump, vilken typ av kandidat vill ni då ha?? - å kom faan inte dragandes med nån vit jävla tråk macron typ med hängpung...

sjung ut..
Senast redigerad av allwaysmisbehavin 2017-05-20 kl. 01:18.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in