Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Jösses Amalia, vet man vilka alla dessa konton är? Eller kan man köpa sånt också?
Vilken värld vi lever i, där man fixar instagram och köper följare, kommentarer och likes. Varför i hela fridens lilja, gör man så? Handlar det om intrycksstyrning?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Erving_Goffman
Nu har jag själv inte Instagram, men har ett hum om hur det fungerar då alla andra i omgivningen verkar ha det. Någon här som följer Anna kan ju gå in på hennes profil och se vilka hon följer. Jag kan tänka mig att de där 465 hon följer mest är andra kändisar, företag, bekanta, familj m.m.
Tyckte hon sa det på den enda livesändning jag sett att hon inte följer alla fans som ber om det, då skulle det bli hur många som helst, utan håller det till sådana som hon känner till. Men det kan nog som sagt alla som följer henne bara klicka in och kolla upp.
Jag tror inte du kan köpa folk att följa, fast det är det väl heller ingen vits med. Själva grejen att följa folk och se vad de pysslar med måste väl vara att de är sådana man vill se. Då vill man nog inte ha massa skit i det flödet, utan bara se de man väljer att vilja följa och se.
Gällande de där 30 000 som följer henne, där har jag ingen aning om hon har köpt folk eller inte. Någon som har Instagram och följer henne kan säkert skumma igenom en del följare lite snabbt och se vad det kan vara för filurer överlag.