2017-02-24, 05:22
Medlem
JBernards avatar
Är det produktionsbolaget eller Roberto som står för åtgärderna?
Citera
2017-02-24, 05:56
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Puh, jag blev alldeles slut av att läsa den citerade texten om hennes "kamp mot Goliat" mm.

Jag blev också förvånad att hon har 30 000 följare.
Inte har väl alla de människorna tid att följa hennes bravader på dagarna?
Jag tycker det räcker att läsa det kortfattade om hennes liv som skrivs här i tråden.
Jag kan slå vad om att minst 20.000 av dem är köpta. (Ja man kan köpa fejkföljare som ser helt riktiga ut på instagram).
Citera
2017-02-24, 06:56
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag kan slå vad om att minst 20.000 av dem är köpta. (Ja man kan köpa fejkföljare som ser helt riktiga ut på instagram).

Ja, se på f-n, det kan man faktiskt.
http://instafollow.se/
Även likes och kommentarer finns att köpa.
Tror jag ska skaffa mig ett instagram konto och skapa mig en egen liten värld i fantasin.

Det står på hennes instagram att hon har 30t följare, men bara 465 följer?
Citera
2017-02-24, 08:59
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida

Äntligen en förklaring till att en del verkar ha massa följare. Själv vägrar jag instagram av den enkla anledningen att det är för idioter av idioter som vill se på selfies, mat etc i oändlighet.
Jag fattar, likt dom flesta i tråden, inte hur folk hinner med att följa allt hon gör? Det räcker med idiotin som hon gör som berättas här i tråden.
Kan det inte bli så att hon missar att betala mobilräkningarna så hon inte kan hålla på med den? Det är ju inte utan att man saknar "resväske-mobilerna" ibland...
Citera
2017-02-24, 10:15
Medlem
Inte att förglömma hur många som följer tunnan pga att hon är en vandrande freak show, likt många av oss gör som skriver och läser i denna fantastiska FB-tråd.
Citera
2017-02-24, 10:16
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det står på hennes instagram att hon har 30t följare, men bara 465 följer?
Det innebär att hon följer 465 andra konton.
Citera
2017-02-24, 10:45
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Det innebär att hon följer 465 andra konton.

Jösses Amalia, vet man vilka alla dessa konton är? Eller kan man köpa sånt också?

Vilken värld vi lever i, där man fixar instagram och köper följare, kommentarer och likes. Varför i hela fridens lilja, gör man så? Handlar det om intrycksstyrning? https://sv.wikipedia.org/wiki/Erving_Goffman
Citera
2017-02-24, 12:42
Medlem
Dagg i gräsets avatar
Citat:
Jösses Amalia, vet man vilka alla dessa konton är? Eller kan man köpa sånt också?

Vilken värld vi lever i, där man fixar instagram och köper följare, kommentarer och likes. Varför i hela fridens lilja, gör man så? Handlar det om intrycksstyrning? https://sv.wikipedia.org/wiki/Erving_Goffman

Det är väldigt många som gör så har jag sett, mest b-kändisar, för att verka populärare än vad dom är. Man kan kika efter vilka dessa följare är om man orkar, oftast är det "tomma" konton med noll inlägg och då vet man att det är köpt. För att se detta så måste man (tror jag) följa Anna vilket jag inte gör. Annars hade jag lätt kikat efter.
Citera
2017-02-24, 12:50
Citat:
Ursprungligen postat av Dagg i gräset
Det är väldigt många som gör så har jag sett, mest b-kändisar, för att verka populärare än vad dom är. Man kan kika efter vilka dessa följare är om man orkar, oftast är det "tomma" konton med noll inlägg och då vet man att det är köpt. För att se detta så måste man (tror jag) följa Anna vilket jag inte gör. Annars hade jag lätt kikat efter.

Men, det är ju jättesorgligt!
Man ger en bild av att man måste ha 500+ vänner på fejjan, insta, twitter och allt vad det heter. För att vara lyckad. När sanningen är, och alltid har varit, att man faktiskt (om man har tur) bara har sin familj och en eller en handfull riktiga vänner.

Det är f-n inte konstigt att antidepp är den mest utskrivna medicinen idag.
Citera
2017-02-24, 15:03
Medlem
emma80s avatar
Citat:

Nu har jag själv inte Instagram, men har ett hum om hur det fungerar då alla andra i omgivningen verkar ha det. Någon här som följer Anna kan ju gå in på hennes profil och se vilka hon följer. Jag kan tänka mig att de där 465 hon följer mest är andra kändisar, företag, bekanta, familj m.m.

Tyckte hon sa det på den enda livesändning jag sett att hon inte följer alla fans som ber om det, då skulle det bli hur många som helst, utan håller det till sådana som hon känner till. Men det kan nog som sagt alla som följer henne bara klicka in och kolla upp.

Jag tror inte du kan köpa folk att följa, fast det är det väl heller ingen vits med. Själva grejen att följa folk och se vad de pysslar med måste väl vara att de är sådana man vill se. Då vill man nog inte ha massa skit i det flödet, utan bara se de man väljer att vilja följa och se.

Gällande de där 30 000 som följer henne, där har jag ingen aning om hon har köpt folk eller inte. Någon som har Instagram och följer henne kan säkert skumma igenom en del följare lite snabbt och se vad det kan vara för filurer överlag.
Senast redigerad av emma80 2017-02-24 kl. 15:07.
Citera
2017-02-24, 15:10
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Nu har jag själv inte Instagram, men har ett hum om hur det fungerar då alla andra i omgivningen verkar ha det. Någon här som följer Anna kan ju gå in på hennes profil och se vilka hon följer. Jag kan tänka mig att de där 465 hon följer mest är andra kändisar, företag, bekanta, familj m.m.

Tyckte hon sa det på den enda livesändning jag sett att hon inte följer alla fans som ber om det, då skulle det bli hur många som helst, utan håller det till sådana som hon känner till. Men det kan nog som sagt alla som följer henne bara klicka in och kolla upp.

Jag tror inte du kan köpa folk att följa, fast det är det väl heller ingen vits med. Själva grejen att följa folk och se vad de pysslar med måste väl vara att de är sådana man vill se. Då vill man nog inte ha massa skit i det flödet, utan bara se de man väljer att vilja följa och se.

Gällande de där 30 000 som följer henne, där har jag ingen aning om hon har köpt folk eller inte. Någon som har Instagram och följer henne kan säkert skumma igenom en del följare lite snabbt och se vad det kan vara för filurer överlag.

Jo, jag har precis lär mig att man kan köpa följare, likes och kommentarer.
Läser du inte tråden och ser länken?

Sorgligt.
Men man får ju inte säga i det här jävla landet att det var bättre förr.

Hoppas att Annapanna blir nöjd med köket nu.
Citera
2017-02-24, 15:18
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Jo, jag har precis lär mig att man kan köpa följare, likes och kommentarer.
Läser du inte tråden och ser länken?

Sorgligt.
Men man får ju inte säga i det här jävla landet att det var bättre förr.

Hoppas att Annapanna blir nöjd med köket nu.
Det jag skrev var:

Jag tror inte du kan köpa folk att följa, fast det är det väl heller ingen vits med.

Det skrev jag efter detta:

Jag: Det innebär att hon följer 465 andra konton.

Du : Jösses Amalia, vet man vilka alla dessa konton är? Eller kan man köpa sånt också?

Att de som har ett konto kan köpa följare, alltså folk som sedan följer ens eget konto för att man ska framstå som ännu populärare, det har jag förstått.

Hur som helst kommer jag inte att skaffa ett konto, så jag får förlita mig på denna tråd när det gäller Books fortsatta öden och äventyr på Instagram... eller att hon öppnar sitt konto igen, då går det åter att se för oss utan Instagram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in