2016-10-18, 14:44
Bannlyst
Jag tror att bilden av Messi som världens bästa inte går hem hos gemene man pga att han bara spelat i Barcelona och att han är ganska trist utanför plan.
Citera
2016-10-18, 15:44
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onaturligstyrka
Jag tror att bilden av Messi som världens bästa inte går hem hos gemene man pga att han bara spelat i Barcelona och att han är ganska trist utanför plan.
Ja, skulle han lirat i Liverpool och haft en personlighet som Maradona hade det varit andra bullar.
Citera
2016-10-18, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja, skulle han lirat i Liverpool och haft en personlighet som Maradona hade det varit andra bullar.
Det handlar inte om klubben i sig utan att han bara spelat i en liga och ett lag. Även Messi runkarna kan väl hålla med om att gråare person är svårare att hitta? 30 års krisen till trots.
Citera
2016-10-18, 16:05
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Det handlar inte om klubben i sig utan att han bara spelat i en liga och ett lag. Även Messi runkarna kan väl hålla med om att gråare person är svårare att hitta? 30 års krisen till trots.
Dessa "gråa" personligheter finns det gott om i FCB, det är en del i hur dom fostras i la masia... Iniesta, Xavi, Busquets mf.l är lika "gråa"... små undantag finns som te.x Gerard Piqué men de allra flesta är "gråa" såsom du definierar det som.
Citera
2017-02-19, 15:15
Medlem
Javier Mascherano: "There have been very important players in the last few years at Barcelona. Players who will stay in the club's history.. But no player is bigger than the club, except Messi. He is indispensable, the one player bigger than FC Barcelona."

Är beredd att hålla med Mascherano där.

Citat:

1. Utgångspunkten för vem som är världens bästa spelare har ingenting med att göra med ens personlighet utan snarare prestationerna på planen.

2. Skulle det vara någonting dåligt att Messi är faktiskt lojal mot klubben, trots att kunde ha gått till vilken klubb som helst och fått jävligt mycket mer betalt på något annat håll? Patetiskt att människor försöker få det hela till en nackdel. Har aldrig hört den resonemanget hos andra makalösa spelare som har spenderat hela (eller nästan) hela sin karriär i en och samma klubb såsom Lahm, Maldini, Pelé etc. Men när det gäller Messi, då är det någonting fel. Han har varit planetens absolut bästa spelare sedan 2009, Messi har ingenting att bevisa genom att åka till en annan liga/klubb för att tillfredsställa sina haters.
Senast redigerad av Hagoromo 2017-02-19 kl. 15:28.
Citera
2017-02-19, 16:08
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
[url="http://www.sport-english.com/en/news/barca/javier-mascherano-only-messi-bigger-than-the-club-5841728"]1. Utgångspunkten för vem som är världens bästa spelare har ingenting med att göra med ens personlighet utan snarare prestationerna på planen.

2. Skulle det vara någonting dåligt att Messi är faktiskt lojal mot klubben, trots att kunde ha gått till vilken klubb som helst och fått jävligt mycket mer betalt på något annat håll? Patetiskt att människor försöker få det hela till en nackdel. Har aldrig hört den resonemanget hos andra makalösa spelare som har spenderat hela (eller nästan) hela sin karriär i en och samma klubb såsom Lahm, Maldini, Pelé etc. Men när det gäller Messi, då är det någonting fel. Han har varit planetens absolut bästa spelare sedan 2009, Messi har ingenting att bevisa genom att åka till en annan liga/klubb för att tillfredsställa sina haters.
Håller med. Folk klagar på att spelare inte har klubbkänsla längre. Messi är en av få spelare i dagens fotboll som faktiskt har det. Det skulle inte förvåna mig om han avslutade karriären i Newells Old Boys. Ha respekt för att Messi är lojal mot sitt Barca (som plockade in honom som 13-åring och betalade hans läkarkostnader)! Vore det roligare att se Messi i ett PSG eller Manchester City? Jag har stor respekt för Messi och hans lojalitet. Samma sak med Xavi, Iniesta, m.m.

Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Javier Mascherano: "There have been very important players in the last few years at Barcelona. Players who will stay in the club's history.. But no player is bigger than the club, except Messi. He is indispensable, the one player bigger than FC Barcelona."

Är beredd att hålla med Mascherano där.
Håller inte med. Messi är fantastisk, men Barcelona kommer finnas kvar som klubb efter att han lämnat.
Citera
2017-02-19, 16:34
Medlem
Sen VM 2006 när Messi och Tevez briljerade (ja hela Argentinas landslag spelade den vackraste fotbollen jag någonsin skådat) var jag fast.

Messi är den bästa spelaren i historien. Han fintar av hela lag på egen hand och är en målmaskin.

Min absoluta favoritspelare tillsammans med Zlatan.

Messi: Världens bästa spelare genom alla tider. Legend redan innan han var 25 år gammal.
Zlatan: En av de mest unika spelarna genom alla tider. Spelat överallt och har stått för det snyggaste målet i historien. Att han är svensk är för mig helt obegripligt men likväl så enormt grymt!
Citera
2017-02-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Håller inte med. Messi är fantastisk, men Barcelona kommer finnas kvar som klubb efter att han lämnat.

Oavsett vilken klubb som du nämner, så hade Messi varit större än allt annat. Även om jag håller med om att ingen spelare bör vara det, men Messi är och kommer att vara det.

Utan Messi, så hade Bacelona aldrig varit så jävla dominant som man har varit i den allra framgångsrikaste eran i klubbens historia.

Finns inget kontroversiell med Mascheranos uttalande direkt...
Citera
2017-03-01, 22:05
Medlem
Tar mig rätten att hålla iniesta som en bättre spelare än messi.
Citera
2017-03-17, 20:37
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Och att han inte vunnit VM, eller iaf stuckit ut ordentligt i avgörande matcher hela världen tittar på. Det är inte lätt att göra det bara sådär, och ska inte vara avgörande..MEN det är det. Iaf om vi ska prata det vi gör gällande "folks" medvetande. Och då är ju faktiskt även Argentinas bästa målskytt i historien, och har ju ändå lett dom till en VM-final. Det borde räcka. Ihop med att ha vunnit flera CL åt Barcelona.
Senast redigerad av Steff83 2017-03-17 kl. 20:40.
Citera
2017-03-31, 14:23
Medlem
lampross avatar
Messi är ändå alltid Messi.
Citera
2017-03-31, 14:34
Bannlyst
Avstängd i 4 matcher i landslaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera