2017-06-24, 23:54
Medlem
TKD_1337s avatar
30 år gammal idag. Världens överlägset bästa spelare - idag och genom tiderna (nej, den välskrivna Goal.com-artikeln om hur den moderna fotbollen gynnar offensiva spelare har inte fått mig att ändra uppfattning).

http://www.espnfc.com/club/barcelona/83/blog/post/3147802/30-stats-to-celebrate-lionel-messis-30th-birthday
https://www.thesun.co.uk/sport/football/3873801/lionel-messi-30-la-liga-champions-league/
Citera
2017-07-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TKD_1337
30 år gammal idag. Världens överlägset bästa spelare - idag och genom tiderna (nej, den välskrivna Goal.com-artikeln om hur den moderna fotbollen gynnar offensiva spelare har inte fått mig att ändra uppfattning).

http://www.espnfc.com/club/barcelona/83/blog/post/3147802/30-stats-to-celebrate-lionel-messis-30th-birthday
https://www.thesun.co.uk/sport/football/3873801/lionel-messi-30-la-liga-champions-league/

Måste faktiskt säga det är nämligen väldigt stort från din sida som (till slut) medger Messis storhet. Särskilt när du tidigare hävdade felaktigheter att Messi inte alls hade klarat sig utav vare sig Xavi & Iniesta, att han ej kan prestera utanför Barcelona etc. Inte många människor som kan medge att man hade fel
Citera
2017-07-02, 23:21
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Måste faktiskt säga det är nämligen väldigt stort från din sida som (till slut) medger Messis storhet. Särskilt när du tidigare hävdade felaktigheter att Messi inte alls hade klarat sig utav vare sig Xavi & Iniesta, att han ej kan prestera utanför Barcelona etc. Inte många människor som kan medge att man hade fel

Jag har länge berömt Messi och hållit honom som den absolut bästa spelaren. Han klarar sig i alla lag, alla offensiva positioner och alla spelsätt.

Du kan kolla igenom mina inlägg i den här tråden från fem år tillbaka när jag hyllat och berömt honom, inklusive mot påståendet att han skulle vara beroende av andra toppspelare och bara skulle kunna prestera i Barcelona. Ingen tvekan om att han passat perfekt in i Barcelonas bollinnehavsfotboll däremot.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-07-02 kl. 23:36.
Citera
2017-07-03, 00:08
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Bara synd att TKD imo har helt fel, då Argentina gång på gång på gång visar att de är ett gäng losers. Messi må vara ett tekniskt geni men han saknar all slags ledarförmåga som krävs för att vara med att kandidera om någon "bäst" bla bla bla titel tyvärr. Hade han varit en ledare på plan hade Argentina vunnit VM, copan etc etc etc. Sanningen är att de viker ner sig jämt för att deras "ledare" inte kan leda utan enbart dribbla. Sedan Barcas ledare, Puyol och Xavi, försvunnit har dessutom titlarna torkat, trots att laget på pappret är vassare än någonsin.
Citera
2017-07-03, 16:39
Medlem
nitinitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Bara synd att TKD imo har helt fel, då Argentina gång på gång på gång visar att de är ett gäng losers. Messi må vara ett tekniskt geni men han saknar all slags ledarförmåga som krävs för att vara med att kandidera om någon "bäst" bla bla bla titel tyvärr. Hade han varit en ledare på plan hade Argentina vunnit VM, copan etc etc etc. Sanningen är att de viker ner sig jämt för att deras "ledare" inte kan leda utan enbart dribbla. Sedan Barcas ledare, Puyol och Xavi, försvunnit har dessutom titlarna torkat, trots att laget på pappret är vassare än någonsin.

"trots att laget på pappret är vassare än någonsin." Barcas lag är ganska mediokert förutom anfallet. Sluta prata om saker du inte har en aning om. Du kan inte jämföra ett mittfält med Xavi, Iniesta och Busquets där alla var i sin prime med ett mittfält med en USEL Gomes, en avdankad Iniesta och en avdankad Busquets.
Citera
2017-07-03, 17:56
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
"trots att laget på pappret är vassare än någonsin." Barcas lag är ganska mediokert förutom anfallet. Sluta prata om saker du inte har en aning om. Du kan inte jämföra ett mittfält med Xavi, Iniesta och Busquets där alla var i sin prime med ett mittfält med en USEL Gomes, en avdankad Iniesta och en avdankad Busquets.
Avdankad Busquets
Citera
2017-07-03, 22:40
Medlem
Elwisps avatar
Citat:
Jag har länge berömt Messi och hållit honom som den absolut bästa spelaren. Han klarar sig i alla lag, alla offensiva positioner och alla spelsätt.
Just detta kan du ändå inte påstå. Han har ju de facto bara spelat i ett enda lag som dessutom under många år anpassat sitt spel efter Messi. Tror du han skulle gå in och vara lika bra i Mourinhos United?

Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Avdankad Busquets
Avdankad är en överdrift, men hans två senaste säsonger är inte direkt hans bästa i karriären, kan väl alla enas om?
Citera
2017-07-04, 00:38
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Vilket avdankat jävla losergäng han har runt sig med Suarez, Neymar, Alba, Rakitic, Shakiras svans, Busquets, Iniesta, Umtiti etc

Eller menar du att Messi bara är bra om han servas av världens bästa mittfält? Verkar som du håller med mig trotsallt.

Dessutom inte ens i närheten av kärnan av min post som var att Messi helt saknar ledaregenskaper och därför aldrig kommer att tituleras bland tidernas bästa.
Senast redigerad av bludderbladder 2017-07-04 kl. 00:45. Anledning: K
Citera
2017-07-04, 00:44
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elwisp
Just detta kan du ändå inte påstå. Han har ju de facto bara spelat i ett enda lag som dessutom under många år anpassat sitt spel efter Messi. Tror du han skulle gå in och vara lika bra i Mourinhos United?

Självklart skulle Messi inte vara lika bra som han är i Barcelona, främst för deras lag är bättre och han passar in bättre där, men jag tror han fortfarande hade varit världens bästa spelare.
Citera
2017-07-04, 00:51
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Vilket avdankat jävla losergäng han har runt sig med Suarez, Neymar, Alba, Rakitic, Shakiras svans, Busquets, Iniesta, Umtiti etc

Eller menar du att Messi bara är bra om han servas av världens bästa mittfält? Verkar som du håller med mig trotsallt.

Dessutom inte ens i närheten av kärnan av min post som var att Messi helt saknar ledaregenskaper och därför aldrig kommer att tituleras bland tidernas bästa.

Messis främsta assistgörare i Alves och Xavi (delad två på den listan med Iniesta som nu gått ner sig rejält) har lämnat men han sprutar ändå in mål.
Senast redigerad av TKD_1337 2017-07-04 kl. 00:56.
Citera
2017-07-04, 00:56
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Messis främsta assistgörare i Alves och Xavi (delad två på den listan med Iniesta som nu gått ner sig rejält) har lämnat men han sprutar ändå in mål.
Jag tycker också han är jätte duktig, det är dock inte poängen.
Citera
2017-07-04, 01:01
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Jag tycker också han är jätte duktig, det är dock inte poängen.

Du påstod han behövde bli serverad av världens bästa mittfältare. Det är bara att kolla hur han klarar sig utan Xavi, Alves (som ju är en högerback men ändå legat bakom enskilt mest mål) och sen har Iniesta alltid varit en dålig poängspelare. Tänk om han hade haft till exempel Özil eller James bakom sig.

Så kallade intangibles är omöjliga att mäta. Han är en tystlåten person som lägger sin tid på att placera bollen i mål istället för att gorma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in