2016-09-11, 12:31
Medlem
Ärligt talat så har jag aldrig riktigt begripit mig på människor som ständigt påtalar om att Messi sysslade med s.k. skatteflykt. Jag menar, det var trots allt från ett fall när argentinaren var bara en 19 åring pojke och sannerligen knappast sysslade med sådant då han var tvingen att fokusera helt på fotbollen. Om något, så är det personer som Messi hade för sådant som failade stenhårt. Messi är nog bland de som betalar skatt mest i Spanien.
Citera
2016-09-11, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Vid VM-guld blir nästa krav i ordningen gentemot Messi att han måste spela i en annan liga och inte i Barcelona. Typ Stoke eller nåt kasst lag i Tyskland typ.

Alltid roligt att detta löjliga krav ständigt kommer på tals när det gäller Messi, men att samma sak tydligen inte gäller för andra toppspelare som i stort sätt spenderat hela sin karriär inom en och samma klubb....

Synd att folk inte uppskattar att Messi faktiskt besitter klubblojalitet gentemot Barca...
Citera
2016-09-11, 13:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Alltid roligt att detta löjliga krav ständigt kommer på tals när det gäller Messi, men att samma sak tydligen inte gäller för andra toppspelare som i stort sätt spenderat hela sin karriär inom en och samma klubb....

Synd att folk inte uppskattar att Messi faktiskt besitter klubblojalitet gentemot Barca...

Är väl folk som ser ner på Barcelona just pga att de lyckats skapa en hel generation spelare som inte vill spela någon annanstans. Typ Zlatanister och annat som avskyr allt med Barcelona just för att Zlatan var för dålig för att platsa.
Citera
2016-09-12, 13:41
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo

Men samtidigt är det mycket enklare att vara lojal i en klubb som Barcelona. En klubb som hela tiden spelar för att vinna alla titlar som går, varje säsong. Jag menar, klart att en spelare väljer att lämna Arsenal pga att de har betydligt svårare att vinna i CL, medan en klubb som Barca alltid går långt i just CL. Då vill ju spelare knappast lämna en sådan klubb.
Sedan finns det ju undantag som Zlatan som byter toppklubb mer ofta än sällan.
Citera
2016-09-12, 14:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R4hu7
Men samtidigt är det mycket enklare att vara lojal i en klubb som Barcelona. En klubb som hela tiden spelar för att vinna alla titlar som går, varje säsong. Jag menar, klart att en spelare väljer att lämna Arsenal pga att de har betydligt svårare att vinna i CL, medan en klubb som Barca alltid går långt i just CL. Då vill ju spelare knappast lämna en sådan klubb.
Sedan finns det ju undantag som Zlatan som byter toppklubb mer ofta än sällan.

Och samtidigt är Messi anledningen till att Barcelona har vunnit alla dessa titlar på sistone och att de fortfarande är med och slåss i toppen.
Citera
2016-09-12, 15:48
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Japp. Messi. Klubblojalitet. Han och hans skitfarsa kräver löneförhandlingar och höjningar så gott som varenda. jävla. år. Klubblojalitet var ordet.
Citera
2016-09-12, 20:13
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Japp. Messi. Klubblojalitet. Han och hans skitfarsa kräver löneförhandlingar och höjningar så gott som varenda. jävla. år. Klubblojalitet var ordet.
Nej, det är på klubbens initiativ hela tiden, de vet om att de måste göra honom bäst betald i klubben, och bland de högsta lönerna i världen för att säkra upp hans framtid där... klubben får ytterligare år "låsta" och får en nöjdare Messi... De gjorde Neymar högst betald nyligen, men klubben ser fortfarande Messi som den bästa, helt korrekt, och vill då förbättra hans kontrakt.. Spelare får ju bara högre och högre löner.
Citera
2016-09-14, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Så du hade spelat gratis för Räliga Madrid? Messi vet sitt värde...
Citera
2016-10-12, 23:05
Medlem
"Messi har Higuain, Aguero, Di Maria och andra klasslirare bredvid sig"
"Messi utgör ingen markant skillnad för Argentina"

Ungefär så brukar det låtas från diverse Messi-hatarna när hans namn och landslagsspel nämns i samma andetag.

Efter gårdagens hemmaförlust mot Paraguay, så är Argentina 5:a hittills (och därmed ingen direkt plats till VM-slutspelet) i den sydamerikanska VM-kvalgruppen.

Såhär har det gått för Argentina under VM-kvalet med/utan sin Messi.

Citat:
Utan Messi:
7 spelade matcher; 1 seger, 4 oavgjorda och 2 förluster

Med Messi:
3 spelade matcher; 3 segrar.

Rätt svårt att snacka bort den statistiken enligt min mening.

Ska bli så jävla kul att läsa vad hatarna kommer säga ifall om dom missar VM. Då kommer förhoppningsvis även dom erkänna att Messi mer eller mindre bar Argentina på sina axlar till 3 raka finaler.
Citera
2016-10-14, 20:15
Avslutad
Spelmässigt är Messi bäst i världen. Dock gillar jag Ronaldo mer, vet inte riktigt varför. Kan ha att göra med Messis ganska bleka personlighet. Han känns könslös på något sätt. Mer som en maskin än människa. Men killens fotbollskunnande är helt unikt.

Varken Barca eller Real är mina favoriter. Jag brukar dock ha ett gott öga till Real vid El Classico.

Ett av Messis mål som etsat sig fast hos mig var när Barca mötte Milan i CL-retur (Milan hade vunnit första matchen med 2-0) och Messis 2-0 mål (tror jag att det var) ett skott utifrån som satt perfekt. Riktigt fint mål. Om jag inte minns fel åkte Barca ut senare när Bayern slaktade dem.

Personligen hade det varit skitkul att se Messi i en annan liga, t ex PL. Inte för att han ska bevisa något utan mer att se han i något nytt. Messi i Chelsea eller Arsenal - jag hade suttit som klistrad varje match!
Senast redigerad av GenesisP 2016-10-14 kl. 20:21.
Citera
2016-10-16, 23:04
Medlem
Dags för ett förtydligande. Messi har vart bästa spelaren de senaste åren, när han spelar i Barca. Annars inte.
Citera
2016-10-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Dags för ett förtydligande. Messi har vart bästa spelaren de senaste åren, när han spelar i Barca. Annars inte.

Han är bäst efter klockan 19:00 också, annars inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in