2014-07-15, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Di Maria har inte varit bättre än Messi. Men man märkte av när han inte var på planen. Finns massa kandidater till detta pris, sen att Messi fick det tycker jag inte är så konstigt. Han, Robben och James var alla bra och skillnaden är hårfin om vem som var bäst. Kanske lite populistiskt att välja Messi men det är ingen skandal.

Nä det var inte så konstigt, och inte oväntat att det skulle bli en "FIFA posterboy" som fick det priset. Men otroligt fantasilöst tycker jag.
Citera
2014-07-15, 12:55
Medlem
MentosFruitcores avatar
Som andra har sagt, det är ingen skandal att Messi fick priset. Han skapade flest chanser, gjorde flest dribblingar, gjorde 4 mål och en assist, och var motorn i en offensiv utan något stöd från ett defensivt mittfält. Robben eller James hade också kunnat vinna guldbollen för sina prestationer, men jag tycker inte att det är konstigt att Messi vann den. Skillnaden är för hårfin för att det ska anses vara så mycket "rätt eller fel" att ge någon av dem priset.
Citera
2014-07-15, 15:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Som andra har sagt, det är ingen skandal att Messi fick priset. Han skapade flest chanser, gjorde flest dribblingar, gjorde 4 mål och en assist, och var motorn i en offensiv utan något stöd från ett defensivt mittfält. Robben eller James hade också kunnat vinna guldbollen för sina prestationer, men jag tycker inte att det är konstigt att Messi vann den. Skillnaden är för hårfin för att det ska anses vara så mycket "rätt eller fel" att ge någon av dem priset.

Dvs han utmärkte sig inte speciellt och fick utmärkelsen för att han är Messi.
Citera
2014-07-15, 16:37
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Dvs han utmärkte sig inte speciellt och fick utmärkelsen för att han är Messi.
Man måste inte utmärkta sig från alla andra för att vinna priset. Det är liksom inte "förbjudet" att ha ett antal kandidater som presenterat otroligt bra allihopa men fortfarande ungefär på samma nivå.
Citera
2014-07-15, 17:46
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Man måste inte utmärkta sig från alla andra för att vinna priset. Det är liksom inte "förbjudet" att ha ett antal kandidater som presenterat otroligt bra allihopa men fortfarande ungefär på samma nivå.

Om en annan spelare spelat som Messi i VM hade den spelaren inte fått utmärkelsen, trots att den då utmärkt sig lika mycket.
Citera
2014-07-15, 17:56
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Om en annan spelare spelat som Messi i VM hade den spelaren inte fått utmärkelsen, trots att den då utmärkt sig lika mycket.
Och hur fan vet du det? Min poäng kvarstår.
Citera
2014-07-15, 19:38
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Och hur fan vet du det? Min poäng kvarstår.

1. Jag tycker det.

2. Det är en förekommande diskussion i olika medier som tycker som jag.

3. Det är fler än jag som tycker det även här.

Summan summarum: Det går aldrig att tala om "vet" när det är bedömningar som ligger till grund för något. Jag uttrycker således en åsikt.
Citera
2014-07-15, 21:55
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
1. Jag tycker det.

2. Det är en förekommande diskussion i olika medier som tycker som jag.

3. Det är fler än jag som tycker det även här.

Summan summarum: Det går aldrig att tala om "vet" när det är bedömningar som ligger till grund för något. Jag uttrycker således en åsikt.
"40 miljarder flugor kan inte ha fel. Ät skit!"

Popularitetsargument är inte giltiga sådana. Du får gärna tro/tycka vad du vill, men kan du inte underbygga dina påståenden med någon form av belägg eller bevis idiotförklaras du.
Citera
2014-07-15, 22:20
Medlem
Citat:
"40 miljarder flugor kan inte ha fel. Ät skit!"

Popularitetsargument är inte giltiga sådana. Du får gärna tro/tycka vad du vill, men kan du inte underbygga dina påståenden med någon form av belägg eller bevis idiotförklaras du.

Till o med kungen själv "Maradona" tyckte att Messi INTE skulle haft priset. Men du vet förstås bättre.
Citera
2014-07-15, 22:27
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Da-Urgh
Till o med kungen själv "Maradona" tyckte att Messi INTE skulle haft priset. Men du vet förstås bättre.

Eftersom du blint går efter vad Maradona säger så borde du också tycka att Messi är bättre än Maradona och då även bäst genom tiderna eftersom Maradona själv sa det.

"Han vet väl bäst"..
Citera
2014-07-15, 22:31
Medlem
anteri17s avatar
Citat:

Maradona är ju totalt nerknarkad. Löjligt att ens ta in vad han och den senila stofilen Pelé tycker och tänker.
Citera
2014-07-15, 22:32
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Se nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Eftersom du blint går efter vad Maradona säger så borde du också tycka att Messi är bättre än Maradona och då även bäst genom tiderna eftersom Maradona själv sa det.

"Han vet väl bäst"..

Argument from authority är inte heller något giltigt argument. Newton trodde på alkemi och Einstein förnekade kvantfysiken - bara för att de utfört stordåd inom sina respektive områden betyder det inte att de alltid har rätt.

Maradona är ju förövrigt i
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in