2017-02-16, 17:35
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Det jag däremot tänkte på var att om du har matat på med en väldigt långtidsverkande benso så kommer ju det verksamma ämnet att ackumuleras duktigt och leda till väldigt höga koncentrationer, vilket förstås är orsaken till att du kommer att ha det i blodet långt efter sista intaget. Men denna kontinuerliga ackumulering och ständigt höga koncentration leder väl också till att GABA-receptorerna reglerar ner sig riktigt mycket, till skillnad från fallet med den korttidsverkande.

Jag antar då att om man slutar CT med en långtidsverkande så får man inte samma brutala insättning av abs som med den korttidsverkande, men å andra sidan har ju dina GABA-receptorer rimligtvis ändå en längre väg tillbaka till normaltillstånd vilket gissningsvis bör leda till en väldigt långdragen abstinensperiod, om än förmodligen mindre överjävlig i sin styrka.

Därför gissar jag att lidandet blir längre av att kliva av en benso med lång halveringstid och att man antagligen bör trappa ner bit för bit med substansen i fråga. Har inte själv erfarenhet men det sägs att det inte är speciellt roligt att kliva av t ex diazepam som ju har lång halveringstid.

Däremot har jag förstått att man gärna tar till t ex diazepam under en kortare period för att kliva av t ex alprazolam, just för att undvika det abrupta inträdandet av farlig/ruggig abstinens från alpran.
Falskt, det är betydligt lättare att sluta med en långtidsverkande och det ger inte den ruggigt postakuta abstinensen som du kan få av ett preparat med kort halveringstid. Det är rena drömmen att sluta rakt av med t.e.x diazepam, jämfört med xanor. Så denna borde inte vara något problem.
Citera
2017-02-16, 17:41
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medlem9001
Mycket svårt att lyckas få minnesförlust på denna.
Ingen överdriven toleransökning.
Låter underbart! Vad liknar den mest? stess, iktro, roppar?
Citera
2017-02-16, 17:44
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Låter underbart! Vad liknar den mest? stess, iktro, roppar?
Som en kombination av imovane, stesolid, samt phenezapam. Den är lite lurig och kommer dagen efter, jag skulle inte gå och jobba om jag tog mer än 1 dagen innan.
Citera
2017-02-16, 18:01
Medlem
limpwalds avatar
Är bästa ROA sublingual eller bara äta dem?
Citera
2017-02-16, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Falskt, det är betydligt lättare att sluta med en långtidsverkande och det ger inte den ruggigt postakuta abstinensen som du kan få av ett preparat med kort halveringstid. Det är rena drömmen att sluta rakt av med t.e.x diazepam, jämfört med xanor. Så denna borde inte vara något problem.

Instämmer helt! Det är därför diazepam används vid avgiftningar. Punkt slut!

Tog mig endast 1 veckas nedtrappning av alpra med hjälp av den här, dessutom helt smärtfritt.

Dock verkar den som alla andra verka olika från person till person. Har inga problem att sköta mina sysslor och då ligger jag på 3 st per dag.
Senast redigerad av werupmannen 2017-02-16 kl. 18:35.
Citera
2017-02-16, 18:48
Medlem
Citat:
Som en kombination av imovane, stesolid, samt phenezapam. Den är lite lurig och kommer dagen efter, jag skulle inte gå och jobba om jag tog mer än 1 dagen innan.
Skönt att man inte jobbar just nu då
Citera
2017-02-16, 19:30
Medlem
Citat:
va inte phenezapam värsta glöma bort allt drogen, kommer helt ärligt inte ihåg!
Citera
2017-02-16, 19:32
Medlem
limpwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limpwald
Bumpar.

Citera
2017-02-16, 20:12
Medlem
paralisants avatar
Är TT/TS Batch fortfarande mindre bra än Askens?
Citera
2017-02-16, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paralisant
Är TT/TS Batch fortfarande mindre bra än Askens?

Askens är starkare, om det nu är rätt produkt.
Skulle vara intressant att se en analys på deras då deras piller inte stämmer överens med stuket som Nordfluro ska ge.
Om det inte är så att de har 40mg i sina istället för 4mg som de säger.
Innan såldes 10mg tabbar i Uk och folk klagade på dem att de kostade 1 pund st och var försvaga.
Nu säljer Akens 4mg och de är sjukt starka, för starka för den produkten, en knock out pilla.
Men lämnar man inte pisseprov eller liknande så är det ju skitsamma.
Citera
2017-02-16, 20:23
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enstorlina1
Askens är starkare, om det nu är rätt produkt.
Skulle vara intressant att se en analys på deras då deras piller inte stämmer överens med stuket som Nordfluro ska ge.
Om det inte är så att de har 40mg i sina istället för 4mg som de säger.
Innan såldes 10mg tabbar i Uk och folk klagade på dem att de kostade 1 pund st och var försvaga.
Nu säljer Akens 4mg och de är sjukt starka, för starka för den produkten, en knock out pilla.
Men lämnar man inte pisseprov eller liknande så är det ju skitsamma.

Okej. Men du tror inte att den är lägre doserad för att inköpspriset är högre PER mg när man måste trycka tabletter på mellan 4-10 mg? Det är väl annat om det handlar om 0,5-1 mg?

Jag menar flunin var juh inte alls så dyr om man jämför med Norflura eftersom dem låg på typ 0,25-0,60
Citera
2017-02-16, 20:24
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
va inte phenezapam värsta glöma bort allt drogen, kommer helt ärligt inte ihåg!
Jo, lömsk. Jag sover fortfarande middag efter måndagens intag av tio.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in