2017-02-16, 10:07
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Hur är det med minnesförlust på denna tabbe?
Toleransökning?
Citera
2017-02-16, 11:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det är inte bara TT ska dubbla sin dos, är det som alla i tråden säger så talar det starkt för att TT om dom pressar sina tabletter själva inte kan tillverka dessa på ett säkert sätt. Kan vara rysk roulett med andra ord. Eller att deras leverantör inte kan.
Det eller att Ask har doserat sina tabletter högre än 4mg men skulle kunna satsa en månadslös på att det snarare är tt som inte vet hur man pressar korrekt än att ask gör dom starkare än 4mg.
Har bara provat blåa från ask och fungerar bra för sömnen, tycker inte den är spec hypnotisk eller starkt sederande som många andra verkar uppleva, blundar jag så somnar jag, vill jag vara vaken är det inga problem det heller.

Asken skulle inte lägga mer i sina än vad där står. Kom ihåg att dom analyserar sitt innan dom ens börjar pressa för att kolla så det är rent samt den substans det ska vara. Tror dom kan vara lite lite ojämna med 0,2mg+-
Har läst på andra forum att 5mg var en riktigt jävla bra dos när dom fanns i uk och det skrev alla som han testa dom. Så det ligger på TT det här vilket är synd MEN dom har ju dubbelt upp så i mina ögon har dom gjort rätt för sig.
Citera
2017-02-16, 11:20
Medlem
medlem9001s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillHicksHOLLOGRAM
Hur är det med minnesförlust på denna tabbe?
Toleransökning?

Mycket svårt att lyckas få minnesförlust på denna.
Ingen överdriven toleransökning.
Citera
2017-02-16, 12:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smusselkurt
Såsom jag förstått det gjorde TT en mindre testbeställning, därav priserna, samt åkte någon fast i tullen. Om asken problemfritt beställt en större mängd kan de mycket väl ha trissat upp doserna ordentligt och tagit samma priser som TT utan att omständigheterna kräver det. Och sedan påstått att dosen är 4mg / tab utan att det ligger någon egentlig sanning där. Det är åtminstone min gissning. Läser man på andra forum är effekten per dos mycket mer lik den förmodligen sanningsenliga dosen som TT säljer och inte knockoutdrogen som asken säljer.

Sett är en stark benzo samt en pred spectra benzo. Fast Norflurazepams mesta är just sederande och hypnotiskt. Vilket gör att man sover som en stock. Om du kollar vilka benzo denna är en metabolit av så är det endast benzo som är till för sömn. Så antar denna Norflurazepam är den starkaste av alla deras metaboliter. Läs här sen kolla varje benzo och vad dom skrivs ut för. Ganska uppenbart enligt mig fast jag är rätt insatt i benzo prepp.
Länk: https://en.m.wikipedia.org/wiki/N-Desalkylflurazepam
Citera
2017-02-16, 12:33
Bannlyst
Ja nu pallar jag inte diskutera sånt mer nu diskuterar jag Norflurazepam.
Skrev igår att denna nog kunde snortas. Så jag testade igen igår och tog en timme sen fick jag effekt som om jag tagit 3st. Blev mjuk i hela kroppen och riktigt avslappnad så denna tillhör nog en av dem få som går att få bättre effekt av genom snorta det.
Har inte tagit idag och ska vänta och se hur lång tid det tar innan min panik ångest kommer. Vilket lär ta dygn men vill få ner toleransen. Så det räcker med en per dag.
Har ju ikto så får ta en halva sen när det är dags för dagens dos så man inte hamnar i akut abstinens tillstånd. Det är inte roligt. Gjort några gånger.
Ska även avsluta mitt benzo ätande om en 6-7 mån.
Fått nertrappning. Orkar inte vara slav åt en medicin längre.
Citera
2017-02-16, 12:53
Medlem
Tycker inte den är hypnotisk överhuvudtaget på mig, inte speciellt ångestdämpande heller, lite men dom flesta andra bensos är myyycket mer.

Däremot var den rätt muskelavslappnande på mig, rätt lik Diazepam i typ 5-20mg doser.
2-4mg Alpra brukar göra att jag kan somna till men med tidigt uppvaknade (har tolerans).

Detta testades först med ca 3mg och väntade 2h sen fyllde på med 1mg.
Väntade 2h till och fyllde på med 4mg till.
Väntade 1h och fyllde på med 40mg till.

Dvs 14mg under 5h.

Det var ifrån Asken, så verkade inte vara sockerpiller, men funkade inte så bra på mig.
Flunitrazolam var ju rena knockoutpiller i jämförelse, dock jävla AT på dom samt nära till ep-anfall flera gånger
Citera
2017-02-16, 13:18
Medlem
Skurken89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Tvärt om benzo med kort halveringstid är värre kliva av då du på en långtids verkande benzo har det i blodet upp till 3-4 veckor. Därmed slipper mycket lidande som att kliva av alprazolam är det värsta jag vet men tar jag stess kan jag kliva av. Mår skit men långt från som på en kort halverings benzo.

Upplever jag det iaf.

Håller med helt o hållet därför håller jag mig till att ta denna två gånger i veckan tog en och en halv igår vid 18 tiden plus en imovane runt 21 tiden vilket funka perfekt o sova på efter att jag varit vaken ett par dygn på amfetamin.
Citera
2017-02-16, 14:14
Medlem
Inväntar 85 st av TTs batch som skcikades idag fick ett samåle av denna tidgare och den funkar i brist på annat som jsut nu är fallet för mig. Då alal shoppar som säljer blå osv 'är röda så hade jag inget annat val än att investera mina 500 hos TT då dom hade dubbelt upp kamjanj. sist skcikade dom 11 st som sample tror jag ¨åt 5-6 st och vart lite lik diazepam vid dom doserna dock ingen flummbenzo men får som sagt inte ut mina xanor föräns om 2 veckor så då får man gilla läget och hoppas på det bästa samat att postnord sköter sin del :P
Citera
2017-02-16, 15:20
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Tvärt om benzo med kort halveringstid är värre kliva av då du på en långtids verkande benzo har det i blodet upp till 3-4 veckor. Därmed slipper mycket lidande som att kliva av alprazolam är det värsta jag vet men tar jag stess kan jag kliva av. Mår skit men långt från som på en kort halverings benzo.

Upplever jag det iaf.

Jag förstår vad du menar, dvs att det blir mer abrupt att hoppa av en korttidsverkande CT vilket bör leda till kraftiga abstinensbesvär som kickar in väldigt fort och hårt.

Det jag däremot tänkte på var att om du har matat på med en väldigt långtidsverkande benso så kommer ju det verksamma ämnet att ackumuleras duktigt och leda till väldigt höga koncentrationer, vilket förstås är orsaken till att du kommer att ha det i blodet långt efter sista intaget. Men denna kontinuerliga ackumulering och ständigt höga koncentration leder väl också till att GABA-receptorerna reglerar ner sig riktigt mycket, till skillnad från fallet med den korttidsverkande.

Jag antar då att om man slutar CT med en långtidsverkande så får man inte samma brutala insättning av abs som med den korttidsverkande, men å andra sidan har ju dina GABA-receptorer rimligtvis ändå en längre väg tillbaka till normaltillstånd vilket gissningsvis bör leda till en väldigt långdragen abstinensperiod, om än förmodligen mindre överjävlig i sin styrka.

Därför gissar jag att lidandet blir längre av att kliva av en benso med lång halveringstid och att man antagligen bör trappa ner bit för bit med substansen i fråga. Har inte själv erfarenhet men det sägs att det inte är speciellt roligt att kliva av t ex diazepam som ju har lång halveringstid.

Däremot har jag förstått att man gärna tar till t ex diazepam under en kortare period för att kliva av t ex alprazolam, just för att undvika det abrupta inträdandet av farlig/ruggig abstinens från alpran.

Hoppas du fattar vad jag menar . Kontentan var lite att ifall man använder en benso som norflurazepam regelbundet och rätt länge och den sen klassas och man inte får tag på tillräckligt för att kunna göra en klok nedtrappning så kanske man har en väldigt lång tid framför sig med jävlig abstinens.
Citera
2017-02-16, 15:43
Medlem
Maufets avatar
God eftermiddag!

Hittade 50 stycken från asken i brevlådan efter dagens pass på kontoret. Har haft mycket på jobbet, sovit dåligt och varit jävligt stressad den senaste tiden.. så mitt primära syfte med det här lilla experimentet är ju att försöka varva ner lite om kvällen.

Slängde i mig två tabletter nyss och får se vad som händer. Återkommer.

Kan nämnas att sist jag tog någon form av bensodiazepiner var under julstressen runt den 20:e, och då var det 2 stess tior om dagen i två eller tre dagar. Bör inte ha nå vidare tolerans alltså?

Har för övrigt gillat de flesta RC-benso jag stött på, visst brukar de vara dyra, men rätt sköna.

Pyrazolam var en riktig moodboost. Oavsett hur man mådde så blev det alltid bättre med en näve pyra. Meclo var inget vidare, blev typ tråkigt avtrubbad på den. Klona var THE shit om man ville sova eller spåra ur lite. Flub-zolam var grym om man doserade med förstånd, skulle väldigt lätt ha kunnat sluta på kåken eller IVA, dock. Hann aldrig bli beroende av den, men fyfan vilka historier man har läst...

Min favorit alla kategorier (även jämfört med riktiga apotekspiller) är dock flub-zepam! Störtskön i kroppen, total bliss i själen, självsäker, social och charmig. Aldrig dragit så mycket ragg som med flub-zepam. Funkade även att skicka i sig dubbel dos om man ville sova några dagar!

Undrar hur denna står sig mot resten? Pepp!

Mvh
Citera
2017-02-16, 16:22
Medlem
Vill verkligen hylla denna rc-benso den passar min behov perfekt äter 4mg morgon och en 4mg på kvällen och vid behov 2mg till på dagen.. har ersatt både alpra och diazepam just nu käkat 2 veckor och inte märkt nån totelansökning/biverkningar. Vid panikångesst hjälper 4mg norfluazepam bättre en än 1mg alpra . Jag änvänder i medisinkt syfte. Jag upplever den som först med humörlyft en timme sen en lugn likt diazepam som håller i på mig 5-6 timmar sen övegår och liknar nitrazepam i ytterligare. 2 timmar. Jag använder askens med skulle lika gärna köra från TT
Citera
2017-02-16, 17:32
Medlem
Maufets avatar
Ca två timmar sedan jag tog 8mg.

Efter ca 45 minuter kände jag en subtil men behaglig värme och lite stickande känsla sprida sig i kroppen. Är definitivt mer avslappnad nu än innan, känner lite muskelrelax. Känner också lite energi och lust att göra någonting kul, väldigt subtilt dock.

Kommer avvakta någon timme till, chilla, kolla film och må bra. Kanske skickar i mig en eller två tabs till lite senare för att riktigt säkra upp en god natts sömn och vakna sådär mjuk och go imorgon.

Kanske lite tidigt att säga, men funkar verkar den göra, något dyra dock.

På återseende!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in