2017-02-10, 23:11
Medlem
Efter att ha sett sista halvtimmen av kvällens fångarna på fortet väcks följande fråga:
Är Roberto lite klenbegåvad?
Citera
2017-02-11, 00:26
Medlem
SpencerHastingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pauleisen
Efter att ha sett sista halvtimmen av kvällens fångarna på fortet väcks följande fråga:
Är Roberto lite klenbegåvad?

Jag tror att Roberto är vad man kallar på latin för mordetur gallina. Det svenska ordet är toffelhjälte.

Jag kan inte få bort bilden av Roberto i sista Arga Snickaren (Arga Snickaren 2:Revanschen) när Anna berättar om allt som är fel, och han står i bakgrunden och drar handen på en hylla och besviken och skakande på huvudet tittar på en hand full av damm.
Citera
2017-02-11, 01:34
Medlem
Hade hon inte gått ner 30-40 kg ???
Citera
2017-02-11, 11:27
Medlem
godboys avatar
Jaha, då var det dags igen:
http://www.expressen.se/noje/anna-bo...tterns-skrack/

Tunnan gråter efter att dottern blir mumifierad inne i en cell i Fån(g)arna på fortet medan hon och Roberto lägger någon form av pussel för att få ut henne. (ej sett det själv) Grejen är ju den att i vanlig ordning så ska fläskTunnan lipa ut i Expressen igen. Hon är ju med, helt frivilligt, i ett lek och tramsprogram. Nästan mer fascinerande är ju att Expressen väljer att publicera skiten! Att Tunnan helt saknar normala referensramar är ju inget nytt. Det är ju inte så att det är farligt att delta i detta tramsprogram. Kan väl inte annat än att säga att det programmet, som så många andra, fylls av före -dettingar.
Citera
2017-02-11, 11:43
Medlem
godboys avatar
Citat:
Efter att ha sett sista halvtimmen av kvällens fångarna på fortet väcks följande fråga: Är Roberto lite klenbegåvad?
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerHastings
Jag tror att Roberto är vad man kallar på latin för mordetur gallina. Det svenska ordet är toffelhjälte.
Jag kan inte få bort bilden av Roberto i sista Arga Snickaren (Arga Snickaren 2:Revanschen) när Anna berättar om allt som är fel, och han står i bakgrunden och drar handen på en hylla och besviken och skakande på huvudet tittar på en hand full av damm.

Jag har väldigt svårt att tro att någon som är vid sina sinnes fulla bruk skulle stå ut att leva med Tunnan.

Men han verkar rätt klenbegåvad när han framträder i press och TV. Tänker nu främst på Arga Snickaren. Jag menar en lös list, nåt löst i köksön osv. En RIKTIG man hade köpt ett par beslag på typ Biltema/Jula och sedan tagit fram skruvmejseln och fixat detta. Jag har väldigt svårt att tro att han inte skulle kunna ordna dessa små fel på 15 minuter, men Tunnan vill väl hellre få lipa i pressen än att han fixar detta. Jag är själv ingen snickare men så enkla saker kan ju en idiot laga.

Sen är nog Roberto för snäll för sitt eget bästa. Han jobbar dubbelt och fläsk Tunnan är bara hemma och äter sig fetare.
Citera
2017-02-11, 12:07
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Tunnan gråter efter att dottern blir mumifierad inne i en cell i Fån(g)arna på fortet medan hon och Roberto lägger någon form av pussel för att få ut henne. (ej sett det själv) Grejen är ju den att i vanlig ordning så ska fläskTunnan lipa ut i Expressen igen. Hon är ju med, helt frivilligt, i ett lek och tramsprogram. Nästan mer fascinerande är ju att Expressen väljer att publicera skiten! Att Tunnan helt saknar normala referensramar är ju inget nytt. Det är ju inte så att det är farligt att delta i detta tramsprogram. Kan väl inte annat än att säga att det programmet, som så många andra, fylls av före -dettingar.

Får hon betalt för att medverka i tidningen?

Jag tycker Expressen ska skämmas att publicera saker som i slutändan räknas som lyteskomik.
De sitter nog och skrattar åt eländet samtidigt som de publicerar artikeln

För övrigt finns väl både läkare och annan räddningspersonal på plats på det där fortet så någon riktig mumie hade ju inte dottern blivit.

Tack och lov att jag inte såg programmet igår, jag hade ju badat i skämskuddar om jag hade sett det
Senast redigerad av Gabriel Knight 2017-02-11 kl. 12:10.
Citera
2017-02-11, 12:10
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy

Tycker hon borde lära sig vad ordet panik betyder men visst jag kan också dra till med att jag får panik dock blir det inte en expressen nyhet av det.

Herregud det är ett lekprogram och ingen av cellerna är knappast livsfarliga på det sättet som hon säkert vill få det till. Hennes vuxna dotter var inte i någon direkt livsfarlig situation.
Citera
2017-02-11, 13:03
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Får hon betalt för att medverka i tidningen?
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Tycker hon borde lära sig vad ordet panik betyder men visst jag kan också dra till med att jag får panik dock blir det inte en expressen nyhet av det.
Just här får vi kanske, ve och fasa, ta Anna lite i försvar.

Hon uttalar sig inte till Expressen i artikeln, den verkar bygga enbart på artikelförfattarens intryck av programmet. Han beskriver vad han ser och hör. Ordet panik förekommer ett antal gånger, men det är journalistens egna ord och tolkningar. Inte ens säkert att de har försökt nå, än mindre pratat med, Book i samband med denna artikel.

Nu har jag själv inte sett varken mumieklippet eller programmet, bör tilläggas, men alla citat från Bookarna framstår som hämtade direkt ur programmet.
Citera
2017-02-11, 16:20
Medlem
Fattar jag artikeln rätt när jag tolkar det som så att dottern blir mumifierad för att begåvningsreserven i Mamma och Pappa Toledano inte klarar av att lägga ett pussel?
Citera
2017-02-11, 17:30
Medlem
Pippirayas avatar
Citat:
Fattar jag artikeln rätt när jag tolkar det som så att dottern blir mumifierad för att begåvningsreserven i Mamma och Pappa Toledano inte klarar av att lägga ett pussel?

Japp så var det

Felicia började gråta och det brast för Anna. Det blev ännu svårare att lösa pusslet i den katastrofala situationen. Felicia hamnade i fängelsecell men så kort tid att det inte ens märktes.
Citera
2017-02-11, 19:15
Medlem
SpencerHastingss avatar
– Jag tycker jättesynd om henne, säger Anna Book över sitt misslyckande som lett till att dottern blivit en mumie.

Jag kunde inte låta bli att skratta när jag läste den meningen. Herregud, deras liv är som en jävla cirkus.
Nu valde de ju frivilligt att vara med i programmet, men, usch vad jag kände för Felicia när jag såg en bild på hur de "mumifierade" henne. Jag är klaustrofobisk så det skulle vara som en mardröm för mig. Jag kommer aldrig att förstå att man kan vara så mediakåt att man väljer att riskera att utsätta sig själv för sån skit som de har på Fångarna på fortet.
Citera
2017-02-11, 21:52
Medlem
Flor-Idas avatar
Vilka mesiga uppdrag hon fick. Jag kan slå vad om att hon krävt att få slippa vatten, höjder, ormar, fysiska celler osv.

Jag som satt och hoppades på att de skulle slänga Fläsktunnan i havet och be henne simma i land. Det hade blivit bra TV. Folk hade suttit och hejat på havet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in