2016-11-08, 21:37
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
"bubblaren2009: Men Bingo rids ju vanligtvis av barn och nybörjare. På vilket sätt är han inte lätt?"
Bra svar där. Ska bli skoj att se Annas utläggning om detta..
Ha ha. Jag såg också den nu. Undrar om inte den kommentaren kommer tas bort.
Citera
2016-11-09, 18:46
Medlem
Knullkungens avatar
Här en lång intervju med Anna Book

http://www.expressen.se/halsoliv/man...pression-igen/

"Hon har tappat räkningen på hur många gånger hon har ringt polisen för att anmäla lögner och förtal på sociala medier. Polisen är alltid artig och vänlig, men det slutar för det mesta med att ärendet läggs ned.

- Det är klart som fan att jag inte uppskattar när folk driver med mig. Samtidigt kan jag inte bortse från det, för mina barn får också ta del av det där."

"Anna Books kropp gör utmaningen desto större. Förutom att hon har opererat magen 17 ( ! ) gånger, och numera har ett nät på insidan av bukhinnan för att bli stabil, är hennes ena knä i risigt skick: artros, en skadad menisk och ett uttänjt korsband gör det svårt att få stabilitet i hoppen.

- Dessutom tampas jag med känslan "jag är för tjock". Jag sa det till min ridlärare och hon svarade "Jag vill inte höra dig säga så en enda gång till, då åker du ut". Hon har rätt, varför ska jag prata nedvärderande om mig själv."

"Matlusten har varit ett problem så länge hon kan minnas.

- Jag har inget matmissbruk, men jag har problem med att äta regelbundet."
Citera
2016-11-09, 23:20
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

"Hon har tappat räkningen på hur många gånger hon har ringt polisen för att anmäla lögner och förtal på sociala medier. Polisen är alltid artig och vänlig, men det slutar för det mesta med att ärendet läggs ned.

- Det är klart som fan att jag inte uppskattar när folk driver med mig. Samtidigt kan jag inte bortse från det, för mina barn får också ta del av det där."

"Anna Books kropp gör utmaningen desto större. Förutom att hon har opererat magen 17 ( ! ) gånger, och numera har ett nät på insidan av bukhinnan för att bli stabil, är hennes ena knä i risigt skick: artros, en skadad menisk och ett uttänjt korsband gör det svårt att få stabilitet i hoppen.

- Dessutom tampas jag med känslan "jag är för tjock". Jag sa det till min ridlärare och hon svarade "Jag vill inte höra dig säga så en enda gång till, då åker du ut". Hon har rätt, varför ska jag prata nedvärderande om mig själv."

Mmm...så..gripande. Men frågan är vad allmänheten har med detta dravel att göra, Anna?
Citera
2016-11-09, 23:31
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:

"Roberto brukar säga "Du äter som en fågelunge". Leverpastejmackan som Anna beställer in till sitt chai-te ligger kvar på tallriken länge. De inlagda gurkbitarna omarrangeras och hon nafsar förstulet några små tuggor från ena kanten. Efter två timmars samtal är mer än halva mackan kvar. Matlusten har varit ett problem så länge hon kan minnas."

Vad i hela friden lever hon i för parallellt universum? Hon har problem med att hon äter för lite?

Förvisso har fågelungar självklart en glupande aptit men det var nog inte så Roberto menade.

GW och Edward Blom lider förresten av samma hemska åkomma, dålig aptit.
Senast redigerad av Readyfreddie 2016-11-09 kl. 23:35.
Citera
2016-11-09, 23:33
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"Roberto brukar säga "Du äter som en fågelunge". Leverpastejmackan som Anna beställer in till sitt chai-te ligger kvar på tallriken länge. De inlagda gurkbitarna omarrangeras och hon nafsar förstulet några små tuggor från ena kanten. Efter två timmars samtal är mer än halva mackan kvar. Matlusten har varit ett problem så länge hon kan minnas."

Vad i hela friden lever hon i för parallellt universum? Hon har problem med att hon äter för lite?

Förvisso har fågelungar självklart en glupande aptit men det var nog inte så Roberto menade.

Han tänkte nog på en gökunge.
Citera
2016-11-09, 23:46
Medlem
StigAllans avatar

- Jag har inget matmissbruk, men jag har problem med att äta regelbundet.

Kan inte Anna klockan?
Folk som inte kan sköta maten utan istället har diverse orsaker utanför den egna kontrollen att skylla på har bara dålig självkontroll.

Fettot Anna ska sätta tidpunkter på dygnet när det är tillåtet att stoppa in saker i ansiktet.
Likaså tillåten mängd av födoämnen. Inte mer än bestämt ska få finnas på tallriken.
Missas en måltid så blir hon utan till nästa tillåtna tidpunkt och matmängd.

Som om ett sådant matschema inte är gjort till Anna ett flertal gånger.
Men kan man inte klockan så går det inte att följa ett matschema.

Sätt Anna i SFI klass med analfabeterna från Somalia som ska lära sig klockan så kan även Anna få en möjlighet till att lära sig klockan.
När detta har klarats av, om hon nu kan lära sig något så enkelt är det till att visa självdisciplin och följa matschemat.
Citera
2016-11-10, 00:08
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Otroligt jobbigt och enerverande att läsa hennes långa uppsatser. Hon borde korrekturläsa det eller be någon kika på det. Många meningar inleds med ett Så, när det är en bisats. Och och Men inleder också ofta nya meningar, sedan alla dessa &-tecken överallt.

Huruvida Book har någon läs- eller skrivsvårighet vet jag inte, mycket möjligt att hon har genuint svårt för grammatik eller stavningsregler och liknande. Oavsett vilket blir det otroligt störande att läsa, när det dessutom är ett enda långt stycke och även massa smileys/emojis och andra udda tecken som ~ lite varstans.

när jag uppmärksammade detta & belyste frågan till Produktionsledningen & Svt. fick jag äntligen frågan officiellt. Om jag kunde tänka mig att dela @bingo_official med Maxida? Och eftersom jag är en person som vill allas bästa & väl. svarade jag naturligtvis ja. Jag skulle aldrig vilja att någon av mina kollegor ev. skadar sig eller riskerar att ramla av, för att dom inte tagit tillräckligt med timmar på ryggen. Eller har en häst som faktiskt är för svår. Bara för att själv klara mig bättre - jag har en bättre uppfostran än så. 🙏🏼❤️🙏🏼 & Bingo är inte helt lätt han heller, han kräver också att man ska rida honom. MEN han har stor publik & arenavana & det gör Bingo till en på många sätt tryggare hopphäst, speciellt om man inte tränat & är en van tävlingsryttare. & det är ju ingen utav oss. Men som sagt...

Hennes långa insta-inlägg med alla emojis, den felaktiga meningsbyggnaden och hennes aldrig sinande ström av beröm av sin egen person med och uppräkanande av sin ödmjukhet och fantastiska personlighet är oerhört underhållande. Må hon aldrig sluta.
Citera
2016-11-10, 05:06
Medlem
VanitaToftbys avatar
Citat:
Nej, det menar du inte!
Kan det vara så att AB äter dygnet runt och istället har problem med att sluta äta regelbundet?
Citera
2016-11-10, 07:36
Medlem
Fann sitt livs kärlek
Roberto var på en promenad där Anna bor när de möttes och började prata. Hon bjöd in honom och dukade fram kex och ostar som hon hade gjort själv.

- Han blev lite imponerad och vi pratade till klockan fem på morgonen. Sen skrev han jättefint i min gästbok med sitt telefonnummer.

Men att ringa honom, det vågade inte Anna.

- Efter två dagar ringde Roberto och tre veckor senare fick han nycklarna hem till mig. Min relation innan var inte så sund. Jag gjorde klart för Roberto direkt att han kommer aldrig kunna äga mig.

För Roberto var det inga konstigheter och sedan dess har det varit de två.
———
Jasså, en ny variant på hur de träffades? Var det inte en vän som sammanfört dem?
Det gäller att komma ihåg vad man sagt tidigare om man inte kan hålla sig till sanningen.
Givetvis hade hon gjort kexen och ostarna själv.
Citera
2016-11-10, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Fann sitt livs kärlek
Roberto var på en promenad där Anna bor när de möttes och började prata. Hon bjöd in honom och dukade fram kex och ostar som hon hade gjort själv.

- Han blev lite imponerad och vi pratade till klockan fem på morgonen. Sen skrev han jättefint i min gästbok med sitt telefonnummer.

Men att ringa honom, det vågade inte Anna.

- Efter två dagar ringde Roberto och tre veckor senare fick han nycklarna hem till mig. Min relation innan var inte så sund. Jag gjorde klart för Roberto direkt att han kommer aldrig kunna äga mig.

För Roberto var det inga konstigheter och sedan dess har det varit de två.
———
Jasså, en ny variant på hur de träffades? Var det inte en vän som sammanfört dem?
Det gäller att komma ihåg vad man sagt tidigare om man inte kan hålla sig till sanningen.

Är inte Roberto far till hennes barn?
Citera
2016-11-10, 08:58
Medlem
Citerar domare Judy: Talar man sanning så behöver man inte ha ett gott minne.

Någonting för Lilla Anna att tänka på?
Citera
2016-11-10, 12:04
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Fann sitt livs kärlek

//

Recept tack!

Kan Anna ysta? Bakade hon kexen i ugnen? Frågorna hopar sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in