2017-02-11, 12:13
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Han är så bedrövlig gode gud:

Japansk reporter: Hur ska du Trump hantera Japans och Sydkoreas oro i sydkinesiska havet.

Såg du överhuvudtaget presskonferensen? Otroligt bra från President Donald Trump och Primiärminister Shinzō Abe. Och, nej, det är inget tvång att svara på frågor från alla journalister.

CNNishitler passade givetvis på att skicka ut #fakenews i samband med besöket.

.@CNN back at it again with the fake news! Credibility in journalism has vanished since this past election, and it's not getting any better!

https://twitter.com/Truth_Bombers/status/830177898795585538
2017-02-11, 12:24
Medlem
E.Merckxs avatar
President Donald Trump fortsätter att levera till sina väljare. Federala agenter utför räder mot illegala invandrare i flera stater:

"U.S. immigration authorities arrested hundreds of undocumented immigrants in at least a half-dozen states this week in a series of raids that marked the first large-scale enforcement of President Trump’s Jan. 26 order to crack down on the estimated 11 million immigrants living here illegally."

"Immigration officials confirmed that agents this week raided homes and workplaces in Atlanta, Chicago, New York, the Los Angeles area, North Carolina and South Carolina, netting hundreds of people."

"Immigration activists said the crackdown went beyond the six states DHS identified, and said they had also documented ICE raids of unusual intensity during the past two days in Florida, Kansas, Texas and Northern Virginia."

https://www.washingtonpost.com/national/federal-agents-conduct-sweeping-immigration-enforcement-raids-in-at-least-6-states/2017/02/10/4b9f443a-efc8-11e6-b4ff-ac2cf509efe5_story.html#comments

I LA handlade det i alla fall om libtardens favoriter:

"Of the 160 arrested, about 150 had criminal histories, while five more had either been previously deported or had “final orders of removal”. Many of those arrested had prior felony convictions for “serious or violent offenses” including child sex crimes and assault."

The arrestees – which were 95 percent male – included nationals from a dozen countries, according to ICE.

Det kommer att bli många liberal tears nu och mycket rasist skrikande. ACLU kommer att ha mycket att göra.
2017-02-11, 12:29
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Hämnas för vad?
Och hur kan man hämnas för nått som redan är en hämnd emot Mexiko?(Ja, tanken att Mexiko ska betala för muren).

Hämnas för att Mexiko motsätter sig Trump.
Citat:
Och sen för det första så komemr det inte en mur som avskärmar Mexiko ifrån USA.
Även kommer de inte klara av att upprätthålla gränsen ens med muren.
Allt är bara meningslös retorik, och strafftull på Corona drabbar bara konsumenter.
Och inget av detta betyder att Mexiko betalar för nån mur.
Och ta pengar som Mexikaner skickar hem, kommer funka i 1-2 dagar, sen söker de nya vägar att skicka pengar.
Varför inte prepayed "VISA"-kort?
Men finns ton med sätt och flytta mindre summor pengar, så bara fantasier so vi får ta del om hur "muren" ska betalas.
Det är skattebetalaren som komemr få betala på ett eller annat sätt.

Har du källor som styrker dina påståenden eller är det helt och hållet din "analys" .

Din "analys" i repris: "Man kan inte stoppa kriminalitet; kriminella kommer alltid att hitta nya vägar att döda, råna, etc. Detta bevisar att alla åtgärder är verkningslösa. Det är bara fantasier att åtgjärde "X" kommer att fungera."

Din knarkare, om dessa åtgärder inte skulle fungera skulle ingen bryr sig. Men nej, redan under valrörelsen bjöd Nieto in Trump till Mexiko. Det var en jävla förnedring, men Nieto tyckte nog det var värt.
Citat:
Så mycket för mindre stat och mindre skatt, nått man kallar hyckleri väl?
Vad yrar du om?
Syftar du på Republikanerna måste jag dessvärre bedröva dig - Trump är inte en klassisk Republikan. GOP är hans lydhund. Period.

Tips: Stop doing drugs!
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-11 kl. 12:34.
2017-02-11, 12:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Hämnas för att Mexiko motsätter sig Trump.

Har du källor som styrker dina påståenden eller är det helt och hållet din "analys" .

Din "analys" i repris: "Man kan inte stoppa kriminalitet; kriminella kommer alltid att hitta nya vägar att döda, råna, etc. Detta bevisar att alla åtgärder är verkningslösa. Det är bara fantasier att åtgjärde "X" kommer att fungera."

Din knarkare, om dessa åtgärder inte skulle fungera skulle ingen bryr sig. Men nej, redan under valrörelsen bjöd Nieto in Trump till Mexiko. Det var en jävla förnedring, men Nieto tyckte nog det var värt.

Tips: Stop doing drugs!
Men nu kom ju muren före och att Mexiko ska betala den, så den funkar inte så bra för dig.
Så vad ska han hämnas för?
Brukar du hämnas på din granne när du säger han ska betala ditt staket?

Mina analyser brukar slå in eller bra nära.
Sen skulle jag vilja ha förklarat i hur man kan ge källor på saker som kommer ske i framtiden?
ge mig tips hur det ska fungera, hämtar chipsen.

Det var väl bra mexiko bjöd in Trump, så fick Trump svar på vad som gällde.

Jag kan inte sluta med nått som jag inte ens gör.
Eller hur ska det gå till?
2017-02-11, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
President Donald Trump fortsätter att levera till sina väljare. Federala agenter utför räder mot illegala invandrare i flera stater:

"U.S. immigration authorities arrested hundreds of undocumented immigrants in at least a half-dozen states this week in a series of raids that marked the first large-scale enforcement of President Trump’s Jan. 26 order to crack down on the estimated 11 million immigrants living here illegally."

"Immigration officials confirmed that agents this week raided homes and workplaces in Atlanta, Chicago, New York, the Los Angeles area, North Carolina and South Carolina, netting hundreds of people."

"Immigration activists said the crackdown went beyond the six states DHS identified, and said they had also documented ICE raids of unusual intensity during the past two days in Florida, Kansas, Texas and Northern Virginia."

https://www.washingtonpost.com/national/federal-agents-conduct-sweeping-immigration-enforcement-raids-in-at-least-6-states/2017/02/10/4b9f443a-efc8-11e6-b4ff-ac2cf509efe5_story.html#comments

I LA handlade det i alla fall om libtardens favoriter:

"Of the 160 arrested, about 150 had criminal histories, while five more had either been previously deported or had “final orders of removal”. Many of those arrested had prior felony convictions for “serious or violent offenses” including child sex crimes and assault."

The arrestees – which were 95 percent male – included nationals from a dozen countries, according to ICE.

Det kommer att bli många liberal tears nu och mycket rasist skrikande. ACLU kommer att ha mycket att göra.

Läser kommentarerna CBS, ABC två vänster sidor angående det här och inget snack om att Trump har störst support med det här. Det brukar vara 100% anti Trump kommentarer men alla verkar gilla detta.
2017-02-11, 12:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag pratar om Trump, inte om mig eller min granne.
Trump kommer att hämnas om någon går mot honom. Han har redan gjort det. Vad är det du inte förstår?

Nej.

Källor på någon som delar din "analys"
Tror du att jag intresserad av analys av en random snubbe som dig som tror att han är expert i ekonomi, migrations, import, taxes och kvantfysik? Nej, det är jag inte.

Kämpa, knarkare!
Det är ingen större skillnad på att tvinga en granne betala för ett staket han är ointresserad av.*
Vill du ha ett staket så betala för staketet

Jo, faktiskt är det så, bara kolla på Trump hur bra det går för han i utrikespolitiken.
Det går inte bli sämre och det är ju bra, för då kan man bara bli bättre.

Det är min analys, och framtiden komemr utvisa om jag har rätt eller inte.
På denna kommer jag få mellan 80-90% rätt, då jag inte utesluter att han kan sno lite pengar som är Mexikos.
Och om du är inte intresserad av min analys, så är det underligt att du svara.
För samma sekund du svarade om denna analys, var samma sekund du var intresserad av analysen.
Så där sköt du dig i foten.

Men visst var det bra att Mexiko bjöd in Trump, så råder det ingen tvekan om för Trump i vad som gäller ifrån Mexikanska sidan.
2017-02-11, 12:49
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Läser kommentarerna CBS, ABC två vänster sidor angående det här och inget snack om att Trump har störst support med det här. Det brukar vara 100% anti Trump kommentarer men alla verkar gilla detta.

President Donald Trump vill ju bara, till skillnad från Obama, att man upprätthåller lagen i USA. Jeff Sessions kommer att bli en god hjälp.
2017-02-11, 12:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jaha. Det ändrar inte att Trump kommer att hämnas om någon går mot honom. Är det så svårt att förstå?

När jag bara frågade om det var din "analys" eller någonting som var byggd på fakta. Det vill säga att jag ville håna din "analys". Men du har rätt att jag inte borde svara.
Men det råder ju ingen tvekan om vems mur det är, fattar väl vilken idiot som helst att man inte betalar för grannens mur som han vill ha och du själv inte bryr dig om alls.
Det är inget annat än saker som sker i en desillusionerad hjärna.

Fakta är ju att ett förslag att höja punktskatten, vilket inte gör så Mexiko betalar utan det gör de i USA.
Men analysen kan du dissa den dagen det visar sig den är fel, men är övertygad om att den kommer bli 80-90% rätt.
Så återkom du om ett par år och säg i told ya so, nu är det bara och vänta in att jag får rätt.

Kan inte påminna mig någon av mina analyser har blivit helt fel än(då att jag har mindre än 50%rätt).
Och det är väl detta faktum som retar dig otroligt mycket.
Sen kan saker hända på vägen som gör man måste göra en ny analys, men det får vi vänta på och ointressant och spekulera vad detta kan vara.
Kanske att Mexikos president får en hjärntumör och blir frikostig och skickar deras pengar till USA.
Men låter rätt långsökt va
Så det är dessa du får hoppas på
2017-02-11, 12:58
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Nä, hon försöker en ad hominem emot mig, då jag antar hon kollat posthistoriken på mig och ser jag diskuterar narkotikapolitik.
Och jag som inte ens använder cannabis, så blir det väldans humoristiskt.

Undrar när republikaner kommer inse att det spelar ingen roll vad man gör, så kommer drogerna flöda oavsett om man bygger en 15000m hög mur och posterar en gränsövervakare per meter mur.
Dock kommer en mur hindra en del människor, men långt ifrån komma närheten av att stänga gränsen.
Vad att förvänta sig från sekteristerna...

Ja, själva "muren" är ju en ett helt lönlöst luftslott som inte kommer få effekt på någonting överhuvudtaget. Den är liksom bara en lockvara för den lågutbildade målgruppen.
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/donald-trump-wall-great-us-mexico-border-john-kelly-department-homeland-security-a7561196.html
Citat:
Donald Trump's 'great wall' will be invisible in some parts, Homeland Security chief suggests
Men hälla ut miljarder och åter miljarder dollar, ute i obefolkad ödemark, kommer väl ha nåt syfte? Det kommer se till att djurlivet därute slutar existera så Donald iaf. sätter sitt märke på historien?
2017-02-11, 13:01
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Hämnas för vad?
Och hur kan man hämnas för nått som redan är en hämnd emot Mexiko?(Ja, tanken att Mexiko ska betala för muren).

Trump har förlorat en hel del pengar genom misslyckade affärsprojekt i Mexiko de senaste tio åren. Han har även blivit stämd där. Han verkar hata Mexiko ända sedan dess då Trump i sin egocentrerade världsbild anser att det inte var han som blåste folk utan att giriga mexikaner blåste honom.

Han har twittrat ut sådana här grejer.

Citat:
@realDonaldTrump I have a lawsuit in Mexico’s corrupt court system that I won but so far can’t collect. Don’t do business with Mexico!

@realDonaldTrump “The Mexican legal system is corrupt, as is much of Mexico. Pay me the money that is owed me now – and stop sending criminals over our border.”

Notera att han börjar kraven med utbetalning åt honom själv och övriga krav på andra plats. Gissar att om han inte hade haft sådana problem med sina mexikanska affärer så hade han antagligen inte varit så aggressiv. Fast det är svårt att säga.

Hans metodik verkar gå ut på att lägga fram förslag som motparten inte kan acceptera i första skedet. Sedan när spelplanen är tiltad till Trumps fördel så accepteras kompromisser för att komma framåt till ett gemensamt beslut. Hoppas att det är så iallafall.
2017-02-11, 13:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Men det råder ju ingen tvekan om vems mur det är, fattar väl vilken idiot som helst att man inte betalar för grannens mur som han vill ha och du själv inte bryr dig om alls.
Det är inget annat än saker som sker i en desillusionerad hjärna.
Jaha. Det ändrar inte att Trump kommer att hämnas om någon går mot honom. Är det så svårt att förstå?
Citat:
Fakta är ju att ett förslag att höja punktskatten, vilket inte gör så Mexiko betalar utan det gör de i USA.
Men analysen kan du dissa den dagen det visar sig den är fel, men är övertygad om att den kommer bli 80-90% rätt.
Så återkom du om ett par år och säg i told ya so, nu är det bara och vänta in att jag får rätt.
Jaha, nu pratar du om punktskatten. Du påstod att det inte går att införa skatt på pengaöverföring eftersom
Citat:
Och ta pengar som Mexikaner skickar hem, kommer funka i 1-2 dagar, sen söker de nya vägar att skicka pengar.
Varför inte prepayed "VISA"-kort?

Vad gäller "skatter" så som sagt skan man omförhandla NAFTA. Du menar väl inte att alla avtal är lika attraktiva för båda parter? Detsamma gäller omförhandlingar. Eller utesluter du att Mexiko kan acceptera sämre villkor?

Angående Trumps visit till Mexiko,
Citat:
Men visst var det bra att Mexiko bjöd in Trump, så råder det ingen tvekan om för Trump i vad som gäller ifrån Mexikanska sidan.
är din analys skrattretande. Du tycker alltså att det var för att sätta Trump på plats
2017-02-11, 13:10
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Daesh (finner det komiskt att majoriteten av Trump supportrarna här fortfarande kör med det namn som daesh vill bli kallade för) äger inte någon olja de har beslagtagit olja, vill man slå ut det för dem så ser man till att återerövra det åt Irak och Syrien.
Take-the-oil är ett vallöfte jag är inte helt klar på hur det skulle kunna genomföras nu. ISIS hade större landområden när vallöftet lanserades. Kanske kommer Trump att förhandla till sig denna mark genom att Putin får Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ett stort tullsystem slår i slutändan mot konsumenterna, det är därför vi inte betalar samma pris som jänkarna när vi köper varor då de inte har en kostnad på importera varor på samma sätt, skulle de införa tullar så tvingas företagen att kompensera detta och direkt höja priserna.

Så nej. Mexiko kommer inte att betala det är jänkare och alla konsumenter i USA
Vi vet inte på vilket sätt Mexiko kommer betala. Som sagt, problemet med din teori är att NAFTA är ett lagstiftat avtal och det är inte troligt att kongressen upphäver det på något sätt. Denna tullbetalningsteori uppkom sent under valkampanjen och var inte avsett som något mål, utan snarare en skrämseltaktik.

Därför tror jag det är mer troligt att Mexico betalar antingen genom en engångstransaktion eller så skickar Trump in trupper för att ockupera mark, tömma centralbanken, tömmer mexikaners bankkonton inom USA eller ta en engångsavgift på western union eller liknande.

Men det finns också en risk att det inte blir någonting alls av det och det är pga att domare kan stoppa sådanna åtgärder av politiska skäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in