Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Jaha. Det ändrar inte att Trump kommer att hämnas om någon går mot honom. Är det så svårt att förstå?
Jaha, nu pratar du om punktskatten. Du påstod att det inte går att införa skatt på pengaöverföring eftersom
Vad gäller "skatter" så som sagt skan man omförhandla NAFTA. Du menar väl inte att alla avtal är lika attraktiva för båda parter? Detsamma gäller omförhandlingar. Eller utesluter du att Mexiko kan acceptera sämre villkor?
Angående Trumps visit till Mexiko,
är din analys skrattretande. Du tycker alltså att det var för att sätta Trump på plats

Berätta hur man kan hämnas på nått som inte skett?
Punktskatt är en man diskuterat.
nä, jag har aldrig sagt det inte går inför skatt där, utan bara hur enkelt det är och undvika att sina pengar blir tagna eller få skatt på dessa pengar.
Det är sax du lär dig att lägga orden i munnen på mig inte funkar.
Inte heller ad hominem, inte heller "två fel blir ett rätt".
Jag är lite för erfaren för gå på så enkla argumentatiosntekniker.
Vilket avtal har du i åtanke nu som är sämre?
Är det framtiden och Trumps glappande käft som vi tänker på nu eller?
Att sätta upp stora handelshinder kommer drabba USA rätt bra också, det är trots allt ett par miljarder dollars det handlar om som kommer påverka ett flertal företag.
Bara antar monsanto exporterar betydande delar av den agrikulturella produkterna som Mexiko köper.
Men jag tror inte det blir några handelshinder av någon större art, enda är väl om Trump kraschar totalt.
Men risken att han då blir överkörd är stor.