2017-02-11, 09:08
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
När skall nästa budget presenteras i USA ?

Hade för mig att några siffror skulle ges nu ut i februari...

Trump sa tidigare att han inte skulle ge någon budget... säger att det är frivilligt (vilket stämmer men alla presidenter förväntas göra det och alla gör det).
2017-02-11, 09:23
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://www.motherjones.com/politics/2017/02/flynn-trump-washington-post-russia

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2017/02/10/just-how-much-trouble-is-michael-flynn-in/?postshare=8101486758432155&tid=ss_tw&utm_term=.f5 ef70c6e722

Flynn i blåsväder med anklagelser att ha talat med Ryssland om sanktionerna. Det är den storyn som rullar mest i dag. Så det här går dom förmodligen till botten med. Vilket spektakel han rör sig med, och Trumps order går inte igenom osv. Han använder caps lock då han kommer in i trotsåldern, och skriver en massa smörja på Twitter.
Och det är landsförrädarkomplotter som dessa som gör att man inte kan släppa in Flynns kompanjoner i NSC:
http://www.politico.com/story/2017/02/mike-flynn-nsa-aide-trump-234923
Citat:
CIA freezes out top Flynn aide
The agency denied a security clearance for a key aide to the National Security Adviser — ratcheting up tensions between Flynn and the intel community.

Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Nej, hur kan det vara LIKA MYCKET hot mot amerikanska medborgare?

Jag tror att max 100 amerikanska soldater dör för att få in medlenna från Mexico i ett worst case scenario, men då blir det även sjöar av tacosås från Mexikanska medborgare.

I ett best case scenario tror jag mig att ingen Amerikansk soldat såras, ett krim scenario. I realiteten kanske det blir en 5-6 sårade. Dessutom tror att man kan få ut mer än bara medel som går till muren, man kan även få in en hel del resurser som kan gå till veteraner, civil infrstruktur, militär infrastruktur och annat.

Jag måste be att få tacka så mycket för att du villigt illustrerar poängen jag gjorde tidigare.

"100 döda soldater" i ett fullskaligt krig mot Mexico? Du och dina gelikar lever bokstavligen i ett fantasylajv.
För det första skulle ett gränskrig som detta bli Iran/Irak för hela slanten, du kan ju kolla upp hur det gick eller hur länge det höll på, och jag har dessutom lite svårt att tänka mig att de där kartell-lirarna skulle ta ett anfall mot hemlandet med ro?
Jänkarna får nog vänja sig vid pundare med självmordsbomber i sina köpcentra... Vi får se vad det gör för kommersen i "the land of the free"?

Inte ens Donald själv, på sitt mest kokainstinna humör, är så jävla efterbliven att han kommer med sådana här Michael Bay-önskedrömmar!
Men fortsätt smida planer där med actionfigurerna! Skulle jätterobotar kunna ha en plats i dessa...?
Senast redigerad av zergrush 2017-02-11 kl. 09:25.
2017-02-11, 09:34
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Trump sa tidigare att han inte skulle ge någon budget... säger att det är frivilligt (vilket stämmer men alla presidenter förväntas göra det och alla gör det).

Det är väl även rekommenderat att göra det för att på sätt kunna skapa klarhet över hur USA kommer att funka under det kommande året?

Tror dock inte vi kommer att se någon då han troligen inte har någon sådan plan, han kommer i värsta fall att improvisera 100% av sin tid vilket bådar 4 år av problem
2017-02-11, 09:46
Medlem
Citat:
Nej, hur kan det vara LIKA MYCKET hot mot amerikanska medborgare?

Jag tror att max 100 amerikanska soldater dör för att få in medlenna från Mexico i ett worst case scenario, men då blir det även sjöar av tacosås från Mexikanska medborgare.

I ett best case scenario tror jag mig att ingen Amerikansk soldat såras, ett krim scenario. I realiteten kanske det blir en 5-6 sårade. Dessutom tror att man kan få ut mer än bara medel som går till muren, man kan även få in en hel del resurser som kan gå till veteraner, civil infrstruktur, militär infrastruktur och annat.

Just nu så blöder USA pengar på grund av Trump och hans skitsnack om att Mexiko ska betala en mur som Trump vill bygga. Mexiko bojkottar varor från USA i extremt stor omfattning.
2017-02-11, 10:02
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Har deporterat några människor ut ur USA?
Jo faktiskt!

En skattebetalare, sedan 20 år tillbaks, som bildat familj i landet.
Senast redigerad av zergrush 2017-02-11 kl. 10:05.
2017-02-11, 10:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Fast nu handlade det inte om muren byggs eller ej, utan vem som betalar den.

Ja. 95% vill ha muren ÄNDÅ.
Jag vet inte om Mexiko betalar, men Trump kommer att hämnas. Att tycka något annat är idioti
2017-02-11, 10:37
Medlem
Frågan är väl om Trump någonsin kan bli karl nog att leda USA. Just nu beter han sig som en förnärmad fjolla och startar sitt eget privata krig mot både media och rättsväsende. Att USA splittras allt mer är ingen Trump bryr sig om bara han tror sig vinna alla slag där han hittills förlorat. USA behöver sunda politiker och en vuxen president men just nu är det en bristvara i landet. Kaoset i vita huset visar p en president som inte kan eller vill leda landet, bara vara president till yrket och motta folkets hyllningar. Nu är ju hyllningar från folket till Trump lika ovanliga som en rund fyrkant men vem vågar tala om det för Trump och sticka hål på ballongen. Trump har ju relativt snabbt förstört stora humana och ekonomiska världen i USA på grunda av sin oförmåga som ledare. Han har tyvärr hela 48 månader kvar av sin ämbetsperiod innan skadan kan läkas.
2017-02-11, 10:44
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Fast det inte är så sannolikt att Trump vinner i HD. I alla fall inte tills Gorsuch tillsätts..

Om Trump vekligen vill få igenom "Muslin Ban" vore det bästa nog att skriva om EO, tillåta studenter/green cards och så vidare att få komma, men också lägga till fler länder och ge mer information varför ordern är nödvändig

Men Trump vill kanske bara jävlas med "etablissemanget" vilket hittills varit väldigt framgångsrik. Medan alla bråkar har han redan minskat flyktingmottagandet (från 110k till 50k) och det uppmärksammas inte så mycket...
Han började också deportera illegala vid minsta regelbrott.. Det vore ju en stor skandal om inte "Muslim Ban" överskuggade allting

Told ya, bitch! (Även om jag täckte alla möjliga situationer )

Nu hoppas jag att Trump lyssnar på "liberalerna" och åtminstone lägger till Afghanistan..
Sedan måste han typ definiera "failed state" (och hitta på något för att försvara att Iran är med.. ännu bättre vore om han tog bort Iran från listan, men det är för mycket att kräva i detta läge)

http://www.politico.com/story/2017/02/trump-9th-circuit-ruling-next-steps-234902

Citat:
"We will win that battle. The unfortunate part is that it takes time statutorily, but we will win that battle. We also have a lot of other options, including just filing a brand new order," Trump said during an exchange with pool reporters on board Air Force One.

Asked if such an order would be forthcoming, the president said: "It very well could be. We need speed for reasons of security, so it very well could be." The new directive could come Monday or Tuesday, Trump added.

“We will be extreme vetting,” Trump vowed during his White House news conference. “We will not allow people into our country who are looking to do harm to our people.”

Eller blir det bara "extreme vetting"?

Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Frågan är väl om Trump någonsin kan bli karl nog att leda USA. Just nu beter han sig som en förnärmad fjolla och startar sitt eget privata krig mot både media och rättsväsende. Att USA splittras allt mer är ingen Trump bryr sig om bara han tror sig vinna alla slag där han hittills förlorat. USA behöver sunda politiker och en vuxen president men just nu är det en bristvara i landet. Kaoset i vita huset visar p en president som inte kan eller vill leda landet, bara vara president till yrket och motta folkets hyllningar. Nu är ju hyllningar från folket till Trump lika ovanliga som en rund fyrkant men vem vågar tala om det för Trump och sticka hål på ballongen. Trump har ju relativt snabbt förstört stora humana och ekonomiska världen i USA på grunda av sin oförmåga som ledare. Han har tyvärr hela 48 månader kvar av sin ämbetsperiod innan skadan kan läkas.

Han är mycket populär bland sina väljare (kanske rent av mer än Obama var bland sina) och det räcker för att implementera lagar och vinna 2018-20-22
2017-02-11, 11:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Att Mexiko någon gång ska betala för muren är ett vallöfte.

Det finns ännu inget som tyder att Trump skulle backa här, snarare tvärtom
http://ktla.com/2017/01/26/trump-says-better-to-cancel-meeting-with-mexican-president-if-he-refuses-to-pay-for-border-wall/

Ett annat vallöfte är att ta ISIS olja. Jag har hittils inte hört några kritiska röster mot detta förslag, men tror du själv att det är enklare att ta ISIS olja än att ta 20 miljarder från Mexico?

Daesh (finner det komiskt att majoriteten av Trump supportrarna här fortfarande kör med det namn som daesh vill bli kallade för) äger inte någon olja de har beslagtagit olja, vill man slå ut det för dem så ser man till att återerövra det åt Irak och Syrien.

Ett stort tullsystem slår i slutändan mot konsumenterna, det är därför vi inte betalar samma pris som jänkarna när vi köper varor då de inte har en kostnad på importera varor på samma sätt, skulle de införa tullar så tvingas företagen att kompensera detta och direkt höja priserna.

Så nej. Mexiko kommer inte att betala det är jänkare och alla konsumenter i USA
2017-02-11, 11:41
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Daesh (finner det komiskt att majoriteten av Trump supportrarna här fortfarande kör med det namn som daesh vill bli kallade för) äger inte någon olja de har beslagtagit olja, vill man slå ut det för dem så ser man till att återerövra det åt Irak och Syrien.

Ett stort tullsystem slår i slutändan mot konsumenterna, det är därför vi inte betalar samma pris som jänkarna när vi köper varor då de inte har en kostnad på importera varor på samma sätt, skulle de införa tullar så tvingas företagen att kompensera detta och direkt höja priserna.

Så nej. Mexiko kommer inte att betala det är jänkare och alla konsumenter i USA

Daesh = ISIS.
Men du gjorde skillnad, idiot..

Trump sa att han vill omförhandla NAFTA. Tycker du att det är helt uteslutet att Mexiko accepterar sämre villkor? Eller kommer de bara att riskera att deras ekonomi slaktas?
2017-02-11, 12:11
Medlem
ICE Arrests 160 in Sweeping California Enforcement, Possibly More Across 6 States

Mexiko har börjat klaga på att det går för snabbt och att de har svårt med att ta hand om personer som skickas tillbaka.

Ganska sjukt hur snabbt Trump ändrat alla myndigheter i USA fokus.
2017-02-11, 12:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Ja. 95% vill ha muren ÄNDÅ.
Jag vet inte om Mexiko betalar, men Trump kommer att hämnas. Att tycka något annat är idioti
Hämnas för vad?
Och hur kan man hämnas för nått som redan är en hämnd emot Mexiko?(Ja, tanken att Mexiko ska betala för muren).
Och sen för det första så komemr det inte en mur som avskärmar Mexiko ifrån USA.
Även kommer de inte klara av att upprätthålla gränsen ens med muren.
Allt är bara meningslös retorik, och strafftull på Corona drabbar bara konsumenter.
Och inget av detta betyder att Mexiko betalar för nån mur.
Och ta pengar som Mexikaner skickar hem, kommer funka i 1-2 dagar, sen söker de nya vägar att skicka pengar.
Varför inte prepayed "VISA"-kort?
Men finns ton med sätt och flytta mindre summor pengar, så bara fantasier so vi får ta del om hur "muren" ska betalas.
Det är skattebetalaren som komemr få betala på ett eller annat sätt.

Så mycket för mindre stat och mindre skatt, nått man kallar hyckleri väl?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in