2017-02-09, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Fan vad bra skrivet! Och länken till inslaget mer den kloka läkaren sparas..

Har samma trista historia med antidepressiva som bara gjort mig sämre. Massutskrivningen av antidepressiva måste upphöra..

Mitt "depp" släppte förövrigt också efter 3-4 dygn på Norflurazepam..

Samma här, fan vad dessa antidepressiva har förstört mig, både fysiskt och psykiskt.

Har fått hem denna benzo nu så jag hoppas kunna använda den för att komma av antideppen o bli människa igen
Citera
2017-02-09, 16:30
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Det är en jäkla bra produkt(bara testat askens) 4-8mg känns absolut av även fast jag har tolerans.

Ni som pratar om antidepressiv effekt är fel ute, man behandlar inte depression med benso, det kan snarare förvärra en depression, tar sig depressionen uttryck i ångest och sömnstörningar så kan dessa symtom lösas eller snarare maskeras av benso och liknande mediciner, och man kan felaktigt se det som att problemet är löst.

Men grundproblematiken finns fortfarande, det är en temporär lösning och inget botemedel. Oavsett hur bra ångestdämpande effekt/stämningshöjande etc medicinen har så skjuter ni upp problemet, ni löser det inte med benso.

Sen är benso en väldigt bra medicin då deprimerade personer kanske orkar ta tag i sina problem, sen när ångesten lättnar och sömnen fungerar som den ska och man får därför kraft att förändra sin situation, dvs grundproblemet till att man har en depression.
Citera
2017-02-09, 17:27
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Det är en jäkla bra produkt(bara testat askens) 4-8mg känns absolut av även fast jag har tolerans.

Ni som pratar om antidepressiv effekt är fel ute, man behandlar inte depression med benso, det kan snarare förvärra en depression, tar sig depressionen uttryck i ångest och sömnstörningar så kan dessa symtom lösas eller snarare maskeras av benso och liknande mediciner, och man kan felaktigt se det som att problemet är löst.

Men grundproblematiken finns fortfarande, det är en temporär lösning och inget botemedel. Oavsett hur bra ångestdämpande effekt/stämningshöjande etc medicinen har så skjuter ni upp problemet, ni löser det inte med benso.

Sen är benso en väldigt bra medicin då deprimerade personer kanske orkar ta tag i sina problem, sen när ångesten lättnar och sömnen fungerar som den ska och man får därför kraft att förändra sin situation, dvs grundproblemet till att man har en depression.

Benso är aldrig en LÖSNING utan det är en underhållsbehandling under kortare period vid ev. kriser. Men vi som lider av ångest dagligen gör det lätt för oss och poppar några tabletter varje dag, i hopp om ett längre välmående, som i sin tur leder till missbruk. Been there done that. Jag tar heller ångesten än dem kraftiga EPA anfallen och minnesluckorna på ca 2 år som jag fick förra sommaren under ett längre missbruk (körde CT), däremot har jag lite av en tradition att utvärde dessa nya RC bensos när dem lanserar, då jag tycker det är intressant. En vacker dag kanske kineserna plockar fram en mirakelbenso hehe :P

Jag har slutligen märkt en bieffekt av detta preparat och det är tolerans ökning, från 8 till 16 till 18 mg på ca 3 dagar. Säkerligen induviduellt också. Men håll er till max 4-8 mg var tredje dag om ni måste ta denna substans.

Faktum återstår dock, denna substans är GULD! Men ta hand om er

10 års erfaranhet av diverse benzos så fråga gärna om det är nåt.
Senast redigerad av paralisant 2017-02-09 kl. 17:33.
Citera
2017-02-09, 17:49
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profec
Samma här, fan vad dessa antidepressiva har förstört mig, både fysiskt och psykiskt.

Har fått hem denna benzo nu så jag hoppas kunna använda den för att komma av antideppen o bli människa igen

Död åt SSRI och SNRI. Det är nte ens medeciner som man kan ta vid behov som t.ex benzo utan dem måste man ta hela tiden och i värsta fall livet ut.

Jag är har även fått Neuroleptika trots att jag inte lider av någon sjuksom som dessa är avsatta för, jag fick mot sömn trots att dem flesta läkare avråder t.ex Seroquel för sömnproblem. I dags läget vägrar jag SSR, SNRI, NSSAR osv. då jag tror det gör mer skada än nytta. Jag tar heller en stesolid inför ett viktigt möte eller dylikt istället för att behöva poppa pillar resten av itt liv som potentiellt kan skada min hjärna (mer än vad den redan är) Detta kanske vart lite OT. Men Norflurazepamen funkar jätte bra som behovsmedicin vid jobbiga framträddanden, undvik att ta den för ofta dock då jag jag har sett en toleransökning.
Citera
2017-02-09, 18:16
Medlem
Solituders avatar
Passar återigen på att varna för tt/ts's produkt. Helt värdelös och vill inte att fler ska bli scammade.
Deras dubbeltupp-kampanj må vara lockande, men stå emot. Dom är helt verkningslösa, även efter intag av 25 st tabletter. Dom må ha blivit lurade själva, men trilla inte i den fällan själva.
Fråga er själva varför dom skänker bort dubbla mängden gratis, det är inte för att vara snälla
eller för att få igång någon försäljning, för ingen vid sina sinnens fulla bruk, eller även om du är spritt språngande galen, så skulle du ALDRIG köpa denna produkten igen.

Jag är väldigt sugen på att prova på Askens. Den tycks ha fått bra kritik
Citera
2017-02-09, 18:22
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paralisant
Död åt SSRI och SNRI. Det är nte ens medeciner som man kan ta vid behov som t.ex benzo utan dem måste man ta hela tiden och i värsta fall livet ut.

Jag är har även fått Neuroleptika trots att jag inte lider av någon sjuksom som dessa är avsatta för, jag fick mot sömn trots att dem flesta läkare avråder t.ex Seroquel för sömnproblem. I dags läget vägrar jag SSR, SNRI, NSSAR osv. då jag tror det gör mer skada än nytta. Jag tar heller en stesolid inför ett viktigt möte eller dylikt istället för att behöva poppa pillar resten av itt liv som potentiellt kan skada min hjärna (mer än vad den redan är) Detta kanske vart lite OT. Men Norflurazepamen funkar jätte bra som behovsmedicin vid jobbiga framträddanden, undvik att ta den för ofta dock då jag jag har sett en toleransökning.

Håller med ang. SSRI och liknande preparat. I flera års tid proppade dom i mig alla möjliga varianter med små strukturella skillnader, helt utan effekt. Sedan gick dom över till neuroleptika trots att jag själv inte heller har sådana sjukdomar, även detta mot sömnproblem och även där både Quetiapine, Zyprexa och så vidare.. Det enda som biter mot mina psykiska problem är benso, opioder och Pregabalin. Jag har i dagsläget iallafall inte stött på någonting annat som funkar.
Och vad gäller sömn så är en kombo av Propavan och antingen Imovane eller Stilnoct det enda. Stilnoct är att föredra framför Imovane..
Citera
2017-02-09, 19:04
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Håller med ang. SSRI och liknande preparat. I flera års tid proppade dom i mig alla möjliga varianter med små strukturella skillnader, helt utan effekt. Sedan gick dom över till neuroleptika trots att jag själv inte heller har sådana sjukdomar, även detta mot sömnproblem och även där både Quetiapine, Zyprexa och så vidare.. Det enda som biter mot mina psykiska problem är benso, opioder och Pregabalin. Jag har i dagsläget iallafall inte stött på någonting annat som funkar.
Och vad gäller sömn så är en kombo av Propavan och antingen Imovane eller Stilnoct det enda. Stilnoct är att föredra framför Imovane..

Det verkar helt klar som vi har samma erfaranheter, känns skönt att veta att det finns folk som "är" som jag

Nu verkar det finnas rulians på Zolpidemtartrat igen så det blir nog att skippa Norfluran tills vidare, om man inte ska på något viktigt möte eller dyl,
Citera
2017-02-10, 06:49
Medlem
Ghurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denniz222
Har forskat lite mer på den här nu från min första recension. Fruktansvärt skön benso men något underdoserad gentimott priset och skulle hellre se en prisäkning än höjning av styrkan. Påslagningstiden uppskattar jag till 45min då går jag från totalt ångestladdad till ångestfri även ett plus för muskelavslappnande effekten och ett höjt humörlyft jag tar mellan 4-8 MG om dagen och har på 1 veckan inte märkt nån tolerans ökning, tycker den känns dom första timmarna som diazepam som över går mer ått nitrazepam hållet. Sover gott utan att fylla på innan lägdags VÄLL MÖTT

Faan va gött det låter! Får inte ut benso på recept längre och saknar diazepamen så låter helt underbart för min sömn!
Citera
2017-02-10, 07:29
Medlem
Citat:
Passar återigen på att varna för tt/ts's produkt. Helt värdelös och vill inte att fler ska bli scammade.
Deras dubbeltupp-kampanj må vara lockande, men stå emot. Dom är helt verkningslösa, även efter intag av 25 st tabletter. Dom må ha blivit lurade själva, men trilla inte i den fällan själva.
Fråga er själva varför dom skänker bort dubbla mängden gratis, det är inte för att vara snälla
eller för att få igång någon försäljning, för ingen vid sina sinnens fulla bruk, eller även om du är spritt språngande galen, så skulle du ALDRIG köpa denna produkten igen.

Instämmer bojkotta tills dom som fått ordning på sina batcher tyvärr 😕
Citera
2017-02-10, 07:43
Medlem
limpwalds avatar
Citat:

Askens är 10/10.
Citera
2017-02-10, 09:48
Medlem
paralisants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denniz222
Instämmer bojkotta tills dom som fått ordning på sina batcher tyvärr 😕

Och varför skulle vi lita på dem igen? När det är samma visa varje gång, dem bör betala tillbaka alla tusenlappar som dem blåst oss på till att börja med. Deras fenta tabbar var ojämna också, LIVSFARLIGT! Jag har ODat en gång på deras grejor och då tog jag min vanliga dos, dock var juh tabben helt jävla felpressade, måste bara ha innehållit aktiv substans... Nej usch! Aldrig mer ((((TT/TS))))
Citera
2017-02-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paralisant
Och varför skulle vi lita på dem igen? När det är samma visa varje gång, dem bör betala tillbaka alla tusenlappar som dem blåst oss på till att börja med. Deras fenta tabbar var ojämna också, LIVSFARLIGT! Jag har ODat en gång på deras grejor och då tog jag min vanliga dos, dock var juh tabben helt jävla felpressade, måste bara ha innehållit aktiv substans... Nej usch! Aldrig mer ((((TT/TS))))

Oj visste inte dom rasat så mycket endast handlat av dom när flubben fanns då funka det skapligt med jämna tabbar rätt substans o.s.v mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in