Citat:
Rättelse: TS bör inte fråga om han inte är helt säker på att hon vill ha en kyss. Är han inte det ska han inte göra något alls. Är han det ska han nog fråga.Det är liksom det som är poängen, det finns absolut något sådant som sociala koder för när det är acceptabelt att kyssa en annan människa och inte, och de kan vara svåra att behärska, i synnerhet för den som har en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Fast istället för att gå in på det säger ni bara "fråga inte för helvete", vilket är ett fullständigt värdelöst tips och bara leder till att killen fokuserar på fel saker och blir obekväm.
Citat:
Möjligt att jag läste in lite väl mycket i det inlägget, men det framstår fortfarande som att du försöker tvinga in TS i ett narrativ som han inte är bekväm med, där du menar att han känner sig berättigad till sex. Det kanske var avsett som kritik mot TS snarare än ett instämmande i "incel"-retoriken, men det framgick inte riktigt.
Det försöker jag verkligen. TS har flera gånger gjort klart att han inte kan vänta längre men är samtidigt som han också gjort klart att han inte vill förändras. Vad har vi då kvar? Jo, att TS, i hög egenskap av att vara sig själv ska få sex. Det är inte så han lägger fram det, men en person som säger att den absolut ska ha något av någon annan, men inte är villig att ta stegen som krävs tycker jag banne mig ligger om inte annat jävligt nära en berättigande inställning.Möjligt att jag läste in lite väl mycket i det inlägget, men det framstår fortfarande som att du försöker tvinga in TS i ett narrativ som han inte är bekväm med, där du menar att han känner sig berättigad till sex. Det kanske var avsett som kritik mot TS snarare än ett instämmande i "incel"-retoriken, men det framgick inte riktigt.
Citat:
Jag åsyftar de som lyckas genomföra det på ett effektivt sätt. Inte de som läser om det på internet och får för sig att de nu vet hur världen funkar. Nästan alla mina vänner har haft eller har hyfsat framgångsrika förhållanden, jag har haft, ingen av oss är några svin. Snarare skulle jag säga att folk blir ganska toffliga, men inte precis under första attraktionsfasen.
Nog är det flera som har kommit med det budskapet, även om du gärna tar på dig skygglapparna. Och nej, någon regelrätt empatistörning är knappast vanligt förekommande bland grabbarna som grottar ner sig i sådant trams.
Citat:
Du verkar ju inte själv tro att den där tjejen är intresserad. Så vad håller hon på med? Jo, hon skickar massa motsägelsefulla saker till TS och håller honom kvar i kopplet. Han borde lämna över bollen och ge fan i henne. Bekräftelse ska aldrig ges villkorslöst utom möjligen till ens barn, när de är små.
Problemet är att det budskap ni ger TS - "ge inte kvinnor bekräftelse" - är fullständigt onyanserat. Det är bra om han lär sig att inte låta andra människor utnyttja honom, men på er låter det snarare som att han helt enkelt ska undvika att ge kvinnor som intresserar honom komplimanger, vilket kommer bli en betydande spärr för att förmedla intresse.
Det är dessutom fortsatt sant att den där killen med hundögon som tyst följer efter tjejen och gör allt för henne, inklusive köper drinkar, som regel inte får henne. Killen som går in, skojar, är lite småfräck, kanske spelar lite smått svår (löjligt, men ack vad det kan hjälpa till), har självrespekt och säger åt henne att köpa sin egna drink har en betydligt större chans att lyckas.
Utöver det kan självrespekt spara en massa tid. Istället för att lägga tid på att försök träffa och bekräfta massa tjejer som egentligen inte är intresserade kan man passa över bollen och sen låta det vara. Man spar tid och funderingar.