2017-02-04, 15:35
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Ah, det förklarar det! Slarvigt av mig. När man ändå är i Berlin så hade det varit trevligt att se någon extra match förutom Hertha, vad finns det för lag i de lägre divisionerna att spana in och kolla om någon match där möjligen skulle passa in? Tips uppskattas!
Söndagen den 12/3 kl. 13:00 spelar Berliner AK07 hemma mot kultklubben Carl-Zeiss Jena. Kunde kanske ev. vara sevärt? De spelar på Poststadion i Moabit (håll i plånboken!). Det var en av arenorna där OS-matcherna i fotboll spelades under det OS som Nazityskland arrangerade.
Citera
2017-02-04, 15:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
Sedan Malpurgis som enbart tränat i 3.liga har tagit över Ingoldstadt har dem varit otroligt bra. Såg dem som solklara favoriter att gå ner tillsammans med Darmstadt nu ser jag dem som ett starkare lag den mitt Hamburg. Med Malpurgis har dem lyckas 4-1-3 vilket är imponerande sett till vilket spelarmaterial de har.

Darmstadt med Frings som tränare tror jag inte har mycket till chans, tappat för många spelare sådana som Mathenia och Wagner är ett måste för ett sådant lag ska lyckas stanna ett andra år.

Förlorar Bremen och Wolfsburg i helgen måste dem börja andas tungt igen, Bremen har ju spelat riktigt bra men inte lyckas plocka poäng detta året ännu. Wolfsburg däremot har spelat ganska dåligt och ser inte så mycket förbättring under Ismaël.
Annars är det kanske Augsburg som kan glida neråt men vet inte, dem är för defensivt starka tror jag.

Många fd Bremen spelare i ett och samma inlägg!

Jo det har onekligen sett bättre ut för dom på sista tiden men jag hoppas dom åker
Citera
2017-02-04, 17:41
Medlem
motvalls avatar
Undrar om vi inte ska inkludera Mainz bland avstegskandidaterna? Ser inget vidare ut för dem sedan de tappat Malli. Quaison får nog inte en så bekväm sejour där.

Däremot har jag svårt att se VfL därnere bara de skaffar sig en riktig tränare.
Citera
2017-02-05, 17:10
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Sven Ulreich har börjat ledsna på sin bänknötarroll, man kan verkligen undra vad han tänkte när han skrev på för Bayern och har den mest givna startspelaren som konkurrent.

Få se om han lämnar till sommaren.

€€€ talade när han skrev på. Det mest komiska är väl att han nu från ingenstans är en "ambitiös spelare som inte vill vara andramålvakt". Vad förväntade han sig när han signade?

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hoppas att Ullreich går till Hannover nästa säsong då H96 (förhoppningsvis) återkommit till fotbollens finrum. Vore en kanonvärvning i så fall.

Nej, ni vill inte ha Ulle. Precis som ingen annan BL-klubb med ambitioner vill ha honom. Nej, det blir nog att börja om i dritte liga för honom, möjligtvis zweite om han har tur. Men som den ambitiösa målvakt han är så lutar det åt ett par säsonger i Al-Ahli.

Citat:
Om Stuttgart går upp så kanske dom är det första alternativet eller dom kanske har det bra ställt på målvaktssidan redan jag har dålig koll.

Dåligt ställt har vi det på målvaktssidan, då vi inte har planer på att få det ännu sämre ställt så kommer Ulreich definitivt inte att värvas. Även om någon tokskalle skulle få för sig att värva honom så kommer fansen ej ta tillbaka honom med öppna armar, aldrig i livet.

Dock så kommer Langerak med största sannolikhet ej platsa som förstamålvakt i BL, tyvärr. Så det blir att leta.

För övrigt så fick Hannover storpisk och Braunschweig lyckades torska på hemmaplan mot jumbon St Pauli.

Så imorgon går vi upp i serieledning igen efter 3 starka pinnar hemma mot Fortuna Dusseldorf.

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-02-05, 19:46
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina

För övrigt så fick Hannover storpisk och Braunschweig lyckades torska på hemmaplan mot jumbon St Pauli.

Så imorgon går vi upp i serieledning igen efter 3 starka pinnar hemma mot Fortuna Dusseldorf.

Vfb ein Leben lang!
Kul att du skriver. Jo rätt märklig omgång i Zweite där Braunschweig först gick upp i serieledning utan att spela och sedan tappade den när de själva lirat sin match. Perfekt ugångsläge för VfB men Fortuna är inte kattskit!

För samtliga tre topplag var det bra att Dresden och Union kryssade. Nu har dock Sandhausen seglat upp som en mega-outsider. Kan dock inte tänka mig att de ska kunna hota om de tre första platserna.

-----------------------------------
Darmstadt åker ur men frågan är vem som följer dem ner. Ser inte bra ut för Bremen som gör hyfsade matcher men ändå förlorar...
Citera
2017-02-05, 20:00
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Darmstadt åker ur men frågan är vem som följer dem ner. Ser inte bra ut för Bremen som gör hyfsade matcher men ändå förlorar...
Ser verkligen inte bra ut för Bremen, matchen idag visar tydligt hur illa det kommer gå. Släpper till enkla chanser mot ett sämre lag och missar flera riktigt bra chanser till att avgöra matchen. Bremen hade behövt en bättre målvakt som kan göra avgörande räddningar och ge bättre stabilitet till ett skakigt försvar. Nouri är inte bra nog att vända detta. Turligt nog har han bara kontrakt säsongen ut.

Hoppet står till att fler lag i botten fortsätter prestera lika dåligt. Bremen har dock chansen att ta sig upp ur botten, nästkommande matcher är Mönchengladbach, Mainz, Wolfsburg och Mainz. Alla lag som inte imponerar. Å andra sidan är det chansen för de lagen också.

Darmstadt åker, de tre platserna ovanför blir nog Inglostadt, Hamburg och Bremen förhoppningsvis i den ordningen, men det kan sluta hur som helst för dessa tre.
Citera
2017-02-05, 21:14
Medlem
cyberkalles avatar
Schwabens stolthet vann den grymt viktiga matchen mot Bremen idag och nu börjar jag tro att dom fixar detta bara dom slipper skador och Bobadilla må ha blivit ännu stabbigare men ack så viktigt han är.

Vi från regionen är enormt stolta över laget och ska jag vara ärlig så hade jag trott att det bara skulle hålla i max två säsonger.
Citera
2017-02-06, 08:35
Medlem
cyberkalles avatar
Nu får det väl vara nog med det idiotiska hatet mot Leipzig det är helt sjukt som det blivit och när Dortmundfansen ger sig på kvinnor och barn då vill jag bara spy.

Att man dessutom har banderoller på den gula väggen som uppmanar till slakt av Die Bullen samt Ralf Rangnick/Mateschitz detta är inte kul och jag mår lika illa oavsett klubb som gör på detta vis.
Citera
2017-02-06, 19:46
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Nu får det väl vara nog med det idiotiska hatet mot Leipzig det är helt sjukt som det blivit och när Dortmundfansen ger sig på kvinnor och barn då vill jag bara spy.

Att man dessutom har banderoller på den gula väggen som uppmanar till slakt av Die Bullen samt Ralf Rangnick/Mateschitz detta är inte kul och jag mår lika illa oavsett klubb som gör på detta vis.
Håller med. Sådant beteende är bara osmakligt. Finns tyvärr många idioter till fotbollsfans i världen. Tyskland är inget undantag. Man ser många "IQ-Fiskmås" när man rör sig till och från matcher och runt arenorna i landet.
Citera
2017-02-06, 20:17
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Håller med. Sådant beteende är bara osmakligt. Finns tyvärr många idioter till fotbollsfans i världen. Tyskland är inget undantag. Man ser många "IQ-Fiskmås" när man rör sig till och från matcher och runt arenorna i landet.
Tyvärr har du rätt, finns rätt många sådana i Sverige också. Har hänt jag fått saker kastade på mig.

En sak jag verkligen reagerade på var mängden av väldigt hatiska banderoller/budisar på läktaren. Många supportrar verkade vara väldigt arga, inte bara kastarna/slagskämparna.

Finns bara en sak att göra, förbjud ölförsäljningen några matcher så skärper de sig nog.
Citera
2017-02-06, 20:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Tyvärr har du rätt, finns rätt många sådana i Sverige också. Har hänt jag fått saker kastade på mig.

En sak jag verkligen reagerade på var mängden av väldigt hatiska banderoller/budisar på läktaren. Många supportrar verkade vara väldigt arga, inte bara kastarna/slagskämparna.

Finns bara en sak att göra, förbjud ölförsäljningen några matcher så skärper de sig nog.
Jag tror att det kan bli betydligt hårdare straff för klubben, när man ser hur dom skjuter in raketer rakt in i RBs supportrar och vet inte vad som kan inträffa.
Jag vet att det finns likadana typer hos alla klubbar och jag tycker lika illa om det.
Citera
2017-02-06, 20:44
Medlem
Hur brukar det vara i tyska cupen, är det som i vissa andra toppligor där minst halva startelvan byts ut? Hur troligt är det att Isak gör sin debut imorgon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in