2017-02-03, 15:54
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Om Stuttgart går upp så kanske dom är det första alternativet eller dom kanske har det bra ställt på målvaktssidan redan jag har dålig koll.
Jo, det har du rätt i. Sven vill förmodligen återvända till VfB om chansen finns.
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Måste bara vara 3 poäng för Kusen ikväll, allt annat och jag kastar denna säsong i papperskorgen.
Tror mycket på Kusen ikväll trots all cirkus kring Turk-Håkan. HSV var verkligen fruktansvärt dåliga förra veckan och det finns inget som tyder på att det skulle bli bättre inom en överskådlig framtid.

På tal om ingenting så läste jag idag om de transferregler som gäller då BL startade 1963:
  • Transferfönster 15 juni - 15 juli
  • Spelaren som värvas måste vara över 18 år gammal
  • Max tvåårskontrakt + option på förlängning
  • Max övergångssumma 50.000 mark
  • Max tre nyförvärv per lag och säsong

Rätt skevt när man jämför detta med dagens karusell.
Citera
2017-02-03, 16:44
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

På tal om ingenting så läste jag idag om de transferregler som gäller då BL startade 1963:

Jag har för mig att jag länkat ett tidningsurklipp från när Gerd Müller behövde föräldrarnas påskrifter för att kontraktet skulle gå igenom.

En anekdot från den tiden var när den dåvarande tränaren Zlatko Čajkovski myntade dom klassiska orden „Was soll isch mit dieses Junge, diese Figur, unmöglich.“
Citera
2017-02-03, 17:31
Medlem
Lekmands avatar
Spelaren med störst andel vunna närkamper är lite oväntat en mittback i Freiburg. Än mer oväntat är att killen endast är 20 år och spelar sin första bundesligasäsong med tidigare erfarenheter blott i turkiska andraligan.

Caglar Söyüncü tog Freiburgs backlinje med storm redan i början av säsongen när många spelare fick plötsliga skador. Steget från den turkiska andraligan var enormt, vilket märktes på träningarna innan säsongsstarten. Men han anpassade sig och blev en given startspelare redan efter fem-tio omgångar. Trots att han fortfarande måste ha tolk (som tur är finns även fler turkiskatalande spelare i laget) har han kunnat utvecklas i de taktiska områdena, och är duktig på att hitta lösningar i spelet.

Freiburgs fans är övertygade om att han kommer spela i världens bästa klubbar om max fem år, och att man inte kommer släppa honom för under 20 miljoner euro (han gick till klubben för 2.5 i somras). Nu kom första budet från St. Petersburg på 15.

Hoppas dock att vi kan behålla honom några år. Han nobbade bland annat Leverkusen för Freiburg, för att på så sätt få en mjuk start på sin karriär i en klubb som kan behandla unga spelare på ett bra sätt.
Citera
2017-02-03, 19:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Det var en annan värld, på gott och ont. Fanns det några regler för antalet utländska spelare i laget? Var ju max 3 rätt längre runt om i Europa.
Citera
2017-02-03, 20:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Det var en annan värld, på gott och ont. Fanns det några regler för antalet utländska spelare i laget? Var ju max 3 rätt längre runt om i Europa.
Hittar ingen info om det men första säsongen lirade i alla fall totalt fem utlänningar i BL.
Citera
2017-02-03, 20:23
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Föreslår man något liknande i dag blir man väl kallad främlingsfientlig och rasist Åtminstone i Sverige. Men jag tycker likväl att det är åt skogen när lag kan bestå av noll (0) spelare från landet ligan hör hemma i. Det spelar ingen roll om det är utländska stjärnor, det blir tråkigt när den nationella prägeln och anknytningen försvinner. Det gynnar inte den inhemska talangutvecklingen heller, t.ex. känns det som att engelska landslaget bara har blivit sämre i takt med att Premier League har blivit bättre/mer internationell.
Citera
2017-02-03, 21:15
Medlem
xtroes avatar
Tänkte såklart höra med er trevliga skribenter i denna tråd!

Helgen den 11:e mars har jag vägarna förbi Berlin, och då spelar Hertha hemma mot Dortmund och på söndagen spelar Union hemma mot Bielefeld. Till den första matchen finns det fortfarande biljetter så det är inga konstigheter. Den andra matchen kunde jag inte hitta på Unions hemsida så antog att den är slutsåld. Däremot hittade jag biljetter via viagogo, har någon här varit med om något strul med dom eller så? Eller något annat tips kring den sidan eller i allmänhet till resan uppskattas enormt!

Är det samma skitiga betalkort som man måste ladda på hos Hertha som alla andra klubbar?
Citera
2017-02-03, 22:46
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe

Helgen den 11:e mars har jag vägarna förbi Berlin, och då spelar Hertha hemma mot Dortmund och på söndagen spelar Union hemma mot Bielefeld. Till den första matchen finns det fortfarande biljetter så det är inga konstigheter. Den andra matchen kunde jag inte hitta på Unions hemsida så antog att den är slutsåld. Däremot hittade jag biljetter via viagogo, har någon här varit med om något strul med dom eller så? Eller något annat tips kring den sidan eller i allmänhet till resan uppskattas enormt!

Är det samma skitiga betalkort som man måste ladda på hos Hertha som alla andra klubbar?

Passar på fråga två, hoppas Hertha ändrat sig sen jag var där för då var det så. Union är till och från ett "poplag" kanske deras topplats i Zweite fått publiktrycket att öka mer än för ett par år sedan. Köp är rådet om priset är rimligt och du medveten att arenan nästan bara har ståplats.

Och givetvis önskar vi här i tråden en reserapport, speciellt som du är neutral, i slutet av mars minst.
Citera
2017-02-04, 09:54
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Det är aldrig strul med Viagogo det är bara det att dom brukar ockra på priserna.

Kul med en resa till Berlin berätta gärna hur den var.

Nu ser bottenstriden riktigt bra ut Ingolstadt och Darmstadt glädjer inte många.

16 Hamburg 19 4 4 11 16-35 16
17 Ingolstadt 18 4 3 11 17-29 15
18 Darmstadt 18 2 3 13 12-36 9
Citera
2017-02-04, 12:12
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Unions match mot Arminia spelas den 12. Februari men biljetter finns:
https://www.union-zeughaus.de/heimspiele.htm
Citera
2017-02-04, 12:58
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Unions match mot Arminia spelas den 12. Februari men biljetter finns:
https://www.union-zeughaus.de/heimspiele.htm
Ah, det förklarar det! Slarvigt av mig. När man ändå är i Berlin så hade det varit trevligt att se någon extra match förutom Hertha, vad finns det för lag i de lägre divisionerna att spana in och kolla om någon match där möjligen skulle passa in? Tips uppskattas!
Citera
2017-02-04, 14:00
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Det är aldrig strul med Viagogo det är bara det att dom brukar ockra på priserna.

Kul med en resa till Berlin berätta gärna hur den var.

Nu ser bottenstriden riktigt bra ut Ingolstadt och Darmstadt glädjer inte många.

16 Hamburg 19 4 4 11 16-35 16
17 Ingolstadt 18 4 3 11 17-29 15
18 Darmstadt 18 2 3 13 12-36 9

Sedan Malpurgis som enbart tränat i 3.liga har tagit över Ingoldstadt har dem varit otroligt bra. Såg dem som solklara favoriter att gå ner tillsammans med Darmstadt nu ser jag dem som ett starkare lag den mitt Hamburg. Med Malpurgis har dem lyckas 4-1-3 vilket är imponerande sett till vilket spelarmaterial de har.

Darmstadt med Frings som tränare tror jag inte har mycket till chans, tappat för många spelare sådana som Mathenia och Wagner är ett måste för ett sådant lag ska lyckas stanna ett andra år.

Förlorar Bremen och Wolfsburg i helgen måste dem börja andas tungt igen, Bremen har ju spelat riktigt bra men inte lyckas plocka poäng detta året ännu. Wolfsburg däremot har spelat ganska dåligt och ser inte så mycket förbättring under Ismaël.
Annars är det kanske Augsburg som kan glida neråt men vet inte, dem är för defensivt starka tror jag.

Många fd Bremen spelare i ett och samma inlägg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in