2017-01-18, 06:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
När jag bodde i Freiburg för några år sedan var Bayerns tröjor minst lika populära inne i stan. Jag vill tänka att så inte längre är fallet, men, jaa.. nej, känns fel.

Åker du till Augsburg så ser du lika många Bayerntröjor om inte mer som från hemmaklubben.
Så jag tror fortfarande att det är likadant i Freiburg.
Citera
2017-01-18, 11:51
Medlem
cyberkalles avatar
Alonso verkar lämna Bayern till sommaren.
Citera
2017-01-18, 12:14
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag och många andra hade nog hoppats att Coman och Costa skulle vara fullgoda ersättare men så har inte fallet varit tyvärr.
Costa har en högsta nivå som definitivt är i samma klass men har för många dalar tyvärr.
Coman är så pass ung att det ännu finns stora förväntningar på att han kommer utvecklas ytterligare framförallt så skulle jag se en betydligt känsligare inläggsfot.
Ja, man har ju försökt ersätta Robbery, och Coman kan lyckas i och med att han fortfarande är så ung men Costa verkar inte riktigt vara bättre än en duglig inhoppare/rotationsspelare.
Citat:
Men vem skulle passa in i Bayern av den typen av spelare ute i världen? Jag har rätt usel koll som vanligt.
Rakt in i startelvan: Griezmann, Bale, Reus, Dembélé, De Bruyne, Hazard, Di María
Potentiell Bayernkvalitet: Martial, Draxler, Brandt, Felipe Anderson, Werner (?), Herrmann (?), Meyer (?)

Pris och rimligheten i att Bayern värvar spelaren har jag inte tagit i beaktande. Jag uteslöt dock Messi, Neymar & Ronaldo. Kan säkert ha glömt några namn också.
Citat:
Min dröm tidigare var De Bruyne men han gick till någon mindre klubb i något okänt land.

Citat:
Edit: Renato Sanches är också ett framtida ämne som kan bli hur bra som helst.
Fast han är väl ändå inte ytter.
Citat:
Alonso verkar lämna Bayern till sommaren.
Han slutar helt.
Citat:
Karriereende! Bayerns Alonso spielt seine letzte Saison
http://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/bundesliga/karriereende-bayerns-alonso-spielt-letzte-saison-49832528.sport.html
Senast redigerad av Samizdat 2017-01-18 kl. 12:38.
Citera
2017-01-18, 13:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Ja, man har ju försökt ersätta Robbery, och Coman kan lyckas i och med att han fortfarande är så ung men Costa verkar inte riktigt vara bättre än en duglig inhoppare/rotationsspelare.

Rakt in i startelvan: Griezmann, Bale, Reus, Dembélé, De Bruyne, Hazard, Di María
Potentiell Bayernkvalitet: Martial, Draxler, Brandt, Felipe Anderson, Werner (?), Herrmann (?), Meyer (?)

Pris och rimligheten i att Bayern värvar spelaren har jag inte tagit i beaktande. Jag uteslöt dock Messi, Neymar & Ronaldo. Kan säkert ha glömt några namn också.

Fast han är väl ändå inte ytter.

Han slutar helt.

http://sportbild.bild.de/bundesliga/vereine/bundesliga/karriereende-bayerns-alonso-spielt-letzte-saison-49832528.sport.html

Angående Renato Sanches
Jag tror minsann att jag sett honom spela på den positionen ett flertal tillfällen men jag kan ha fel.
Fast han är väl ingen ytter som sagt.

Angående Alonso
Det pågår tydligen en övertalningsprocess för att få honom att fortsätta en säsong till, Carlo gillar honom skarpt.

Angående nyförvärv
Timo Werner hade varit fin att knipa åt sig räknas han som anfallare eller ytter?

Dietrich Mateschitz och Uli Hoeneß har ju blivit bästa polare så kanske det går att lösa.

Mateschitz ska bygga en ny arena i München för en miljard och FC Bayern kommer att hyra den till att börja med.
http://www.bild.de/sport/fussball/uli-hoeness/und-mateschitz-planen-sporthalle-49791420.bild.html
Citera
2017-01-18, 19:51
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Angående nyförvärv
Timo Werner hade varit fin att knipa åt sig räknas han som anfallare eller ytter?
http://www.bild.de/sport/fussball/uli-hoeness/und-mateschitz-planen-sporthalle-49791420.bild.html

För mig att han spelade mer som ytter i Stuttgart, men som ungdom var han anfallare. Nu har han ju bevisat att han kan vara en klinisk avslutare något som fattades lite när han spelade i Stuttgart.
Citera
2017-01-18, 19:59
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dippsi
För mig att han spelade mer som ytter i Stuttgart, men som ungdom var han anfallare. Nu har han ju bevisat att han kan vara en klinisk avslutare något som fattades lite när han spelade i Stuttgart.
Timo Werner är i första hand filmstjärna. Dock inget ämne för Hollywood:
https://www.youtube.com/watch?v=VNw8MCD9RCQ

På tal om skadebenägna spelare så har BvBs Sven Bender nu återigen gjort illa sig och kommer att saknas upp till sex veckor.
Citera
2017-01-19, 13:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Timo Werner är i första hand filmstjärna. Dock inget ämne för Hollywood:
https://www.youtube.com/watch?v=VNw8MCD9RCQ

På tal om skadebenägna spelare så har BvBs Sven Bender nu återigen gjort illa sig och kommer att saknas upp till sex veckor.

Jag såg det där om Bender men orkade inte skriva något, Badstuber anses ju som rena rama friskhetstecknet i jämförelse.

Robben pratar lite om det som Samizdat vid flertalet tillfällen varit inne på, Bayerns trupp är inte speciellt stor och den blev inte större nu när Green och Badstuber lämnade och inga nya kommit in.

Eftersom han tillhör gänget som ligger över medel när det handlar om skador så vet han att om tre fyra man blir skadade under våren då är det riktigt illa.
Citera
2017-01-20, 22:45
Bannlyst
från nästa säsong så kommer domarna att få hjälp av videogrej vad tycker ni om detta? och när var hur ska det användas? trodde väl inte att bundesliga skulle vara först av de stora ligorna att införa det. Men samtidigt så känner nog förbundet att något måste göras efter hösten.
Citera
2017-01-20, 22:47
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
från nästa säsong så kommer domarna att få hjälp av videogrej vad tycker ni om detta? och när var hur ska det användas? trodde väl inte att bundesliga skulle vara först av de stora ligorna att införa det. Men samtidigt så känner nog förbundet att något måste göras efter hösten.
Vad innebär "videogrej"?
Citera
2017-01-20, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Vad innebär "videogrej"?

videogranskning
Citera
2017-01-21, 14:08
Medlem
AIKs målvakt Patrik Carlgren förhandlar med Eintracht Braunschweig. Kul med fler svenskar i Tyskland och eventuellt kanske han t.o.m spelar i bundesliga i höst
Citera
2017-01-21, 15:10
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
AIKs målvakt Patrik Carlgren förhandlar med Eintracht Braunschweig. Kul med fler svenskar i Tyskland och eventuellt kanske han t.o.m spelar i bundesliga i höst
Jo...¨Kanske Isak också kommer då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in