2017-02-28, 07:26
Medlem
cyberkalles avatar
Gisdol har helt rätt det var en skandal att inte Hamburg fick sex minuters tilläggstid för då hade dom vänt matchen.
http://www.der-postillon.com/2017/02/hsv-protestiert-mit-6-minuten.html
Citera
2017-02-28, 11:01
Medlem
Oranginas avatar
8-0! Haha.. Herregud Hamburg.

Femte raka segern för Vfb, inget man är direkt van vid, men härligt är det.

Torodde fortsätter att stänka in kasse efter kasse, medans Zweites överlägset bästa vänsterback Insua (som för övrigt håller top 5 nivå i BL) fortsätter att leverera fantastiska inlägg.

Grgic, en talang som jag tror mycket på, har börjat komma in i kostymen och levererat på den nivå jag vet att han kan leverera på. Kan passa med båda fötterna och krossbollarna sitter som ett smack på medspelsrnas fötter. Vi har en ung Xabi Alonso här.

Problemet med första halvan av säsongen var att vi inte riktigt hade någon stabilitet på mittfältet. Med Grgic som defensiv mitt så har Gentner äntligen fått den fria roll som han behöver, dock utan att prestera ännu.

Tåget rullar vidare och vi ser väldigt ostoppbara ut just nu, Braunschweig i nästa omgång är på pappret självklart en tuff match. Jag har dock svårt att se att Braunschweig som har en liten svacka ska kunna rå sig på oss.

Med det sagt, så ska de verkligen inte underskattas, och denna match har väldigt stor betydelse för resterande omgångar. Vid en vinst så är gapet 10 poäng ner till fjärde platsen. Medans en förlust endast skulle innebära 4 poängs skillnad mellan första och fjärdeplatsen.

Icke Vfb-relaterat så är det kul att se att Bouhaddouz stänkte in 3 kassar. Härlig skriker det där, skulle vara kul om han kommer igång igen.
Citera
2017-02-28, 20:43
Bannlyst
Varför är Dortmund inställd?
Citera
2017-02-28, 20:45
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet
Der Schnee!

Det går inte att spela p g a snöfall/dålig plan.
Citera
2017-02-28, 23:48
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Der Schnee!

Jag tror att det berodde på att dom ville att Isak skulle bli kry.
Citera
2017-03-01, 05:56
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimathotet

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Der Schnee!

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag tror att det berodde på att dom ville att Isak skulle bli kry.
Värt att nämna är också att Dortmunds spelarbuss körde fast på en åker i närheten av Lottes "stadion" och fick lov att bärgas av en traktor.
Citera
2017-03-01, 12:52
Medlem
cyberkalles avatar
Fick länkat mig en artikel på svenska om Mario Götzes karriär och nuvarande sjukdom.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/PQ5pR/inlast-pa-obestamd-tid-for-att-radda-karriaren

Jag lider med honom för mig kommer han alltid vara en hjälte.
Citera
2017-03-01, 14:16
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
8-0! Haha.. Herregud Hamburg.

Femte raka segern för Vfb, inget man är direkt van vid, men härligt är det.

Torodde fortsätter att stänka in kasse efter kasse, medans Zweites överlägset bästa vänsterback Insua (som för övrigt håller top 5 nivå i BL) fortsätter att leverera fantastiska inlägg.

Grgic, en talang som jag tror mycket på, har börjat komma in i kostymen och levererat på den nivå jag vet att han kan leverera på. Kan passa med båda fötterna och krossbollarna sitter som ett smack på medspelsrnas fötter. Vi har en ung Xabi Alonso här.

Problemet med första halvan av säsongen var att vi inte riktigt hade någon stabilitet på mittfältet. Med Grgic som defensiv mitt så har Gentner äntligen fått den fria roll som han behöver, dock utan att prestera ännu.

Tåget rullar vidare och vi ser väldigt ostoppbara ut just nu, Braunschweig i nästa omgång är på pappret självklart en tuff match. Jag har dock svårt att se att Braunschweig som har en liten svacka ska kunna rå sig på oss.

Med det sagt, så ska de verkligen inte underskattas, och denna match har väldigt stor betydelse för resterande omgångar. Vid en vinst så är gapet 10 poäng ner till fjärde platsen. Medans en förlust endast skulle innebära 4 poängs skillnad mellan första och fjärdeplatsen.

Icke Vfb-relaterat så är det kul att se att Bouhaddouz stänkte in 3 kassar. Härlig skriker det där, skulle vara kul om han kommer igång igen.

Jag tror att kämpen Großkreutz missar nästa match.
http://www.bild.de/sport/fussball/kevin-grosskreutz/fotos-nach-schlaegerei-aufgetaucht-50656210.bild.html
Citera
2017-03-01, 18:22
Medlem
motvalls avatar
Den igår inställda matchen kommer spelas 14 mars istället, enligt kicker. Om det nu då inte snöar eller regnar då.
Citera
2017-03-01, 18:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
http://www.bild.de/sport/fussball/kevin-grosskreutz/fotos-nach-schlaegerei-aufgetaucht-50656210.bild.html
Han är ett unikum. Träffade alltså ett gäng 16-18-åringar på ett disco och slog följe med dem för att så råka i slagsmål vid tvåtiden på natten ute på stan. Man minns ju kebabkastningen.
Citera
2017-03-02, 12:03
Medlem
motvalls avatar
Semifinalerna till DFB-pokal är lottade, det blir Bayern-Dortmund/Lotte och Gladbach-Frankfurt. FCB har haft en makalös tur denna upplaga, man har fått hemmamatch varje omgång utom den första.
Senast redigerad av motvall 2017-03-02 kl. 12:06.
Citera
2017-03-03, 11:05
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Citat:

Han är ett unikum. Träffade alltså ett gäng 16-18-åringar på ett disco och slog följe med dem för att så råka i slagsmål vid tvåtiden på natten ute på stan. Man minns ju kebabkastningen.
Stuttgart bryter med Großkreutz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in