Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Soppan kring 1860 fortsätter och nyss så meddelade man att kaptenen Stefan Aigner inte finns med i truppen till morgondagens bortamatch mot Bielefeld (där spelade en gång i tiden en svensk vem(Motvall?))
Ingen anledning om varför han inte är med gavs vid presskonferensen men det handlar inte om någon plötslig skada i alla fall.
https://www.tz.de/sport/1860-muenchen/1860-muenchen-kapitaen-stefan-aigner-nicht-im-kader-gegen-bielefeld-7353801.html
Vilka klantskallar de har i 1860, helt otroligt om de missade Carlgrens övergång tack vare att man missat att det tyska transferfönstret stängde kl 18:00 och inte 24:00 som det nu uppges i pressen.
Svensken i Bielefeld? Klart jag vet vem det är, brandmannen som jag brukade heja på i den lokala ICA-butiken för ett par år sedan. Tror han hade en dam i grannkvarteret. På 70-talet bodde han dessutom granne med min förra fru i hennes barndomshem på Dalagatan. Unga svenska fotbollsspelare på den tiden tjänade knappt något samtidigt som de var lika dåliga som dagens när det gällde laga mat. Fd svärmodern brukade knacka på med lite köttbullar och liknande när hon tyckte han så för mager ut.
Billy Ohlsson alltså, en stor Hammarbyprofil som man ofta kunde se på Söderstadion i full brandmansdress på matcherna. Ibland stod även brandbilen parkerad utanför. Lirade ett år för Bielefeld utan någon större succe, om jag minns rätt.