2017-05-19, 21:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Deniz Aytekin är en tysk domare därför tyckte jag en jämförelse var lämplig. Domaren du rekommenderar är italienare så han var inte intressant.
Turk
Citera
2017-05-19, 21:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Turk

Född: 21 juli 1978 (ålder 38), Nürnberg, Tyskland
Citera
2017-05-19, 21:32
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Född: 21 juli 1978 (ålder 38), Nürnberg, Tyskland
Mohammed blir inte svensk för att det står det i passet.
Citera
2017-05-19, 21:36
Medlem
Turkarna i Tyskland blir mer fanatiskt turkiska än vad deras inflyttade föräldrar var. Andra generationens muslimer är alltid värre än den först, enligt alla undersökningar i västvärlden.
Citera
2017-05-19, 22:29
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Turkarna i Tyskland blir mer fanatiskt turkiska än vad deras inflyttade föräldrar var. Andra generationens muslimer är alltid värre än den först, enligt alla undersökningar i västvärlden.
Detta må vara intressant och korrekt* men det är orimligt att identifiera honom som turk bara för att han har sådan härkomst. Han kan mycket väl ha vuxit upp i tysk miljö och han har helt säkert funnits i en tysk miljö sedan dess; för att vara domare måste man etablerats väl i samhället..

*: Mitt minne bedrar, men det var något såhär: Min lärare som hade läst på om turkiska områden i Tyskland tog Berlin som exempel. Man hade gett dagisbarnen en fråga, om dom tyckte dagismaten var god, äcklig eller vet ej. I de turkiska områdena runt Berlin ställde man dessa frågor till dessa tredje generationens turkar, och barnen svarade en tredjedel på vardera svarsalternativ. Slutsatsen från detta var att de inte hade lärt sig språket nog för att kunna förstå eller svara på om mat var gott eller ej, så de slumpade sitt svar.

Nog OT. Tagga morgondagen. Hoppas Gräfe får gottgöra sitt misstag
Citera
2017-05-19, 22:44
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Pondus, auktoritet ja. Hon arbetar till vardags som polis så hon är van vid tuffa konfliktsituationer.
Jo. Lite så. Är det någon kvinna som skulle klara av det så är det ju hon. Hon är rätt lång dessutom så behöver inte titta upp på spelarna så mycket. Det har betydelse även om det inte borde ha det. Och polis då så bättre kan det nog inte bli i det avseendet.
Citera
2017-05-19, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Nu verkar det som Gnabry går till Hoffenheim och Bremen ersätter honom med Hahn... Bara hoppas man går bra plus på det...

Jag har alltid gillat Andre Hahn. Tror på allvar att han kan lyfta vilket BL-lag han än hamnar i. Såvida han får spela (av tränaren), samt att hålla sig borta från skador vilket inte alltid så enkelt avseende denna karl.
Citera
2017-05-20, 07:49
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Det finns en tendens åt detta håll ja, men det beror helt på familjens inställning och i vilken typ av bostadsområde de växer upp i. Jag har, och har haft, flertalet turkiska kollegor (andra generationen) som är mer eller mindre assimilerade. Deniz Aytekin kan mycket väl vara denna typ av "turk". Men det är förstås ren spekulation från min sida.

Idag ska det avgöras! HSV-Wolfsburg blir en rysare. Vem hade kunnat tro att Wolfsburg med den truppen skulle riskera relegation inför sista omgången? Hamburg är ju däremot ganska väntat då de mer eller mindre prenumererar på den platsen. Personligen tycker jag att det hade varit kul med ett kvalmöte mellan Wolfsburg och Braunschweig. Bara några mil mellan städerna så det kunde nog bli riktigt "hett".
Citera
2017-05-20, 08:20
Medlem
cyberkalles avatar
Bra inlägg Brille.

Idag är det alltså den stora avskedsmatchen för två riktigt stora fotbollsspelare.
Jag gillar Alonso men på ett märkligt bisarrt sätt så hade jag velat att dagens hyllningar bara hade ägnats åt Lahm.
Det är resultatmässigt en helt ointressant match och det finns så mycket mer spännande matcher att följa men nej det går inte. Lahm är en jävla hjälte för mig och denna match kommer jag följa med en tår i ögat.
Citera
2017-05-20, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Mitt förslag;

Neuer
Lahm, Hummels, Javi Martinez, Rudy
Robben, Thiago, Keita, Forsberg
Lewandowski, Aubameyang

Rudy har väl egentligen mest spelat på mittfältet, men någon från Hoffenheim måste med och jag är osäker på vänsterbackspositionen. Kruse skulle kunna ersätta Auba, som egentligen inte varit superbra i spelet utan mest gjort mål. Neuer har kanske inte haft en toppsäsong som Horn i Köln, men är ändå Neuer. Ribery skulle kunna ersätta Forsberg, tycker dock han har spelat för lite i år.

Årets genombrott Dembele, men på hans position spelar ju Robben. Han har varit lysande i många matcher.

Som Bayern fan gillar jag denna elvan. Såhär ser min ut:

.................... Neuer ........................
Lahm ... Hummels ... Höwedes... Piszczek
Robben ........ Weigl ...... Forsberg
Lewandowski ... Gomez .... Kruse
Citera
2017-05-20, 16:05
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Som Bayern fan gillar jag denna elvan. Såhär ser min ut:

.................... Neuer ........................
Lahm ... Hummels ... Höwedes... Piszczek
Robben ........ Weigl ...... Forsberg
Lewandowski ... Gomez .... Kruse
Hoppas Bayern på något sätt lyckas locka tillbaka Gomez nästa säsong. Vi behöver såväl ett komplement till Lewandowski.
Citera
2017-05-20, 17:56
Medlem
regndroppens avatar
Hur många assister landade Emil på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in