Citat:
Ursprungligen postat av
HalChase
De gånger jag kollat genom resultatlistan för min termin har jag ofta noterat att ingen ligger direkt under AB-gränsen och att väldigt få legat under de andra gränserna. Bara mina erfarenheter dock och verkligen inte någonting statistiskt säkerställt.
Många är det nog inte men om det är fler som ligger 1 P under gräns eller 1 P över gräns vet jag inte.
Men i tråden har det låtit som det knappt händer. Jag har tre ggr legat 1 P under, dvs 50% av gångerna. Och vet under "mina år" minst 10 olika ggr det hänt. Räknat bara grundkursterminerna eftersom poäng inte förekommer på samma vis sedan.
sen är ju den officiella hållningen att gränsbetyg redan innan har granskats. Det ställer jag mig tveksam till faktiskt då den som rättar inte har alla resultat utan då ska man först rätta, sen summera och sen plocka ut vissa igen och kolla en gång till. Dessutom har de som begärt omprövning som jag vet förbluffande ofta fått rätt. Vilket talar emot att de redan är bedömda en gång.
Fick resultatet på en resttenta nyss. 1 P under gräns. Ironiskt med tanke på tråden. Dock inte sett någon sammanställning av resultat än då de mailar ut var och en resultatet och inte publicerar lista med kodnummer.
Kollade lite snabbt resultatlistor från tentor under min tid. Inte kollat alla men alla jag har kollar har haft minst ett resultat som legat 1 P under gräns.
Viss terminer har det varit MÅNGA som legat 0.5-1p under betygsgräns. Tex t3 när jag läste den.