Citat:
Citat:
Hörde av mig till ansvariga och fick maila lite fram och tillbaka, standardsvaren var samma som hemsidan att det inte går att veta på förhand och till slut fick jag en förklaring ungefär att det går inte att veta på förhand eftersom alla kurser som räknas in vid intag inte är klara vid ansökningstillfället, men här är formeln.
Så förstår inte varför formeln inte bara skrivs ut så det går att räkna och prognostisera för studenterna. Särskilt som typ Hongkong krävde ett snitt (åtminstone tidigare) så är det ju relevant att veta hur en student ligger till.
Så förstår inte varför formeln inte bara skrivs ut så det går att räkna och prognostisera för studenterna. Särskilt som typ Hongkong krävde ett snitt (åtminstone tidigare) så är det ju relevant att veta hur en student ligger till.
Citat:
Mycket bra information - tack, popquee! Väldigt lustigt. Du råkade inte få veta om man kan få tag på statistik över vilket meritvärde krävdes tidigare terminer? Kan tänka mig att det beror oerhört på vilka individer som söker just då och eftersom det varierar så mycket så ger det inte så mycket vägledning i vilka chanser man själv har att få sitt förstahandsval.

Hugganugga46, med tanke på offentlighetsprincipen så kan man få ut det mesta om man bara ber om det. Trilskas de och inte ger med sig så kan man alltid be dem om ett överklagbart beslut. Då ger de ofta med sig, för de vill inte officiellt neka en giltig begäran - det är sånt som man får JO på sig för.