[quote=Varjverumxx|59760400]
Citat:
Det var vi människor som gjorde uppror och ville visa vad vi kunde utan sakaparen. precis vad vi fick.
1 Mos 1:31
Sedan såg Gud på allt som han hade gjort, och se, det var mycket gott.
Tyvärr, det är ej verifierat.
Du har bevisbördan.
Citat:
"Tid och oförutsedd händelse drabbar dem alla" heter det i Predikaren 9:11. Detta innebär att en hel del saker och ting inträffar utan att vi kan göra något åt det.
Vi är på fel plats vid fel tidpunkt.
Absolut inte verifierat det heller. Bevisbördan är din helt och hållet.
Citat:
Pred 8:9
”Allt detta har jag sett när jag inriktade mitt hjärta på varje gärning som har utförts under solen, i en tid då människa har makt över människa till hennes skada.”
Helt i avsaknad av verifiering. Tomt påstående.
Citat:
Men om vi är försiktiga och förtänksamma i våra handlingar så hindrar detta oss från många olyckor. "Vadhelst en människa sår, detta ska hon också skörda" står det i Galaterna 6:7 vilket bekräftar det förhållandet att våra handlingar ofrånkomligt får konsekvenser, somliga av dem mycket bittra.
Detta hittar du på i sann vidskeplig anda, något du själv får stå för och definitivt ej gällande livs levande mänsklighet.
................................
Det finns ingen "sista tid"
Däewmot finns pågående tid och ett upphörande , men tiden är ett enda PÅGÅENDE.
Citat:
Ja, människa har inte makten att vägleda sina steg (Jer 10:23 Te Bible in baic English)
Trams och skrönor.
Citat:
Jakob 1:14 15
”Nej, var och en prövas genom att dras och lockas av sitt eget begär. 15 När så begäret har blivit havande, föder det synd, och när synden är fullbordad frambringar den död.”
Vidare läs 2 Pet 3:7
Läs själv, när du är så svag för mytbildning, kloka individer ägnar sig inte åt uttjänt litteratur, du hänvisar till tisbunden litteratur.
Men du skulle kunna föreslå häxbrännarkonstens skrifter, varför relaterar du inte till sådant? Det står ju också på pränt...