2024-12-13, 14:42
Medlem
Mr. Flynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Fjant besöker Cohibas fabrik på Kuba:

https://www.youtube.com/watch?v=vebA6DZdLyg

Fjanten, som ser mer ut som en operetthallick än en "finsmakande gentleman", tycker att minsta lilla del av tillverkningen är "amazing" och tror att cigarrer har en själ. Men bortsett från det, och att han inte får se själva fabriken där det rullas på riktigt, kan videon vara intressant att se.

Kirby är sannerligen en fjant tillika skitenödig samt okunnig posör och sprätt. Inte kollat sanningshalten men hört han började med kränga galgar online för att senare gå full retard gällande klassisk stil, cigarr och gentleman.

Detta till trots måste man ge honom att han kan producera bra material på tuben om man har överseende med hans persona och brist på kunskap mellan varven. Älskar hans videos med Sahakians i London eller för den delen på Kuba, Edward och Eddie är båda kunniga och ljuvliga personligheter över lag. ASMR i bästa formatet enligt undertecknad.

Någon annan som noterat hans sätt att gå? Skriker diagnos lång väg frågan bara var på autistspektrat herrn ligger eller är han enbart vanskapt i benregionen?
Citera
2024-12-23, 15:51
Medlem
Någon som kan tipsa om cigarrlounger/butiker i LAS Vegas? Jag har såklart sökt och hittat flera olika som jag vill besöka men skulle vara kul att höra om nån har egna erfarenheter och tips.
Citera
2024-12-23, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicureNo2
Fjant besöker Cohibas fabrik på Kuba:

https://www.youtube.com/watch?v=vebA6DZdLyg

Fjanten, som ser mer ut som en operetthallick än en "finsmakande gentleman", tycker att minsta lilla del av tillverkningen är "amazing" och tror att cigarrer har en själ. Men bortsett från det, och att han inte får se själva fabriken där det rullas på riktigt, kan videon vara intressant att se.

Även rätt obehagligt att samarbeta med kommunister och en diktatur. Ingen vettig människa besöker Cuba eller köper cubanska cigarrer. Att de skulle vara bäst i världen är bara bullshit.
Citera
2024-12-23, 22:21
Medlem
il-ciclones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fletchman
Att de skulle vara bäst i världen är bara bullshit.

Skulle tro att rätt många, inkl. mig själv inte håller med.
Sen att hela kommunist landet i sig är defekt på många plan är ju väl känt.
Citera
2024-12-24, 00:17
Medlem
vart köper ni nyårscigarren 2025? nån som kan tipsa om nån trevlig butik i sthlm city.
Citera
2024-12-24, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av il-ciclone
Skulle tro att rätt många, inkl. mig själv inte håller med.
Sen att hela kommunist landet i sig är defekt på många plan är ju väl känt.

Alla har såklart rätt till sin egen åsikt men jag tror många säger att kubanska cigarrer är bättre enbart för att de hört någon annan säga det. Jag har rökt tillräckligt många cigarrer för att med säkerhet kunna säga att de överlag inte är bättre på något sätt, snarare tvärtom.
Citera
2024-12-24, 13:45
Citat:
Även rätt obehagligt att samarbeta med kommunister och en diktatur. Ingen vettig människa besöker Cuba eller köper cubanska cigarrer. Att de skulle vara bäst i världen är bara bullshit.

Tantig inställning att vara rädd för politiska system i andra världsdelar.

Klart man kan besöka Thailand och Dubai trots att de är diktaturer, och även Kuba trots att man, som jag, hatar kommunism.

Kubanska cigarrer är världens bästa, finns inget att diskutera.
Citera
2024-12-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tantig inställning att vara rädd för politiska system i andra världsdelar.

Klart man kan besöka Thailand och Dubai trots att de är diktaturer, och även Kuba trots att man, som jag, hatar kommunism.

Kubanska cigarrer är världens bästa, finns inget att diskutera.

Det skulle i så fall vara första gången en kommunistiak guerrilla kan göra revolt, nationalisera en hel industri och fördriva all kunskap och passion men ändå producera bättre än resten av världen. Knappast.

Att du ens nämner Dubai som ett resmål säger rätt mycket om dig.
Citera
2024-12-24, 15:43
Citat:
Det skulle i så fall vara första gången en kommunistiak guerrilla kan göra revolt, nationalisera en hel industri och fördriva all kunskap och passion men ändå producera bättre än resten av världen. Knappast.

Att du ens nämner Dubai som ett resmål säger rätt mycket om dig.

Tippar att det finns en hel del passion kvar på Kuba. Inte minst inom cigarr-industrin som ju producerar världens bästa cigarrer.

I Dubai lägger man plånboken på bordet medan man går på toaletten, men det är förstås förskräckligt att det inte är dagliga skjutningar, sprängningar, våldtäkter och en massa galna feminister som sätter dagordningen där också, som i föregångslandet Sverige.

Dubai har dessutom en fantastisk cigarr-kultur som jag själv avnjutit på plats. Här är ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=Q0VECf06Fz8

Finns många fler.
Citera
2024-12-24, 23:24
Medlem
il-ciclones avatar
Citat:
Alla har såklart rätt till sin egen åsikt men jag tror många säger att kubanska cigarrer är bättre enbart för att de hört någon annan säga det. Jag har rökt tillräckligt många cigarrer för att med säkerhet kunna säga att de överlag inte är bättre på något sätt, snarare tvärtom.

Smaken är ju högst personlig, och för mig finns det smaker i Kubanerna som helt enkelt inte finns i andra cigarrer även om det absolut inte är något fel på Dominikaner eller Nicaraguaner. Ligger nog på 80/20 Kubaner/New World och båda alternativen är ju njutbara.
Det tråkiga med Kubaner utöver dom löjliga priserna, är ju den halvdanna kvalitetskontrollen, men än så länge har jag bitit ihop då jag gillar smaken.
Citera
2024-12-25, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tippar att det finns en hel del passion kvar på Kuba. Inte minst inom cigarr-industrin som ju producerar världens bästa cigarrer.

I Dubai lägger man plånboken på bordet medan man går på toaletten, men det är förstås förskräckligt att det inte är dagliga skjutningar, sprängningar, våldtäkter och en massa galna feminister som sätter dagordningen där också, som i föregångslandet Sverige.

Dubai har dessutom en fantastisk cigarr-kultur som jag själv avnjutit på plats. Här är ett exempel: https://www.youtube.com/watch?v=Q0VECf06Fz8

Finns många fler.

De flesta producent-familjerna lämnade Kuba men det finns några kvar. Dock tveksamt om de tillverkar med samma passion nu när de tvingas tillverka åt kommunisrtegeringen istället för sig själva. Jag tror för övrigt inte du har prövat världens bästa cigarrer.
Citera
2024-12-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av il-ciclone
Smaken är ju högst personlig, och för mig finns det smaker i Kubanerna som helt enkelt inte finns i andra cigarrer även om det absolut inte är något fel på Dominikaner eller Nicaraguaner. Ligger nog på 80/20 Kubaner/New World och båda alternativen är ju njutbara.
Det tråkiga med Kubaner utöver dom löjliga priserna, är ju den halvdanna kvalitetskontrollen, men än så länge har jag bitit ihop då jag gillar smaken.

OK intressant. Jag har rökt många riktigt bra kubanska cigarrer men att de skulle ha en distinkt smak som generellt är godare än icke-kubanska i samma prisnivå har jag helt enkelt inte upplevt, det finns många icke-kubanska som är minst lika goda.

För mig handlar det just om kvalitetskontroll, den viktigaste delen i tillverkningen, som gör att jag inte kan förstå hur någon kan tycka att Kuba gör världens bästa cigarrer. Precis som du säger är den ofta väldigt undermålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in