2017-01-28, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Inget svar ännu, så jag lägger "bevis" för min sak o tidningsartiklarna. Här står till ex om 4 miljoners judar's öde. Betyder det att de förutse att det skulle bli 4 000 000 i framtiden?
http://chroniclingamerica.loc.gov/lccn/sn83045433/1920-06-06/ed-1/seq-22/#date1=1836&index=5&rows=20&words=000+000.000+4+4% 2C000%2C000+4.000+4.000.000+Jews&searchType=basic& sequence=0&state=&date2=1922&proxtext=4+000+000+je ws&y=10&x=21&dateFilterType=yearRange&page=1

Ska vi ta Anna Frank också ? Här har vi ett litet smakprov på hur Faurisson vrider på fakta.

1. Faurisson har plockat ut två handskrivna dokument fattade av Anne Frank. Högst upp placerar han ett dagboksblad med en sirlig skrivstil daterat den 12 juni 1942. Under har han placerat en spretigare text från baksidan på ett fotografi daterat den 10 oktober 1942. Och där kommer Faurisson med avslöjandet: Titta! Det är uppenbart att det inte är samma person som skrivit detta. Punkt slut. Alla som vill sväljer betet, som t.ex. David Irving.

2. Att samma person kan ha olika skrivstilar föresvävar givetvis inte Faurisson. Att skriva på ett fotografi är heller inte alltid lika lätt som på ett vanligt ark t.ex. Att där texta med en spretigare stil är med andra ord inte så uppseendeväckande. Men det är inte det viktigaste här. Intressantare är att det inte är helt ovanligt att barn och tonåringar använder sig av flera stilar. Att vända sig till experter på området struntade Faurisson i, för han hade ju redan sitt "avslöjande".

3. Det intressantaste när det gäller fuskmakaren Faurisson är hans sellektiva urval. Återigen: Hur kunde Anne Frank skriva så moget i juni 1942 för att sedan ha den mer omogna stilen i oktober samma år? Medvetet blundar Faurisson när Anne Frank använde sig av båda stilarna samtidigt, t.ex. den 16 oktober 1942 i sin dagbok. Dagboksidorna liknar där lite ett collage, ungefär som ett elevarbete på en vägg på vilken skola som helst idag.

står längre bak tråden om dessa stilarna

I Anne Franks dagbok den 16 oktober 1942 använder hon två stilar. Inte konstigt. Jag, och antagligen du, kan texta och skriva med skrivstil. Vi kan också variera textandet och skrivstilen lite om vi vill, anstränga oss att skriva fint eller bara skriva slarvigt. Löjligt att ens behöva nämna detta.

Inlägg 121 handlar om hur Faurisson går till väga för att vilseleda och vrida saken till sin sida. Det är det som är det intressanta. Hur denne Faurisson, som ni revisionister, i brist på annat, gång efter annan hänvisar till. Faurisson. Professeur Faurisson.

Faurisson som kan sin Anne Frank, som läst henne på nederländska, plockar inte ut detta exempel från den 16 oktober 1942. Det passar inte hans konspirationstanke. Att dagboken är en förfalskning.

Vad gör han i stället? Av allt Anne Frank skrivit väljer han ut två dokument. Det är ett intressant tillvägagångssätt av fuskmakaren Faurisson. Varför denna omväg? De två stilarna finns ju som sagt i dagboken på samma sida, återigen: den 16 oktober 1942. Återigen: Faurisson kan dagboken, har läst den på nederländska. Nej han väljer medvetet att gå över ån för att det passar hans syfte: att vilseleda. Faurisson väljer ut en dagbokssida och ett fotografi på vars baksida Anne Frank har skrivit. Dagboksbladet som han presenterar först är daterat den 12 juni 1942. Därunder placerar han, inte ett annat dagboksblad, utan ett foto, daterat den 10 oktober 1942. Fotot passar konspirationstanken som hand i handske. Ett "missat" dokument, ska man antagligen tänka, som bryter mot dagboken (om man t.ex. inte känner till den..., just det, den 16 oktober 1942. Stilen är mer vårdad på det första och spretigare på det andra och målet med hans sellektiva urval är "uppnått".

s 297: http://www.vho.org/F/b/vhvp/10.html

(FB) Anne Frank
Såg ditt svar först nu. Tack det var ett exempel, har inte sagt att andra siffror förekommit, men du sa att "om man för statistik på det"...
Anne Frank... ja hon kommer ofta upp och jag vet att hon är med i Nordfront artikeln, men är personligen rätt ointresserad sv hennes historia och huruvida den är sann eller ej. Har nog av ljugande överlevare så det räcker och blir över. https://m.youtube.com/watch?v=9SQWB36uKkw
Herman Rosenblat är något av en favorit, då han ger en bra inblick i psykologin bakom deras lögner.
Citera
2017-01-28, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
På vilket sätt fick du lära dig det? Stod det i historieböckerna?
Det var över 20 år sedan så jag kommer tyvärr inte ihåg om det stod i böckerna, sades i någon sv dokumentärfilmerna, eller förmedlades muntligt av läraren. Sorry! Skulle hemskt gärna vilja gå igenom mima gamla historieböcker men eftersom skolan var sketen redan då så fick vi bara låna böckerna:/
Citera
2017-01-28, 23:45
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Så kallade "ögonvittnen" har berättat om ugnar där tre kroppar (eller fler) ska ha legat på varandra och kremerats, och att det ska ha gått typ 20 minuter. Det är den typ av rullans de måste haft dygnet om i flera ugnar för att komma upp i de tusentals per dag som hävdas. Problemet är ju att kremering av flertalet kroppar tar betydligt längre tid.

Längre tid?
Says who?

Om de som var där säger att det fungerade så, så bör du väl kunna visa på varför det är omöjligt.
Vad menar du med längre tid och hur kan du styrka dina siffror?

/VV
Citera
2017-01-29, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Längre tid?
Says who?

Om de som var där säger att det fungerade så, så bör du väl kunna visa på varför det är omöjligt.
Vad menar du med längre tid och hur kan du styrka dina siffror?

/VV
Hur lång tid tror du en kremering tar? "The time required for cremation varies from body to body, and, in modern furnaces, the process may be as fast as one hour per 50 kg (100 lb) of body weight."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cremation
Jag vet att Wikipedia inte är pålitlig, men är ute på resande fot och kan inte genomföra en grundläggande research just nu. Men räkna med ett par timmar, speciellt med ugnarna på 40-talet. Ett par timmar per kropp alltså, tre kroppar i tagen skulle ta en jäkla tid alltså.
Senast redigerad av Landsflykting 2017-01-29 kl. 00:49.
Citera
2017-01-29, 06:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Var finns den statistiken på fyra miljoner osv? Jag har inte sett den så det vore intressant. Men alltså, åren efter krigsslutet då sex miljoner blev vedertaget så låg siffrorna i varje lägre betydligt högre, för att gradvis ha skrivits ner... av de som förespråkar den officiella historieskrivningen!! Är det inte konstigt att varje individuellt läger har fått sina siffror nedskrivna utan att totalsumman påverkas? T.o.m. på wiki står det ju helt öppen. Jag kollar på Majdanek t.ex:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Majdanek_concentration_camp
"The total number of victims is controversial, beginning with the research of Judge Zdzisław Łukaszkiewicz dating back to 1948, who gave the figure of 360,000 victims. It was followed by estimation of around 235,000 victims by Czesław Rajca (1992) from the Majdanek Museum, which was cited by the museum for years. The most recent figure (78,000) was given in 2005 by Tomasz Kranz, director of the Research Department of the State Museum at Majdanek, resulting from the discovery of the Höfle Telegram in 2000. That number is close to the one currently indicated on the museum's website."
Den statistiken var en medlem som gjorde, från den sajten jag tipsade om 4 miljoner. Man kan skriva olika sökord, få fram hur många artiklar som har den innebörden. Så det är något man kan kolla själv. Som den länken jag gav på 4 miljoner, har 213 träffar. . Direkt innan kriget slut och strax efter gav mångatidningar cirkus ungefär hur många som dog, den siffran varierade kraftigt. 1947.-48 gjorde judarna egen stor befolkningsräkning, den tog 2 år genomföra. Den gav rejäl befolkningsminskning av deras medlemmar i synagogorna. Men siffran kommer ej upp i 6 miljoner judars död!! Men judarna och tyskarna hade olika sätt att räkna judar. Tyskarna räknade även de som var födda utanför äktenskap för judar, om fadern(jude) satte på en kvinna, som var icke jude. Hur många de är, vet man inte, vad jag vet. Annat problem! Ryssarna dödade rätt så många judar också, antalet är okänt, men tyskarna fick betala för det. Deras stora jude räkning finns förklarat här, http://ajcarchives.org/AJC_DATA/Files/1948_1949_18_Statistics.pdf

Citat:
Treblinka och Auschwitz-Birkenau hade samma typ av överdrivna siffror efter kriget. Judarna verkar dock vara besatta att hålla siffran på sex miljoner, vilket är förståeligt, du kan väl tänka dig hur det skulle se ut ifall den officiella historieskrivningen reviderade siffran till t.ex. en miljon? Du förstår väl att denna information och höga siffror började spridas av Sovjet som krigspropaganda? I alla andra avseenden så vet vi att vinnarna skriver historien, är så inte fallet även här? https://exposing-the-holocaust-hoax-archive.blogspot.jp/2009/11/jewish-soviet-psych-warfare.html?m=1
Men det är väl inte konstigt det är 6 miljoner? Det är ungefär den siffran de tro att det föll offer, det är totalt omöjligt veta exakt. Just för tyskarna hade olika sätt räkna och ryssarna tog död på X antal. Finns en studie som säger 5,7 miljoner, det är ungefär 6 miljoner.

Citat:
Så kallade "ögonvittnen" har berättat om ugnar där tre kroppar (eller fler) ska ha legat på varandra och kremerats, och att det ska ha gått typ 20 minuter. Det är den typ av rullans de måste haft dygnet om i flera ugnar för att komma upp i de tusentals per dag som hävdas. Problemet är ju att kremering av flertalet kroppar tar betydligt längre tid. När jag gick i skolan (är 80-talist) så lärde jag mig att de hade så kallade stålbad. De sänkte ner judarna i vattenbassänger och elektrifierade dem, något som helt har förkastats av alla seriösa historiker.
Ja!? Problemet är väl hur man räknar?
1) Som tex bränna en kropp, tar ca 1 timme till fullständig aska, enligt många. Men ingen hindrar att du stoppar in en ny kropp efter 20 minuter, när det mesta är redan borta, då oftast höften o huvudet är kvar, det är de som tar tid bränna till fullständig till aska. Därför kunde 3 st olika kroppar brännas samtidigt. De har blivit instoppade olika stadier.
2) företaget topf o söner hade redan standardugnar klara sedan 1870 talet, men fick uppdraget fixa mer effektiva ugnar. Vilket de gjorde. Det anställdes ca 30 ingenjörer, för hjälpa till med detta uppdraget. De ugnar som de utvecklade går ej jämnföras med dagens ugnar. De fick när bränntiden till ca 40 minuter, men fick problem med teglet på grund av överhettning. http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120

Varför skulle flera kroppar ta längre tid?

Jag är 60 talist, när jag gick i skolan så stod det ungefär, 6 miljoner dog av gas i Auschwitz under WWII. Varken mer eller mindre. Bara det min morfar, var en så kallad tysk fångvakt i ett läger i öst( vet ej vilket) men blide placerad i Danmark sedan. Så jag hade svårt tro på den historien om hemska tyskar, för det är inget jag kunde se min morfar var. Men jag har aldrig hört om stålbad, sänka judar i vattensängar, då på 80 talet, när jag började intressera mig för detta.

Helt klart, det finns skrönor som talas för "skrämma upp" folk mer. Det är jag helt säker på. Men oftast många av skrönorna är förvrängd sanningar.
Citera
2017-01-29, 06:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Såg ditt svar först nu. Tack det var ett exempel, har inte sagt att andra siffror förekommit, men du sa att "om man för statistik på det"...
Anne Frank... ja hon kommer ofta upp och jag vet att hon är med i Nordfront artikeln, men är personligen rätt ointresserad sv hennes historia och huruvida den är sann eller ej. Har nog av ljugande överlevare så det räcker och blir över. https://m.youtube.com/watch?v=9SQWB36uKkw
Herman Rosenblat är något av en favorit, då han ger en bra inblick i psykologin bakom deras lögner.
Det finns det säkert!! Men allt omkring då? vittnesmål som skede under kriget då? Kan checka upp trentpark tex. eller denna : https://www.youtube.com/watch?v=clJsjBmc3Cg om en av 20 juli attentatet männen emot hitler. Han råkade nämna om "morden i öst", Domaren Roland freisler fick frispel. Det är välkänt att Ulrich ogillade dessa mord på judarna, det därför joinade han attentatsmännen som ville mörda Hitler.

Eller bättre, är boken "bakom stålvallen" av Arvid Fredborg, som släpptes under kriget.
Citera
2017-01-29, 09:00
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Hur lång tid tror du en kremering tar? "The time required for cremation varies from body to body, and, in modern furnaces, the process may be as fast as one hour per 50 kg (100 lb) of body weight."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Cremation
Jag vet att Wikipedia inte är pålitlig, men är ute på resande fot och kan inte genomföra en grundläggande research just nu. Men räkna med ett par timmar, speciellt med ugnarna på 40-talet. Ett par timmar per kropp alltså, tre kroppar i tagen skulle ta en jäkla tid alltså.

Är du ny här?
Detta har diskuterats massor med gånger tidigare.

Vad är det som får dig att tro att om man har en stor ugn med full fyr så tar det tre gånger så lång tid att kremera tre kroppar än en kropp?
Sedan skriver du 'speciellt med ugnarna på 40-talet'.
Kan du utveckla detta lite? Vad är det som gör 40-talsugnarna så mkt långsammare?

"in modern furnaces, the process may be as fast as one hour per 50 kg (100 lb) of body weight."

Den process du beskriver här är väl rimligen en kremering som den ser ut idag i tex Sverige under fredstid. Eller menar du att 'modern' inkluderar krigskrematorierna?
Tror du själv att man kan jämföra kremeringar i tex Auschwitz med en kremering i tex Katrineholm?
Eller tror du det kan finnas skillnader?

/VV
Citera
2017-01-29, 11:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Vad ljuger överlevare om.
Är det när de berättar om urskillningen vid ankomsten till sitt läger där de sen aldrig mer återser sina kära?
Eller är det bara när det gäller gas som de ljuger.
Systematiskt förföljelse av judar m.fl. är det också ljug?
Citera
2017-01-29, 11:24
Avslutad
Helhetsbilden har i varje fall gjort mig övertygad om att den nazistiska regimen hade för avsikt att mörda så många judar,zigenare och kommunister som det bara gick.

Dom så kallade bevis som presenteras av revonisister är helt enkelt för dåliga.
Citera
2017-01-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Helhetsbilden har i varje fall gjort mig övertygad om att den nazistiska regimen hade för avsikt att mörda så många judar,zigenare och kommunister som det bara gick.

Dom så kallade bevis som presenteras av revonisister är helt enkelt för dåliga.
Huruvida du tror på den officiella historieskrivningen eller inte är upp till dig, men seriöst det finns ju inte ett enda foto eller filmklipp på en utförd gasning, ingen teknisk bevisning och ingen order från Hitler kvar. Justja, allt skulle vart undanröjt innan ryssarna kom. Är det troligt?
Citera
2017-01-29, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Vad ljuger överlevare om.
Är det när de berättar om urskillningen vid ankomsten till sitt läger där de sen aldrig mer återser sina kära?
Eller är det bara när det gäller gas som de ljuger.
Systematiskt förföljelse av judar m.fl. är det också ljug?
Du tittade inte på youtube-länken antar jag...
Citera
2017-01-29, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är du ny här?
Detta har diskuterats massor med gånger tidigare.

Vad är det som får dig att tro att om man har en stor ugn med full fyr så tar det tre gånger så lång tid att kremera tre kroppar än en kropp?
Sedan skriver du 'speciellt med ugnarna på 40-talet'.
Kan du utveckla detta lite? Vad är det som gör 40-talsugnarna så mkt långsammare?

"in modern furnaces, the process may be as fast as one hour per 50 kg (100 lb) of body weight."

Den process du beskriver här är väl rimligen en kremering som den ser ut idag i tex Sverige under fredstid. Eller menar du att 'modern' inkluderar krigskrematorierna?
Tror du själv att man kan jämföra kremeringar i tex Auschwitz med en kremering i tex Katrineholm?
Eller tror du det kan finnas skillnader?

/VV
Därför att tiden det tar att kremera mäts per kilo. Fler kroppar innebär fler kilo, alltså tar det längre tid. Det är väl i herrans namn inte så orimligt? Vad är det som får dig att tro att det var bättre fyr på ugnarna i Polen på 40-talet än i dagens Katrineholm? Snälla nån tänk lite. Så låt säga att det tog en timme att kremera en kropp (vilket är i underkant), då kan en ugn som går 24h/dygn kremera 24 kroppar på ett dygn. Hur många ugnar påstås det ha funnits i Auschwitz?
Senast redigerad av Landsflykting 2017-01-29 kl. 15:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in