Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-29, 15:15
  #313
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Den statistiken var en medlem som gjorde, från den sajten jag tipsade om 4 miljoner. Man kan skriva olika sökord, få fram hur många artiklar som har den innebörden. Så det är något man kan kolla själv. Som den länken jag gav på 4 miljoner, har 213 träffar. . Direkt innan kriget slut och strax efter gav mångatidningar cirkus ungefär hur många som dog, den siffran varierade kraftigt. 1947.-48 gjorde judarna egen stor befolkningsräkning, den tog 2 år genomföra. Den gav rejäl befolkningsminskning av deras medlemmar i synagogorna. Men siffran kommer ej upp i 6 miljoner judars död!! Men judarna och tyskarna hade olika sätt att räkna judar. Tyskarna räknade även de som var födda utanför äktenskap för judar, om fadern(jude) satte på en kvinna, som var icke jude. Hur många de är, vet man inte, vad jag vet. Annat problem! Ryssarna dödade rätt så många judar också, antalet är okänt, men tyskarna fick betala för det. Deras stora jude räkning finns förklarat här, http://ajcarchives.org/AJC_DATA/File...Statistics.pdf

Men det är väl inte konstigt det är 6 miljoner? Det är ungefär den siffran de tro att det föll offer, det är totalt omöjligt veta exakt. Just för tyskarna hade olika sätt räkna och ryssarna tog död på X antal. Finns en studie som säger 5,7 miljoner, det är ungefär 6 miljoner.


Ja!? Problemet är väl hur man räknar?
1) Som tex bränna en kropp, tar ca 1 timme till fullständig aska, enligt många. Men ingen hindrar att du stoppar in en ny kropp efter 20 minuter, när det mesta är redan borta, då oftast höften o huvudet är kvar, det är de som tar tid bränna till fullständig till aska. Därför kunde 3 st olika kroppar brännas samtidigt. De har blivit instoppade olika stadier.
2) företaget topf o söner hade redan standardugnar klara sedan 1870 talet, men fick uppdraget fixa mer effektiva ugnar. Vilket de gjorde. Det anställdes ca 30 ingenjörer, för hjälpa till med detta uppdraget. De ugnar som de utvecklade går ej jämnföras med dagens ugnar. De fick när bränntiden till ca 40 minuter, men fick problem med teglet på grund av överhettning. http://www.topfundsoehne.de/cms-www/index.php?id=120

Varför skulle flera kroppar ta längre tid?

Jag är 60 talist, när jag gick i skolan så stod det ungefär, 6 miljoner dog av gas i Auschwitz under WWII. Varken mer eller mindre. Bara det min morfar, var en så kallad tysk fångvakt i ett läger i öst( vet ej vilket) men blide placerad i Danmark sedan. Så jag hade svårt tro på den historien om hemska tyskar, för det är inget jag kunde se min morfar var. Men jag har aldrig hört om stålbad, sänka judar i vattensängar, då på 80 talet, när jag började intressera mig för detta.

Helt klart, det finns skrönor som talas för "skrämma upp" folk mer. Det är jag helt säker på. Men oftast många av skrönorna är förvrängd sanningar.
Igen, kremeringstid mäts per kilo.
Citera
2017-01-29, 17:59
  #314
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Igen, kremeringstid mäts per kilo.
Det är beräknat per kilo/solid massa. Det är för en kropp har en viss värme upptagningsyta, som värmer upp den solida kroppen. Flera kroppar betyder större värme upptagningsyta, med samma antal kilo gör det bränner samma tid som en solid kropp.

Det som kallas för värmestrålning, ju flerkroppar, ju mer värmestrålningsyta.

Det kan du jämföra med steka kotletter på spisen. Tre kotletter x 100 g tar samma tid som steka en kotlett x 100gram, tack vare värme upptagningsyta är större och skilda, men även om vikten är mer..
Därför tar det inte 3 gånger längre tid för 3 st kroppar, även om totala viken är mer, det eftersom värme upptagningsyta är 3 gånger större.

Däremot en solid kropp med motsvarande antal kilo hade tagit längre tid, det eftersom värmestrålning ska gå igenom större solid kropp.
Citera
2017-01-29, 22:18
  #315
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är beräknat per kilo/solid massa. Det är för en kropp har en viss värme upptagningsyta, som värmer upp den solida kroppen. Flera kroppar betyder större värme upptagningsyta, med samma antal kilo gör det bränner samma tid som en solid kropp.

Det som kallas för värmestrålning, ju flerkroppar, ju mer värmestrålningsyta.

Det kan du jämföra med steka kotletter på spisen. Tre kotletter x 100 g tar samma tid som steka en kotlett x 100gram, tack vare värme upptagningsyta är större och skilda, men även om vikten är mer..
Därför tar det inte 3 gånger längre tid för 3 st kroppar, även om totala viken är mer, det eftersom värme upptagningsyta är 3 gånger större.

Däremot en solid kropp med motsvarande antal kilo hade tagit längre tid, det eftersom värmestrålning ska gå igenom större solid kropp.
Jo jag vet hyr kroppsvärme tas upp. Vi pratar om tre kroppar ovanpå varandra. Det tar tre gånger så lång tid, minst. Men det spelar egentligen ingen roll, dom kan omöjligen ha hunnit kremera så många kroppar. Hur många ugnar fanns det i Auschwitz?
Citera
2017-01-30, 11:19
  #316
Medlem
Elofzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är beräknat per kilo/solid massa. Det är för en kropp har en viss värme upptagningsyta, som värmer upp den solida kroppen. Flera kroppar betyder större värme upptagningsyta, med samma antal kilo gör det bränner samma tid som en solid kropp.

Det som kallas för värmestrålning, ju flerkroppar, ju mer värmestrålningsyta.

Det kan du jämföra med steka kotletter på spisen. Tre kotletter x 100 g tar samma tid som steka en kotlett x 100gram, tack vare värme upptagningsyta är större och skilda, men även om vikten är mer..
Därför tar det inte 3 gånger längre tid för 3 st kroppar, även om totala viken är mer, det eftersom värme upptagningsyta är 3 gånger större.

Däremot en solid kropp med motsvarande antal kilo hade tagit längre tid, det eftersom värmestrålning ska gå igenom större solid kropp.


Jag bifogar en liten film som handlar om en krematorieoperatör i Kanada som ställde upp som expertvittne i Ernst Zundels rättegång.

Han förklarar ganska ingående operationen samt hur lång tid det tar att kremera en kropp generellt.
https://www.youtube.com/watch?v=pKFYjS8FrE4

Dina matematiska uträkningar med fläskkotletter å grejer är synnerligen imponerande men jag ser fram emot att se dina argument mot Kanadensaren i filmen.
Citera
2017-01-30, 18:19
  #317
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elofzon
Jag bifogar en liten film som handlar om en krematorieoperatör i Kanada som ställde upp som expertvittne i Ernst Zundels rättegång.

Han förklarar ganska ingående operationen samt hur lång tid det tar att kremera en kropp generellt.
https://www.youtube.com/watch?v=pKFYjS8FrE4

Dina matematiska uträkningar med fläskkotletter å grejer är synnerligen imponerande men jag ser fram emot att se dina argument mot Kanadensaren i filmen.
Vilka av hans argument ska vi ta upp ?

Han jämför fortfarande med moderna krematorium. Det går ej jämföra med dem. Det är som jämföra fiat med Ferrari! Hade de viljat haft fiat, så hade de inte anställt 30 tal ingenjörer, för företaget hade redan färdiga krematorium. Varför uppfinna hjulet två gånger? Nu ville SS ha Ferrari ugnar, så därför anställdes ett 30 tal till utveckla nya ugnar.

Moderna ugnar har temperatur runt 850 °C
1) Det för de behöver inte bränna snabbare!
2) Det dyrt bränna med högre temperaturer!
3) Det är miljöfarligare att bränna med högre temperaturer!

Det bekymrade knappast tyskarna, miljön o kostnaderna!

Därför blir hans jämförelse precis som många förnekare hänger upp sig på, 1 timme/kropp. Men det är till fullständig aska!! Men varför ska tyskarna vänta till kroppen blivit fullständig aska? Går det inte stoppa in en ny kropp efter ca 20min, innan första blivit till aska? Vad hindra en stoppa in en 3:e kropp efter 40 minuter? Helst om man har en jättehög med kroppar att bränna?

Det tog han inte upp ! varför?

Deras ugnar nåde en temperatur runt 1300 °C.
Vad händer då? om man ökar temperaturen i en spisugn?? Just det köttbiten grillas fortare och kanske bränns fortare!!

Men problemet med 1300 °C, är teglen tar stryk och börja spricka, vilket de också hade fått problem med. Deras chefsingenjör var där ett par gånger i lägret för försöka lösa det.

Men moderna ugnar behöver inte temperaturer på 1300 °C Det räcker med runt 850 °C.
Citera
2017-01-30, 18:24
  #318
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Jo jag vet hyr kroppsvärme tas upp. Vi pratar om tre kroppar ovanpå varandra. Det tar tre gånger så lång tid, minst. Men det spelar egentligen ingen roll, dom kan omöjligen ha hunnit kremera så många kroppar. Hur många ugnar fanns det i Auschwitz?
Nej det gör det inte!! Men det tar längre tid, det kan jag köpa, men inte 3 x 1 timme(som de flesta tro)

Har du en kakelugn, så gör ett experiment. Ta ett vedträ, elda upp den , ta tiden. Sedan 3 st vedträ elda upp dem, ta tiden! Tar det 3 gånger så lång tid? Nope!!
Citera
2017-01-30, 19:16
  #319
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Du tittade inte på youtube-länken antar jag...
Att titta på revisionistlänkar utan att få en hänvisning till vad ni vill visa har Jag märkt varit förspilld tid.
Kan du inte förklara det med egna ord i stället?
Citera
2017-01-30, 19:22
  #320
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Jo jag vet hyr kroppsvärme tas upp. Vi pratar om tre kroppar ovanpå varandra. Det tar tre gånger så lång tid, minst. Men det spelar egentligen ingen roll, dom kan omöjligen ha hunnit kremera så många kroppar. Hur många ugnar fanns det i Auschwitz?
Ser du någon skillnad ed att bränna en kropp och pietetsfullt följa ritualen att snyggt börja och avsluta förbränningen.
Eller att mosa in allt du kan och inte bry dig om vem som är vem, det är klart att det går fortare att mosa in fler åt gången.
Citera
2017-01-30, 20:11
  #321
Medlem
Elofzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Han jämför fortfarande med moderna krematorium. Det går ej jämföra med dem. Det är som jämföra fiat med Ferrari! Hade de viljat haft fiat, så hade de inte anställt 30 tal ingenjörer, för företaget hade redan färdiga krematorium. Varför uppfinna hjulet två gånger? Nu ville SS ha Ferrari ugnar, så därför anställdes ett 30 tal till utveckla nya ugnar. .

Operatören i filmen medger att de Tyska ugnarna var av mycket hög kvalitet, så pass bra att effektiviteten 40 år senare i de senaste ugnarna (klippet är från 80-talet) ej va märkbart bättre än de gamla Tyska ugnarna från kriget.

Dvs de Tyska ugnarna var i bästa fall minst lika bra som de senaste, varken sämre eller bättre..ok?
Enligt operatören (vars erfarenhet ansågs tillräcklig för att kallas som expertvittne) så tar en kremering ca 2 timmar.
Enl. Raul Hillberg i sin bok "The destruction of the European Jews"(Sidan 978) så hade de 46 ugnarna i Birkenau en teoretisk kapacitet på ca 4400 kroppar om dan, men pga citat: "stoppages and breakdowns" så va den praktiska kapaciteten så gott som alltid lägre"

Så....enl den Kanadensiske experten Ivan Lagace som vi ser i klippet, så bör man teoretiskt under ett 24-timmars pass kunna kremera ca 9-10 kroppar.

Nu när vi vet att de "supereffektiva Tyska Ferrari-ugnarna" inte alls är mer effektiva än de senaste som fanns när klippet spelades in...så vill jag att du förklarar för mig och andra skeptiker hur Tyskarna lyckades att i bästa fall kremera ca 4400 kroppar om dan(?)

Även om man skulle kasta in fler kroppar samtidigt..(som du själv påstått att man troligtvis gjorde)
Eller halvera kremeringstiden.....eller vad du nu än hävdar, så går det inte att få ihop dessa siffror, inte ens fördelat på 46 ugnar...omöjligt.

Du kommer aldrig någonsin kunna ge en trovärdig förklaring till detta. Punkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Moderna ugnar har temperatur runt 850 °C
1) Det för de behöver inte bränna snabbare!
2) Det dyrt bränna med högre temperaturer!
3) Det är miljöfarligare att bränna med högre temperaturer!

Det bekymrade knappast tyskarna, miljön o kostnaderna! .

1. Har du belägg för detta påstående eller gissar du bara?
2. Har du belägg för detta påstående eller gissar du bara?

3. FEL! Förklara hur en högre förbränningstemperatur, som i sin tur bidrar till en renare förbränning, skulle leda till större miljöpåverkan?
Läs på lite här vettja...http://www.ltz.se/allmant/jamtland/f...-pa-80-minuter

"Vi brukar titta in genom inspektionsluckan efter 70 minuter och sedan förlänger vi tiden med fem minuter i taget tills allt är klart. Fettet i en kropp gör att förbränningen ökar och att temperaturen stiger. Därför kan det faktiskt gå fortare om det är en större kropp än en liten, förklarar Sören Olsson.

Den höga temperaturen hjälper till att göra förbränningen till en ren process. Rökgaserna filtreras till nästan 100 procent från partiklar. Skorstenen behöver därför aldrig sotas. Dessutom tas energin i de heta rökgaserna till vara och skickas ut på fjärrvärmenätet.

– När jag började här gick all rök rakt ut i luften, säger Sören Olsson och konstaterar att det har skett många förändringar under hans år på krematoriet."



Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Därför blir hans jämförelse precis som många förnekare hänger upp sig på, 1 timme/kropp. Men det är till fullständig aska!! Men varför ska tyskarna vänta till kroppen blivit fullständig aska? Går det inte stoppa in en ny kropp efter ca 20min, innan första blivit till aska? Vad hindra en stoppa in en 3:e kropp efter 40 minuter? Helst om man har en jättehög med kroppar att bränna?

Det tog han inte upp ! varför? .

Kan det vara så att han inte tog upp det eftersom en korrekt utförd kremering inte går till så?

Du tror inte att man får problem med ofullständigt brända kroppar, dvs en ständigt växande hög med likdelar i en redan trång ugn om man som du föreslår att dra ner kremeringstiden från 2 timmar till 20 minuter(!) och dessutom kontinuerligt fyller på med mer kroppar?

Hur menar du att man kommit runt detta problem?

Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Deras ugnar nåde en temperatur runt 1300 °C.
Vad händer då? om man ökar temperaturen i en spisugn?? Just det köttbiten grillas fortare och kanske bränns fortare!!

Men problemet med 1300 °C, är teglen tar stryk och börja spricka, vilket de också hade fått problem med. Deras chefsingenjör var där ett par gånger i lägret för försöka lösa det.

Men moderna ugnar behöver inte temperaturer på 1300 °C Det räcker med runt 850 °C.


Har du belägg för ditt påstående att de Tyska ugnarna nådde en temperatur på 1300 grader?
Vad får dig att tro att man medvetet skulle ha sänkt temperaturen i moderna ugnar, med ökad miljöpåverkan som följd, när ALLT idag ska vara miljövänligt?

Hur gick det för denne chefsingenjör då?
Löste han problemet?

Enl den Kanadensiske experten så är teglet så pass slitet redan efter 1000 kremeringar, att byte av tegel (dvs ett mycket omfattande murningsarbete som tar veckor att utföra, vilket då också innebär stillestånd inte bara av en ugn, utan samtliga ugnar i den specifika enheten)

Hade Tyskarna uppfunnit nåt slags Supervärmetåligt tegel månne?
Citera
2017-01-31, 00:00
  #322
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Huruvida du tror på den officiella historieskrivningen eller inte är upp till dig, men seriöst det finns ju inte ett enda foto eller filmklipp på en utförd gasning, ingen teknisk bevisning och ingen order från Hitler kvar. Justja, allt skulle vart undanröjt innan ryssarna kom. Är det troligt?
Hitler,Himmler och grabbarna var inte dumma i huvudet. Det är inte någon regim från afrikas savann vi talar om här.
__________________
Senast redigerad av Hinku 2017-01-31 kl. 00:22.
Citera
2017-01-31, 00:28
  #323
Avstängd
Friska vindar från Tyskland; vi vill inte längre ältas med urgamla krigshändelser som vi inte har ngn del av. O inte betalar vi längre en euro till Israel. Holocash är slut.

Det du. Dags att börja ta upp moderna krigsbrott o brott mot mänskligheten som t ex USA o Israel har utfört. Såna brott blir aldrig preskriberade.
Citera
2017-01-31, 00:38
  #324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Det är beräknat per kilo/solid massa. Det är för en kropp har en viss värme upptagningsyta, som värmer upp den solida kroppen. Flera kroppar betyder större värme upptagningsyta, med samma antal kilo gör det bränner samma tid som en solid kropp.

Det som kallas för värmestrålning, ju flerkroppar, ju mer värmestrålningsyta.

Det kan du jämföra med steka kotletter på spisen. Tre kotletter x 100 g tar samma tid som steka en kotlett x 100gram, tack vare värme upptagningsyta är större och skilda, men även om vikten är mer..
Därför tar det inte 3 gånger längre tid för 3 st kroppar, även om totala viken är mer, det eftersom värme upptagningsyta är 3 gånger större.

Däremot en solid kropp med motsvarande antal kilo hade tagit längre tid, det eftersom värmestrålning ska gå igenom större solid kropp.

Herkulesbig har gett järnet i stekämnet tidigare:

Citat:
Jag tro de flest vet om att spisen skiter i om det är 1 eller 3 kotletter på stekjärnet.
(FB) "Förintelsen var värre än man trott"

Om ni blir intresserade kan ni läsa hela sidan här...

(FB) "Förintelsen var värre än man trott"

...och sen bläddra vidare.

Här är mitt allra egnaste försök till sammanfattning i Matematik-tråden:

(FB) Förintelsematematik

Sen kan ni allltid lätt bläddra vidare därifrån - framåt och bakåt i tråden - om ni klickar här:

(FB) Förintelsematematik

Och varför inte fundera över varför så mycket ad hoc krävs för att hålla myter vid liv...?

Citat:
[...]När man säger att något är ad hoc-någonting, så menar man att det är gjort för just detta ändamål, och ej avsett som en generell lösning på ett bredare problemområde. Betydelsen kan enligt ad hoc-teori vara både positiv och negativ. Negativt handlar det om en teori som är skräddarsydd som förklaring åt ett speciellt fenomen men utan att det finns någon vetenskaplig grund för teorin. En till synes oantastlig vetenskaplig förklaring kan i själva verket bygga på en obevisad teori. I positiv bemärkelse handlar det omvänt om teorier, hypoteser eller förklaringsmodeller som verkligen bygger på vetenskaplig metod. Exempel: MOND och Trött ljus i kosmologin.
Ad hoc kan även användas om ett argumentationsfel, där man anpassar sitt argument efter situationen genom att lägga till premisser som inte ingick i det ursprungliga argumentet. (Exempel: "Jag har aldrig druckit alkohol." "Men du tog ju ett glas vin till maten." "Ja men jag har aldrig druckit mig redlös.") Jfr ingen sann skotte, generalisering.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hoc

T ex SÄRSKILDA krematorier...._

Citat:
Nazityskland[redigera | redigera wikitext]
Under andra världskriget använde nazisterna särskilda krematorier för att bränna liken efter människor som mördats eller avlidit p.g.a. de svåra förhållandena i fånglägren. Man lade liken i stora ugnar. Krematorierna var belägna i anslutning till koncentrationsläger.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Krematorium
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback