2017-01-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Vad menar du med att satsa på det?

Alla väljer väg, smal eller bred, du verkar välja den breda och vill inte se det Gud erbjuder.
Troligen är du ateist.
Citera
2017-01-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Alla väljer väg, smal eller bred, du verkar välja den breda och vill inte se det Gud erbjuder.
Troligen är du ateist.

Vad är en ateist för något? Varför klistar du den beteckningen på mig? Nej, jag ser massor av möjligheter och livet har mycket att erbjuda. Sen dör vi alla till slut. Punkt slut.
Citera
2017-01-28, 16:14
Medlem
Citat:
Vad är en ateist för något? Varför klistar du den beteckningen på mig? Nej, jag ser massor av möjligheter och livet har mycket att erbjuda. Sen dör vi alla till slut. Punkt slut.

Nu blev jag säkrare på att du är ateist, en som förnekar Gud.

Vilka möjligheter ser du i den globala uppvärmningens spår.
Citera
2017-01-28, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nomorone
Detta är prologen till den Stora Vedermödan, Great Tribulation, Och om inte den tiden förkortades skulle ingen människa bli räddad.
Eller som Jesus uttrycker det:

Ni kommer att få höra stridslarm och krigsrykten. Se till att ni inte låter skrämma er. Sådant måste hända, men det är ännu inte slutet. Folk skall resa sig mot folk och rike mot rike, och det blir hungersnöd och jordbävning på den ena platsen efter den andra. Allt detta är början på födslovärkarna. Matt 24:6-8

Så krig, att folk reser sig mot folk och rike mot rike, är INTE tecken på att slutet är nära. Det är bara början, så det blir mycket värre och redan nu kan vi ana att det kommer att bero på klimatförändringar, krig om resurser m m. Jag förtydligar för du låter som ett JV som brukar kalla den sista stora nöden för den stora vedermödan.
Citera
2017-01-28, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Nu blev jag säkrare på att du är ateist, en som förnekar Gud.

Vilka möjligheter ser du i den globala uppvärmningens spår.

Möjligheter? Det vet jag inte. Om det är sant att vi får en global uppvärmning och alla de konsekvenser som blir så är det en jättedjup kris som får tragiska konsekvenser för många människor.

Jag tror dock att vi människor kommer överleva den krisen även i det allra värsta scenariot som kan tänkas ske. Kanske vi lär oss att bygga ett mer hållbart samhälle som fungerar bättre i harmoni med moder natur?
Citera
2017-01-28, 16:29
Medlem
Citat:
Enligt bibeln så har vi jämt befunnit oss i sista tiden och den tiden kan logiskt sett vara i flera miljoner år framåt i tiden också.
Det står i bibeln att en dag för Gud är som tusen år, så om vi då tar det bokstavligt har det bara gått ungefär två dagar sedan Jesus vandrade på jorden.
Citera
2017-01-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det står i bibeln att en dag för Gud är som tusen år, så om vi då tar det bokstavligt har det bara gått ungefär två dagar sedan Jesus vandrade på jorden.

Häftigt!! Man undrar hur denna Gud hinner med allt när det är så kort om tid. Vi människor lever blixtsnabbt och för denna Gud måste vi vara som superhjälten Flash.
Citera
2017-01-28, 16:38
Medlem
[quote=endumbonde|59740764]Om du inte tycker att jag förstått konsekvenserna när jag säger att miljarder människor riskerar att dö, då vet jag inte vad du tycker att konsekvenserna är.
QUOTE]

Du kan alltså inte se Gud?
Citera
2017-01-28, 16:43
Medlem
Citat:
Häftigt!! Man undrar hur denna Gud hinner med allt när det är så kort om tid. Vi människor lever blixtsnabbt och för denna Gud måste vi vara som superhjälten Flash.
Det kanske är tvärtom. Gud vet vad som måste hända innan en viss händelse kan äga rum. Människan ställer frågan varför det dröjer så länge.
Citera
2017-01-28, 16:47
Medlem
[quote=Varjverumxx|59740811]
Citat:
Om du inte tycker att jag förstått konsekvenserna när jag säger att miljarder människor riskerar att dö, då vet jag inte vad du tycker att konsekvenserna är.
QUOTE]

Du kan alltså inte se Gud?

Ursäkta, men jag förstår inte riktigt problemet här. Vad är det du vill med att jag ska se Gud?
Citera
2017-01-28, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det kanske är tvärtom. Gud vet vad som måste hända innan en viss händelse kan äga rum. Människan ställer frågan varför det dröjer så länge.

Du menar att det är så att Gud redan har bestämt allt som ska hända? WOW!! Vilken lättnad, nu är jag trygg i förvissning om att jag inte behöver göra något för att undvika det eftersom det kommer att hända oavsett.
Citera
2017-01-28, 16:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Kristna har trott att de lever i den sista tiden i snart två tusen år... De har haft fel i snart två tusen år.
Jag tänkte skriva samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in