2017-01-27, 11:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nån som hört något om det som ändå är grunden för allt detta ståhej.

Kan hon tänkas ha fått eller komma att få någon sportslig vinning av sitt salvmissbruk?

Det som diskuteras är juridik, moral och praxis.
Själva effekten har försvunnit bakom allt detta.

Kan tänka mig att ingen vet svaret på detta!
Men det är intressant för henne och hennes medtävlare. Och för mig.

Det beror på!

Om hon talar sanning, och hon använt den anabola krämen endast en kort tid, då är påverkan liten, om hon däremot använt den anabola salvan regelbundet under många år och lång tid, eller om den är en cover-up för tyngre användning av anabola, ja då är vinningen givetvis större.
Citera
2017-01-27, 11:46
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det beror på!

Om hon talar sanning, och hon använt den anabola krämen endast en kort tid, då är påverkan liten, om hon däremot använt den anabola salvan regelbundet under många år och lång tid, eller om den är en cover-up för tyngre användning av anabola, ja då är vinningen givetvis större.

En sak jag tycker är spännande med denna rättegång är att man köper Johaugs historia rakt av som sanningen.
Citera
2017-01-27, 11:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
En sak jag tycker är spännande med denna rättegång är att man köper Johaugs historia rakt av som sanningen.
"Man"? Läs tråden, många som förstått att hon blåljuger!
Citera
2017-01-27, 12:06
Medlem
Citat:

"Rättegången" föregås ju av en utredning av ADN. Man har inte kunnat motbevisa den, och den stöds av halten clostebol och att hon bevisligen haft en styggt sår på läppen som gett stora problem. Hon uppgav också själv att hon använt salvan vid provet. Jag har personligen svårt att se att hon kan ha hållt på med ett tyngre anabolbruk. Hennes muskler är inte heller hennes styrka som åkare. Det är inte orimligt att den köptes för att försöka läka såret.

Däremot tror jag som sagt att hon köpt den själv och gjort bort sig och då är det helt omöjligt att komma under två års avstängning, risk för fyra. Men det går inte att bevisa om inte nån börjar prata.
Citera
2017-01-27, 12:10
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
"Man"? Läs tråden, många som förstått att hon blåljuger!

Jag menade mera tex ADN. Men om det nu är sant borde hon väl tokstämma läkaren. Eller väntar hon med det tills rättegången är över?
Citera
2017-01-27, 12:11
Medlem
eternussermos avatar
En bild på Therese, nog har hon muskler alltid, och visst är de betydelsefulla för hennes skidåkning, kan tänka mig att magmusklerna är rätt användbar, t.ex:

http://www.cdn.tv2.no/images?imageId=5417197&x=0&y=10.727969348659004&cr opw=100&croph=50.114942528735625&width=665&height= 375
Citera
2017-01-27, 12:12
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
"Rättegången" föregås ju av en utredning av ADN. Man har inte kunnat motbevisa den, och den stöds av halten clostebol och att hon bevisligen haft en styggt sår på läppen som gett stora problem. Hon uppgav också själv att hon använt salvan vid provet. Jag har personligen svårt att se att hon kan ha hållt på med ett tyngre anabolbruk. Hennes muskler är inte heller hennes styrka som åkare. Det är inte orimligt att den köptes för att försöka läka såret.

Däremot tror jag som sagt att hon köpt den själv och gjort bort sig och då är det helt omöjligt att komma under två års avstängning, risk för fyra. Men det går inte att bevisa om inte nån börjar prata.

Du menar att hon chansade på på en salva på apoteket men läkaren tagit på sig att det var han. Någon på apoteket kanske skulle läckt då? Fast Johaug är nog inte så känd där som i Norge och Sverige.
Citera
2017-01-27, 12:16
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ok, men då hamnar vi ändå där att det inte går att säga att: det är minst 24 månader om det rör sig om anabola substanser. Det finns några i tråden som har hävdat det.
Fel.
Förutsatt att hon har visat oaktsamhet (vilket är givet) så är straffet minst 24 månader.
Citera
2017-01-27, 12:23
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Fel.
Förutsatt att hon har visat oaktsamhet (vilket är givet) så är straffet minst 24 månader.

Innan du ger dig i kast med att kommentera så läs vad det handlar om. Min kommentar handlade om reglementet och dess jurisdiktion, inte om spekulationer i ett enskilt fall.
Citera
2017-01-27, 12:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Jag menade mera tex ADN. Men om det nu är sant borde hon väl tokstämma läkaren. Eller väntar hon med det tills rättegången är över?
Jo, så lär det nog bli, och det har det ju varit tal om, finns länkat längre bak i tråden.
Citera
2017-01-27, 12:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
En bild på Therese, nog har hon muskler alltid, och visst är de betydelsefulla för hennes skidåkning, kan tänka mig att magmusklerna är rätt användbar, t.ex:

http://www.cdn.tv2.no/images?imageId=5417197&x=0&y=10.727969348659004&cr opw=100&croph=50.114942528735625&width=665&height= 375

Hon har ju inte fått dessa genom att sitta i soffan och käka anabola. Det där är en deffad och hårt tränad kropp.
Citera
2017-01-27, 12:35
Medlem
antoneriks avatar
Citat:

Det gör man inte. Men det går inte att avfärda hennes story som osannolik, och det är en stor skillnad.

Jämför vilken rättegång som helst. Man kan inte sätta dit någon för mord om han levererar en story som inte går att avfärda. Men han fälls ändå för vållande till annans död.

Det går naturligtvis inte att jämföra doping med mord, men principen är densamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in