Citat:
Ursprungligen postat av
Fiskebein
Om nån frågar mig så tror jag mycket väl hon använt exakt den här krämen av exakt den här anledningen - läka såret på läppen. Med tanke på koncentration och bevisad sårskada på läppen så är det inte orimligt alls.
Problemet är nog att hon köpte den själv och chansade/tänkte inte. En läkare, en expert i frågan, KAN inte missa så grovt. Det är där det blir orimligt på riktigt.
Tror också det kan vara så, lite av hennes personlighet (väldigt spontan)..
Hade läkaren gjort detta stora misstag, som de vill få det till (lägst straff), så är jag förvånad att han ens håller huvudet över axlarna..
Skuldkänslorna vore i sådana fall helt enorma, för i sådana fall är det enbart på honom (åtminstone skulle nog de inblandade se det så) det faller att inte Therese Johaug fortfarande dominerar skidåkningen och har ett av världens renaste varumärken (skulle faktiskt påstå det, med hennes bakgrund som "bonnjänta" från Dalsbygda och norska folkets stora kärlek)..
Dessutom borde Johaug varit rent ut sagt rosenrasande på Bendiksen, om deras story stämde..
En läkare får ju inte göra ett sådant fel, dessutom när det handlar om världens bästa skidåkare, svårt att hitta ett "misstag" som inneburit sådana ödesdigra konsekvenser..