2017-01-22, 18:34
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Scherer
1 När fotografierna flyttades till Nationella arkivet kontrollerades äktheten. De andra kommissionerna hade inte det upprdraget.

2 HSCA kom fram till att fotografierna och plåtarna var äkta.
1. Kontrollerades av vem?

2. Bra, då är vi överens om att ditt påstående ... (mitt understreck):
Citat:
Befängt eller inte, saken har ju undersökts av tre, fyra kommissioner och de har funnit att fotografierna och röntgenplåtarna är äkta. Så jag är i gott sällskap.
... är ett felaktigt påstående? Att antalet kommissioner som undersökte äktheten var EN? Inte tre, fyra?

Citat:
HSCA:

It is my opinion that autopsy films 1, 2, and 3 are
unquestionably of the skull of President John F. Kennedy. It is
further my opinion that the unique and individual dental and hard
tissue characteristics which may be interpreted from autopsy films 1,
2, and 3 could not be simulated.
LOWELL J. LEVINE, D.D.S.
(527) 1. The postmortem photographs and X-rays in the custody
of the National Archives purporting to depict Kennedy do, in fact,
depict him.
Ja, jag känner till de här studierna, men det är fortfarande inte svaret på mina två frågor till dig. Jag ställer dem igen:

Är vi överens om att.

1. De tre första kommissionerna inte alls undersökte fotografiernas äkthet?

2. HSCA undersökte äktheten med avseende på samtliga relevanta vittnesmål samt om obduktionskameran har tagit fotografierna arkiverade i NARA, men att man ljög om resultaten som därpå hemligstämplades i 50 år?

Om inte, varför?
Citera
2017-01-22, 19:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Nu vet jag inte hur du tänker.
HSCA har ju redovisat att Amerikanska Försvarsdepartementet inte har hittat rätt kamera och objektiv.
En klassisk stilstudie i signaturen PekkariP1's minst sagt säreget lågpresterande tänkande:

1. HSCA ber DoD att lämna över kameran som tog fotografierna vid JFK's obduktion.

2. DoD gör så till slut, efter lång tids stone walling.

3. HSCA testar därpå kameran och det visar sig då att den inte kan han använts för de fotografier som finns arkiverade i NARA.

4. HSCA ber då DoD lämna över en annan kamera, eftersom den "första" inte kan vara den som tagit fotografierna i NARA, som ju per definition är de äkta obduktionsfotografierna.

Till er andra. Jag ger signaturen PekkariP1 lite tid att tänka över den här tankevoltan, det finns t.om. ett över två tusen år gammalt namn för den. Jag tvivlar dock på att han på egen hand lyckas upptäcka felet, eller som han själv brukar skalda: -"Det är bara personer med lättrörligt psyke ..." Något han själv föraktfullt ser ner på från sitt magnifikt upphöjda majestät

Citat:
Det är ju en omöjlighet eftersom man fortfarande inte lokaliserat den kamera och objektiv som tog bilderna.
Som sagt, se ovan.

Citat:
Den är rimligtvis av begränsat intresse. Den saknar bevisvärde.
Enligt DoD var det just den kameran som användes vid JFK's obduktion. Det var därför som DoD lämnade in just den kameran. Att samma kamera försvann direkt efter undersökning är av "begränsat intresse", menar här PekkariP1.

Det ska erkännas att trots dennes monomana tankestil, så upphör man fortfarande inte att förvånas av den smått geniala förmågan att tänka snett på helt nya fantastiska sätt. Gång på gång på gång.

Citat:
HSCA verifierar äktheten av fotografierna och röntgenbilderna genom en rad olika tester och undersökningar. Därimot kunde HSCA inte knyta bilderna till en specifik kamera objektiv kombination.
Menar du att HSCA testade olika objektiv på den kamera som DoD lämnade över?

Källa?

Citat:
I fallet med de bilder där Oswald poserar med mordvapnet, kunde HSCA verifera äktheten på bilderna, men man kunde även verifiera vilket specifikt kamera exemplar som exponerat bilderna.
Nu hoppar PekkariP1 vidare på känt manér. Allt för att slippa erkänna ännu ett nederlag, som nu börjar närma sig fyrsiffriga värden, bara i den här tråden.

"Om jag inte erkänner att jag har fel, så är det ingen som märker något." - PekkariP1, 4 år
Citera
2017-01-22, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Menar du att HSCA testade olika objektiv på den kamera som DoD lämnade över?
Det är inte kameran eller objektivet som avgör ifall bilderna är äkta.

Bilderna från semestern i Västerås 1993 blir inte plötsligt oäkta bara för att man inte längre har kvar kameran och objektivet som man då fotade med.
Citera
2017-01-23, 01:26
Avstängd
Citat:
Det är inte kameran eller objektivet som avgör ifall bilderna är äkta.
Jo, om fotografierna som påstås vara tagna under JFK's obduktion inte passar ihop med den kamera som användes under samma obduktion, så är bilderna tagna med en annan kamera, vid ett annat tillfälle.

1. DoD lämnar över obduktionskameran till HSCA.

2. HSCA (Robert Blakey) skriver då till DoD att de har skickat fel kamera/objektiv, eftersom den inte kan ha tagit de obduktionsfoton som finns arkiverade i NARA.

Du ser ingen metodisk/logisk vurpa här?
Citera
2017-01-23, 04:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
..så heter en bok av förf. Gerald Posner som jag faktiskt läser just nu.
Den kan nog ses som en "definitiv" genomgång av mordet på JFK.

Jag är inte riktigt igenom den ännu, men det känns ju som att Posner verkligen lyckas med sitt uppsåt att slutligen konfirmera LHO:s skuld och att LHO var ensam.

Intressant är ju också att läsa bokens skildringar av JFK-mordets olika konspirations-teorier och dess förespråkare.
Man känner ju igen det mesta i t.ex 9/11.

Jag vare sig kan eller vill diskutera själva attentatet, men den som vill väcka liv i debatten bör nog läsa boken (jag lånade på biblioteket)
och därefter ta sig en funderare till...

Mitt främsta skäl att läsa boken är att jag är intresserad av konspirationsteorier och dess förespråkare...

/T
Intressant. Då ska vi se. Finns det någonting i Posners bok som du finner extra övertygande?

Bevis för att Oswald var skyldig till mordet? Exempel?

Bevis för att Oswald dessutom var ensamt skyldig? Exempel?

Det bör ju vara busenkelt för dig att presentera, med tanke på att det är en så "definitiv" bok.

Eller hittar du bara på?
Citera
2017-01-23, 08:43
Medlem
Citat:
Intressant. Då ska vi se. Finns det någonting i Posners bok som du finner extra övertygande?

Nu var det ju en bok, lånad på bibliotek, som jag läste för rejält lång tid sedan.
Så, några lösryckta detaljer eller citat kan jag tyvärr inte stå till tjänst med.

Men, vad jag minns var en välskriven och övertygande text på en balanserad "detaljnivå"..
Du kanske når dit i ditt skrivande så småningom, men vi håller nog inte andan i väntan...

/T
Citera
2017-01-23, 11:13
Medlem
Citat:
Jo, om fotografierna som påstås vara tagna under JFK's obduktion inte passar ihop med den kamera som användes under samma obduktion, så är bilderna tagna med en annan kamera, vid ett annat tillfälle.
Bilderna är tagna med en annan kamera än den som DoD lämnar till HSCA. Så långt torde vi vara eniga.
Hur kan du dra slutsatsen att bilderna är tagna vid ett annat tillfälle? (Bilderna är ju fortfarande inte tagna med kameran som DoD lämnar in).

Att ändra tidpunkten förändrar ju ingenting.
Citera
2017-01-23, 16:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nu var det ju en bok, lånad på bibliotek, som jag läste för rejält lång tid sedan.
Så, några lösryckta detaljer eller citat kan jag tyvärr inte stå till tjänst med.

Men, vad jag minns var en välskriven och övertygande text på en balanserad "detaljnivå"..
Du kanske når dit i ditt skrivande så småningom, men vi håller nog inte andan i väntan...

/T
Så, du rekommenderar en bok eftersom den så detaljerat presenterar övertygande bevis för att Oswald och ingen annan var skyldig till mordet, utan att komma ihåg en enda av de här detaljerna?

Här: (FB) John F Kennedy - mordet - 22 November 1963

... utan ett enda exempel från hans bok som du tycker är extra övertygande och belysande för dess helhet. Du kanske vill lyfta fram dess lyriska kvaliteter?

Och nu, 8 år senare är det McAdams som gäller. Samma visa den här gången. Varma rekommendationer men inte ett enda belysande exempel på varför.

Är det här seriöst, menar du?
Citera
2017-01-23, 16:16
Avstängd
Citat:
Bilderna är tagna med en annan kamera än den som DoD lämnar till HSCA. Så långt torde vi vara eniga.
Bra!

Citat:
Hur kan du dra slutsatsen att bilderna är tagna vid ett annat tillfälle? (Bilderna är ju fortfarande inte tagna med kameran som DoD lämnar in).

Att ändra tidpunkten förändrar ju ingenting.
Kameran som lämnades in användes under obduktionen. Eftersom fotografierna som finns arkiverade i NARA inte kan ha tagits med den kameran, måste dessa ha tagits av en annan kamera före- eller efter obduktionen = inte äkta obduktionsfotografier.

Förstår du?
Citera
2017-01-23, 23:14
Avstängd
Citat:
Det finns mycket mer:
Ok, Scherer, jag tolkar ditt tigande som ett tyst medgivande till att:

I. Ditt "goda sällskap" så här långt har krympt drastiskt från "tre, fyra kommissioner" till EN kommission, som undersökte fotografiernas äkthet, HSCA.

II. Att HSCA i sin tur ljög om och därpå hemligstämplade följande i 50 år:
1. Att de 26 vittnena från JFK's obduktion INTE bekräftade fotografiernas innehåll, utan tvärtom vittnesmålen från 20-talet vittnen från Parkland.

2. Att obduktionskameran hittades av DoD samt därpå överlämnades till HSCA för testning.

3. Att inget av de obduktionsfotografier vars äkthet skulle vidimeras, hade tagits av obduktionskameran.

4. Att obduktionskameran sedan dess är försvunnen.

Som sagt, jag tolkar ditt tigande avseende informationen ovan som ett tyst medgivande.

Istället för att ärligt och öppet erkänna att du så här långt haft fel på precis varje punkt jag lyft fram, så gör du en "Pekka" och hoppar glatt vidare till nästa tuva, - "Det finns mycket mer."

Du klistrar därpå in följande:
Citat:
568) Not all the critics of the Warren Commission have been content to point out the obvious deficiencies of the autopsy photographs as scientific evidence. Some have questioned their authenticity. These theorists suggest that the body shown in at least some of the photographs is not President Kennedy, but another decedent deliberately mutilated to simulate a pattern of wounds supportive of the Warren Commission's statements of their nature and significance. As macabre as this proposition might appear, the onus of establishing the authenticity of these photographs would have rested with the prosecution.

(569) With the above considerations in mind, the Committee requested the anthropology consultants to examine the questions surrounding the authenticity of the JFK autopsy photographs. Their inquire was limited to determining the identification of the victim shown in the photographs.
Varken jag eller någon jag så här långt öppet eller implicit referat till som stöd, har någonsin hävdat att kroppen i fotografierna tillhör någon annan än JFK.

Däremot måste hjärnan i röntgenbilderna samt fotografierna tillhört någon annan än JFK. Mer om det senare.

Citat:
Other aspects of authentication concerning the possibility of technical alterations of the negatives and prints
were undertaken by other photographic experts, as described elsewhere in this appendix.
Vilka "aspekter" tänker du på här? Citera, länka och argumentera, annars går det inte att bemöta.

Citat:
Questions concerning the description and location
of the wounds and of their nature and significance, were considered exclusively by the forensic pathology consultants.
Ah, jag misstänker att det är här som de refererar till de intervjuer av 26 vittnen från obduktionen. Där man ljög om att vittnena bekräftade fotografiernas innehåll, något som HSCA's medicinska panel menade var det kanske viktigaste enskilda skälet till att "slå fast" att fotografierna var äkta.

Citat:
(603) Both the skull and torso autopsy radiographs, now in the possession of the National Archives, are X-rays of President John F. Kennedy.

610) To summarize, the skull and torso radiographs taken at
autopsy match the available ante mortem films of the President in such a wealth of intricate morphological detail that there can be no reasonable doubt that they are in fact X-rays of John F. Kennedy, and no other person.
Som sagt, en halmgubbe.

Citat:

"It is my opinion that autopsy films 1, 2, and 3 are
unquestionably of the skull of President John F. Kennedy. It is
further my opinion that the unique and individual dental and hard tissue characteristics which may be interpreted from autopsy films 1, 2, and 3 could not be simulated.
LOWELL J. LEVINE, D.D.S.

(527) 1. The postmortem photographs and X-rays in the custody
of the National Archives purporting to depict Kennedy do, in fact, depict him."
Här också, halmgubbe.

Har du något annat än halmgubbar?
Senast redigerad av onopono 2017-01-23 kl. 23:20.
Citera
2017-01-24, 11:09
Medlem
Citat:
Ok, Scherer, jag tolkar ditt tigande som ett tyst medgivande till att:

I. Ditt "goda sällskap" så här långt har krympt drastiskt från "tre, fyra kommissioner" till EN kommission, som undersökte fotografiernas äkthet, HSCA.

II. Att HSCA i sin tur ljög om och därpå hemligstämplade följande i 50 år:
1. Att de 26 vittnena från JFK's obduktion INTE bekräftade fotografiernas innehåll, utan tvärtom vittnesmålen från 20-talet vittnen från Parkland.

2. Att obduktionskameran hittades av DoD samt därpå överlämnades till HSCA för testning.

3. Att inget av de obduktionsfotografier vars äkthet skulle vidimeras, hade tagits av obduktionskameran.

4. Att obduktionskameran sedan dess är försvunnen.

Som sagt, jag tolkar ditt tigande avseende informationen ovan som ett tyst medgivande.

Istället för att ärligt och öppet erkänna att du så här långt haft fel på precis varje punkt jag lyft fram, så gör du en "Pekka" och hoppar glatt vidare till nästa tuva, - "Det finns mycket mer."

Du klistrar därpå in följande:
Varken jag eller någon jag så här långt öppet eller implicit referat till som stöd, har någonsin hävdat att kroppen i fotografierna tillhör någon annan än JFK.

Däremot måste hjärnan i röntgenbilderna samt fotografierna tillhört någon annan än JFK. Mer om det senare.

Vilka "aspekter" tänker du på här? Citera, länka och argumentera, annars går det inte att bemöta.

Ah, jag misstänker att det är här som de refererar till de intervjuer av 26 vittnen från obduktionen. Där man ljög om att vittnena bekräftade fotografiernas innehåll, något som HSCA's medicinska panel menade var det kanske viktigaste enskilda skälet till att "slå fast" att fotografierna var äkta.

Som sagt, en halmgubbe.

Här också, halmgubbe.

Har du något annat än halmgubbar?
Bra att jag får behålla en kommission i alla fall, tack för det.

1 Om vittnesmålen är hemliga hur vet vi då innehållet?
2 Källa?
3 Källa?

Jag misstänker att om man hittat kameran har det inte hjälpt mycket. Jämför bilderna på Oswald poserande med. sina vapen, där både kameran och negativ hittades. Äkta säger experterna förfalskningar säger de alltid allvetande vingmuttrarna.
Citera
2017-01-24, 13:12
Avstängd
Citat:
Bra att jag får behålla en kommission i alla fall, tack för det.
Nja, det är du själv som väljer vilka data och aktörer du lutar dig mot, Scherer. Men, om du insisterar på att "tre, fyra kommissioner" undersökte det fotografiska materialet och kom fram till att det är autentiskt, så gör du det nu mot bättre vetande. Det var endast en av kommissionerna, HSCA, som undersökte äktheten i det fotografiska materialet.

Citat:
1 Om vittnesmålen är hemliga hur vet vi då innehållet?
Hemligstämpeln lyftes av ARRB mitten av 90-talet som ett resultat av JFK Records Act.

Citat:
2 Källa?
https://www.history-matters.com/archive/jfk/arrb/staff_memos/DH_HscaCamera/html/dh_hscaCamera_0002b.htm

Citat:
3 Källa?
https://www.history-matters.com/archive/jfk/arrb/staff_memos/DH_HscaCamera/html/dh_hscaCamera_0002b.htm

Citat:
Jag misstänker att om man hittat kameran har det inte hjälpt mycket.
Som sagt, DOD hittade kameran och lämnade över den till HSCA som i sin tur testade den negativt för de påstådda obduktionsfotografierna arkiverade i NARA.

Robert Blakey (HSCA) ber då DoD om en annan kamera eftersom den de lämnade in inte kan ha tagit fotografierna

Efter det slarvade HSCA bort kameran. Förtroendeingivande.

Om det istället hade varit så att fotografierna faktiskt kunde knytas till kameran, så hade det självklart endast varit ett första steg i en autentiserings-process.

Du gillar inte sånt?

Citat:
Jämför bilderna på Oswald poserande med. sina vapen, där både kameran och negativ hittades. Äkta säger experterna förfalskningar säger de alltid allvetande vingmuttrarna.
Det finns ett stort antal experter som inte håller med om det och det bör du känna till om du satt dig in diskussionen. Mer om det senare.
Senast redigerad av onopono 2017-01-24 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in