Citat:
Nu var det ju en bok, lånad på bibliotek, som jag läste för rejält lång tid sedan.
Så, några lösryckta detaljer eller citat kan jag tyvärr inte stå till tjänst med.
Men, vad jag minns var en välskriven och övertygande text på en balanserad "detaljnivå"..
Du kanske når dit i ditt skrivande så småningom, men vi håller nog inte andan i väntan...
/T
Så, några lösryckta detaljer eller citat kan jag tyvärr inte stå till tjänst med.
Men, vad jag minns var en välskriven och övertygande text på en balanserad "detaljnivå"..
Du kanske når dit i ditt skrivande så småningom, men vi håller nog inte andan i väntan...
/T
Du hänvisar till en bok som övertygade dig om LHOs skuld, men du minns inte vad för argument som fick dig att känna så? Om någon på gatan skulle fråga dig om LHO mördade Kennedy, och sedan varför du tror det, hade du svarat vet inte/minns inte eller vad hade du angivet för teori/bevis för din övertygelse?
Brukar vara mycket i JFK-djungel att hålla reda på så inte alltid lätt att komma ihåg, men brukar ju alltid vara något argument man återkommer till för att stödja sin tes. Har studerat mordet (främst JFKs politik) ett längre tag, återkommer man till just mordet, det som sker under de där timmarna i Dallas och Washington så är bevisen fullständigt överväldigande att det var mer än en person som sköt JFK och med absolut största sannolikhet att LHO inte avfyrade ett skott mot presidenten.
Man behöver inte göra det svårare för sig än att kolla på de tydliga bevis som finns från morddagen, utan att behöva gå in på Magicbullet, Oswalds bakgrund, Ruby, mordet på LHO etc.
Fokusera endast på de bevis som finns:
* Över 50st vittnen på Dealey Plaza vittnar om ett skott framifrån
* In princip varenda person på Parkland och Bethesda samt annan utbildade personal som såg presidenten vittnar om ett stort hål i presidentens huvud.
* Zapruder-filmen visar hela förloppet med det avslutande huvudskottet som styrker ovanstående vittnen och bevis om att ett skott kom framifrån.
Hur man kan kringå och förbise alla ovanstående TUNGA bevis är mycket märkligt, att man sedan har mage att kalla sådana som inte tror på Magic Bullet men som tror på ovanstående bevisbörda för foliehattar är minst sagt intressant och oroväckande