Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Jag är ingen flitig skribent här på FB men jag följer de stora trådarna av intresse här med stor iver.
Jag är helt övertygad om att i t.ex Palmemordet så har man åtalat fel man - CP (syndabock behövdes). Men i Kennedyfallet så tror jag att polisen hade rätt snubbe, indicierna mot LHO är mycket tunga.
Sannolikheten för att LHO var med och planlade/genomförde mordet på presidenten måste anses som mycket hög. Han befann sig på platsen, hade motiv, hade vapen, var psykiskt instabil, sköt en polisman strax efteråt, gjorde motstånd vid gripandet, var politisk extremist osv osv.
Hann LHO ens till Tippits mordplats?
Som jag sagt tidigare så tycker jag de känns konstigt att LHO inte hade pistolen med sig redan på TSBD, utan gick hem och hämtade denna.
Nån som vet hur det var med kulorna från Tippits mordplats?
Enligt Garrisson ska de har varit kulor från två olika vapen.
Vittnen på Tippits mordplats såg två män lämna platsen, men dessa vittnen fick inte förhöras på order av Hoover.
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious Edd
Men jag utesluter INTE att det fanns fler inblandade. Det är här den stora gåtan ligger enligt mig. Att LHO skulle vara helt oskyldig och någon form av syndabock - det kan ni glömma.
Frågan vi skall koncentrera oss på är alltså: Var han ensam?
Har du några funderingar på vem/vilka som isåfall skulle vara med?
Obs, fritt fram att spekulera.
Problemet för mig är att jag kan tänka mig fler inblandde men så fort jag börjar kolla på hur många och vilka och varför så känns det helt otroligt om de vore sant.