Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Primärområde är ju närmsta administrativa territorium under SDN. Närmast över är Västra Göteborg. Innan SDN-reformen så var det Tynnered.
Stadsdel är ju ett vitt opolitiskt begrepp. Så det går inte att säga så klart bara. Beror på hur detaljerad man vill vara. Personligen tycker jag inte att det hör till Näset. Men i ett vidare begrepp så är det mer Näset än tex Tynnered.
Aha, trodde Stadsdel var störst under SDN och primärområden fanns i stadsdelar?
Men Åkered måste ju tillhöra några då det inte är ett eget primärområde, basområde tror jag det heter då. Och nej Tynnered hör definitivt Åkered inte till då det i princip ligger i Önnered och Näset. Som är långt ifrån Tynnered.
Här hittade jag en mycket bra länk som är väldigt precis:http://www4.goteborg.se/prod/G-info/statistik.nsf/5b5fb2c31bbffacfc1256ce9002beea8/b6b2e998025d3063c1256d100030111c/$FILE/ATTZ2N1J.pdf/Västra%20Göteborg.pdf
Personligen tycker du inte det och det gör väl inte jag heller men samtidigt så måste det ju tillhöra något då det inte är ett eget primärområde. Och på kartan så är det ganska klart att det tillhör Näset, till och med Rörvik faktisk som jag trodde tillhörde Önnered