2017-01-25, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Primärområde är ju närmsta administrativa territorium under SDN. Närmast över är Västra Göteborg. Innan SDN-reformen så var det Tynnered.

Stadsdel är ju ett vitt opolitiskt begrepp. Så det går inte att säga så klart bara. Beror på hur detaljerad man vill vara. Personligen tycker jag inte att det hör till Näset. Men i ett vidare begrepp så är det mer Näset än tex Tynnered.

Hello?
Citera
2017-01-25, 23:53
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hello?
Hej. Jo. Åkered tillhör Näsets primärområde.

Det stämmer att basområde är det som är under primärområde. Basområdena är dock väldigt små utgörs av kvarter snarare. ca 900 st i Göteborg tydligen.

Begreppet" stadsdel" är inte ett fast begrepp som sagt. MEN..det känns väl som att det känns mest riktigt med primärområde=stadsdel.
Senast redigerad av Steff83 2017-01-25 kl. 23:58.
Citera
2017-01-26, 00:17
Avslutad
Citat:
Hej. Jo. Åkered tillhör Näsets primärområde.

Det stämmer att basområde är det som är under primärområde. Basområdena är dock väldigt små utgörs av kvarter snarare. ca 900 st i Göteborg tydligen.

Begreppet" stadsdel" är inte ett fast begrepp som sagt. MEN..det känns väl som att det känns mest riktigt med primärområde=stadsdel.

Hej, okej tack då förstår jag. Men om Åkered inte är ett primärområde eller ett basområde. Vad är det då? Underområde till näset?
Citera
2017-01-26, 00:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Hej, okej tack då förstår jag. Men om Åkered inte är ett primärområde eller ett basområde. Vad är det då? Underområde till näset?
Ja. Typ. Kan man väl säga. Näset består ju av flera bostadsområden som alla andra primärområden/stadsdelar. Och Åkered är ett av dom då. Just i detta fallet så tycker jag att Åkered känns som en egen stadsdel, och det är ju upp till var och en att tycka med. Men det verkar inte finns något självständigt administrativt begrepp för det. Vet inte hur det var förr i tiden. Kan ha funnits andra indelningar innan SDN kom till. Därifrån kan områden som Åkered ha ärvt sin till synes självständiga identitet.

Nu har jag inte koll på basområdena alls..men jag antar att Åkered består flera basområden som utgör Åkered då. Samma med alla liknade bostadsområden.
Citera
2017-01-26, 20:40
Avslutad
Citat:
Ja. Typ. Kan man väl säga. Näset består ju av flera bostadsområden som alla andra primärområden/stadsdelar. Och Åkered är ett av dom då. Just i detta fallet så tycker jag att Åkered känns som en egen stadsdel, och det är ju upp till var och en att tycka med. Men det verkar inte finns något självständigt administrativt begrepp för det. Vet inte hur det var förr i tiden. Kan ha funnits andra indelningar innan SDN kom till. Därifrån kan områden som Åkered ha ärvt sin till synes självständiga identitet.

Nu har jag inte koll på basområdena alls..men jag antar att Åkered består flera basområden som utgör Åkered då. Samma med alla liknade bostadsområden.

Okej tack, men Näset är såpass så stort att det tillhör flera områden? För om vi kollar på närliggande områden som Fiskebäck och Önnered så består ju inte dom av underområden. Eller Påvelund kanske tillhör Fiskebäck föresten? Men det finns inget underområde till Önnered?

I Tynnered finns det ju dock ganska många underområden, men Tynnered är ju ganska stort.
Citera
2017-01-26, 23:29
Avslutad
Citat:

Det är nog sista frågan jag har, börjat fatta nu. Tack för alla svar hittills!
Citera
2017-02-08, 15:01
Medlem
Whiteejacks avatar
Min arbetsgivare på Telia bad mig "scanna in mitt ID" och skicka in.

Vad menas med Scanna in? Bara ta kort och bifoga i mailet eller menas något annat med scanna in och skicka in?
Citera
2017-02-08, 21:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiteejack
Min arbetsgivare på Telia bad mig "scanna in mitt ID" och skicka in.

Vad menas med Scanna in? Bara ta kort och bifoga i mailet eller menas något annat med scanna in och skicka in?
Detta är en scanner: http://www.clasohlson.com/se/Skanner-CanoScan-LiDE-120/Pr384073000
Finns i en del skrivare som man också kan kopiera med och ger dig mycket bättre kvalité än ett simpelt mobilfoto.
Tror att en del bibliotek och fotoaffärer har om du saknar en hemma.
Citera
2017-04-05, 13:04
Medlem
loxas avatar
Räcker det att använda sitt gamla (giltiga) pass som legitimation när man ansöker om ett nytt pass hos polisen?
Citera
2017-04-05, 13:23
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa
Räcker det att använda sitt gamla (giltiga) pass som legitimation när man ansöker om ett nytt pass hos polisen?
Ja om du inte har bytt namn eller förstört passet.
Citera
2017-06-03, 20:00
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loxa

Japp, om man ser på bilden att det är du.

Mig nekade de mitt gamla pass för att jag såg för olik ut, men hade ett nyare id-kort som ge godtog.
Citera
2017-07-13, 20:12
Medlem
Oldberrys avatar
Vilka länder kan man flyga till med nationellt ID kort? Saknar pass. Är flygbolagen skyldiga att godkänna Nationellt ID-kort ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in