Citat:
Ursprungligen postat av MobileFreak
Var inte en av fördelarna med EU att man skulle kunna resa fritt mellan medlemsländerna utan att ha något pass med sig?
Ska man behöva punga ut med 400 bagare för att få göra det?

Utan pass ja, utan legitimation alls, njae.
Problemet med svenska legitimationationer, främst de som utfärdas av bankerna, är att de lätt kan misstolkas som ett medlemskort el. dyl och saknar tydligar märkningar, vilket medför att de blir svårt att styrka att det verkligen är en giltig legitimation, t.ex när du står på valfri flygplats och incheckningkärringen tittar frågande och flinande på dig och har ingen aning om vad för liten plastbit du står och viftar med.