2017-01-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Förlåt för att verka dryg, men ja den statistiken har ökat senaste åren (som du läser, vad stormedia vinklar det till)... Men statistiken säger inget om noll-noll-talet eller 90-talet. Räcker med att man är född innan 98 och haft ögonen öppnat så vet man att scenen är ingenting vad den en gång vart.

Var ju en stordel att statistiken steg enormt 2015 pga en app som Stockholm stad lanserade som gjorde att man kunde anmäla tags över hela Stockholm som aldrig hade hamnat som ett ärende annars.
Japp, är man född 97 eller tidigare så har man självklart koll exakt hur scenen var tidigare och är man född 98 eller senare så har man ingen aning

Nej men på riktigt, ingen som är född på 90-talet har någon aning om hur scenen var på 90-talet så är väl inte om folk inte vet hur mycket det lirades...

Dock tror jag fortfarande att det liras mer nu... Tills någon motbevisar.

Edit; okej jag tror detta är för offtopic
Citera
2017-01-21, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xsylen
Ett guldkorn helt klart dock inte lika mycket Gang$taa som Spack..Vad jag har hört ifrån inspelningen av Spack life så hade han linat upp sin tag i kokksynarki o dragit den i en one-line..det är ju RealG-shit, hatten av för den..

Tack vare din typ av människa,
Så livsnär sig retards på eran uppmärksamhet...
Som spaq och alla andra clownr..
Vuxna snorungar
Citera
2017-01-23, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brigata
Om min enda insyn i graffitiscenen skulle varit den här podden, så skulle jag nog haft en rätt skev bild av hur scenen ser ut och vilka som deltar i den. För att hålla mig kort: otrevliga knarkare med kass attityd. Tyckte förvisso att avsnittet med Psykos var intressant på vissa sätt, men både hon och Spack ger ju - tyvärr - intrycket av att graffare inte har något vettigt att komma med, vilket gör avsnitten trista när de faktiskt inte har något att tillföra. Vilket är synd, med tanke på att somliga målare är mer eller mindre kriminella masterminds (som inte torskar "24/7", eller ens en gång i månaden, eftersom de är smartare än snut och väktare).

Jag har ingen insyn alls och har lyssnat på två avsnitt nu och ja min bild är väl inte positiv. Trodde faktiskt att dom skulle vara lite mer normala människor som gillade att måla. Men hittills har det enbart varit väldigt trasiga människor.
Citera
2017-01-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag har ingen insyn alls och har lyssnat på två avsnitt nu och ja min bild är väl inte positiv. Trodde faktiskt att dom skulle vara lite mer normala människor som gillade att måla. Men hittills har det enbart varit väldigt trasiga människor.

Lyssna på senaste med Dasc.
Citera
2017-01-23, 20:16
Medlem
victoryzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwagYolo1337cool
Japp, är man född 97 eller tidigare så har man självklart koll exakt hur scenen var tidigare och är man född 98 eller senare så har man ingen aning

Nej men på riktigt, ingen som är född på 90-talet har någon aning om hur scenen var på 90-talet så är väl inte om folk inte vet hur mycket det lirades...

Dock tror jag fortfarande att det liras mer nu... Tills någon motbevisar.

Edit; okej jag tror detta är för offtopic

Det liras långt ifrån lika mycket nu som då. Med det sagt så behöver nödvändigtvis scenen inte vara sämre nu än vad den var då. Jag tycker kvaliteten är högre nu, mest på grund av tekniska framgångar vad gäller sprayburkar.
Citera
2017-01-24, 04:58
Medlem
Xsylens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolcpl
Tack vare din typ av människa,
Så livsnär sig spaq och alla andra clownr på eran uppmärksamhet

Ja det får vi verkligen hoppas..alla som bombar med stil bör hyllas och applåderas..Hänger inte du på fel forum? sedlighet o sånt shit passar väl bättre in på familjeliv.se? länge leve King-Spaq, död åt Tengil!
Citera
2017-01-24, 18:46
Medlem
Xsylens avatar
Är det förresten någon som vet om de har tänkt att släppa samtalen med SPAQ på en LP platta?..

Det hade varit sjukt nice..tänk vilken fet scratch man hade kunnat lägga med den.. och hade man sen mixat de med ett grymt beat hade man ju t o m kunnat få bögarna på kingsize till att drägla av åtrå.
Citera
2017-01-24, 20:46
Medlem
Tummen upp för Dasc, jävligt jord nära kille låter det som. Gör liksom bara det han tycker är roligt!
Big up Dasc! Bäst hittills utan tvekan!
Citera
2017-01-29, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xsylen
Ja det får vi verkligen hoppas..alla som bombar med stil bör hyllas och applåderas..Hänger inte du på fel forum? sedlighet o sånt shit passar väl bättre in på familjeliv.se? länge leve King-Spaq, död åt Tengil!

Har inget emot vuxna snorungar...
Citera
2017-01-29, 17:24
Medlem
Som många redan nämt var Spaq-avsnittet en jävla röra men ändå fint på något sätt att slänga in det sjukt depraverade sådär. Det är uppfriskande, lite som en käftsmäll, även om det var rätt pinsamt att lyssna på ett gäng onyktra grabbar som beter sig som de vore 14 bast varvat med skrytande om sin intellektuella upplsythet med s.k. "uppenbarelser" som vilken medelmänniska som helst redan vet utan att behöva få djupa visioner hög på syra.

Dasc verkar vara en riktigt reko kille! Honom vill jag dricka öl med. Pikeavsnittet gillade jag också, han verkar vara en mycket smart figur som var intressant att lyssna på. Blir spännande att se vad kommande avsnitt har att bjuda på.
Citera
2017-01-31, 00:31
Medlem
Kan ju hoppas han fixat en intervju med Edit nu när han verkar vart i Sthlm på besök. Lite drygt när man e från götet och inte ens hört talas om de flesta som intervjuats hittills, bortsett från typ Pike. Grymt bra initiativ och idé dock. Men mindre knark och mer kvalité hade uppskattats..
Citera
2017-02-07, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Tummen upp för Dasc, jävligt jord nära kille låter det som. Gör liksom bara det han tycker är roligt!
Big up Dasc! Bäst hittills utan tvekan!
Grymt. Träffade på Dasc vid ett ställe för några år sen. Riktigt skön och trevlig snubbe. Skall lyssna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in