2019-01-02, 04:35
Medlem
Senaste med Ulf då. Grabbarna försökte verkligen men kan också fatta att det inte är lätt att hålla igång kreativa frågor med någon som ger så pass korta svar och verkar ha en så passiv attityd i stort.

Hade varit intressant om de kom på att fråga vilka stilar inom tågmålning han föredrar och som ger honom mest wow känsla. Lägger han upp panels oavsett om han tycker de är snygga eller inte? Lägger han upp en ofärdig målning eller skippar han den helt..

Men ja.. kan undra om det beror på att de har svårt att få tag i gäster eller vad grejen handlar om.. en 20 minuters podd med någon som verkar va ett ganska halvjummet fan som gillar att fota andras verk kunde nog inte bli annat än si-sådär. Hade varit sjukt fett om de fick tag i den där csg'aren som posta bilder.. haha men något sånt lär vi aldrig få se
Citera
2019-01-02, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dysforia
Senaste med Ulf då. Grabbarna försökte verkligen men kan också fatta att det inte är lätt att hålla igång kreativa frågor med någon som ger så pass korta svar och verkar ha en så passiv attityd i stort.

Hade varit intressant om de kom på att fråga vilka stilar inom tågmålning han föredrar och som ger honom mest wow känsla. Lägger han upp panels oavsett om han tycker de är snygga eller inte? Lägger han upp en ofärdig målning eller skippar han den helt..

Men ja.. kan undra om det beror på att de har svårt att få tag i gäster eller vad grejen handlar om.. en 20 minuters podd med någon som verkar va ett ganska halvjummet fan som gillar att fota andras verk kunde nog inte bli annat än si-sådär. Hade varit sjukt fett om de fick tag i den där csg'aren som posta bilder.. haha men något sånt lär vi aldrig få se

Tyckte killarna från ASP lät fulla, fruktansvärt dåligt avsnitt.
Citera
2019-01-06, 14:48
Medlem
Presentpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dysforia

Tyckte inte Ulfanderssonspray heller bjöd upp till speciellt mycket. Hade hoppats på mer inblick ur hans egna perspektiv på fotografi samt graffitl och varför just den här kombon kan vara så fascinerande och meningsfullt. Men nepp. Inte ens vilken kamera han använde ville han nämna. Lite fånigt. Sprang dock på människan en gång och då fick jag ett mycket bättre intryck av honom.
Citera
2019-01-08, 20:59
Medlem
Senaste lyssningen med Klik! En av de bästa. Sjukt skönt att lyssna på och bra dynamik i samtalet. Topp topp
Citera
2019-02-28, 16:29
Medlem
fjolla666s avatar
Nytt avsnitt med Klive på andra sidan spåret.
Citera
2019-03-09, 12:13
Medlem
Labyrintens avatar
SGV- Svenska graffare podcast är äntligen tillbaka med ett nytt avsnitt. Denna gången med rektorn på graffitiskolan.

https://svenskagraffarepodcast.podbean.com

Nu väntar jag bara på att klotterpodden ska återuppstå från de döda
Citera
2019-03-09, 19:54
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labyrinten
SGV-

Nu väntar jag bara på att klotterpodden ska återuppstå från de döda
Podden med och för fjortisar. Har behövt skämskudde varje gång jag lyssnat på den.
Citera
2019-03-12, 00:23
Medlem
Labyrintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Podden med och för fjortisar. Har behövt skämskudde varje gång jag lyssnat på den.

Ledsen att behöva uppdatera dig, graffiti är en fjortiskultur, hela subkulturen startades av fjortisar!!
Jag tyckte klotterpodden bjöd på ett brett spektrum, från en full Spack till en nykter Mel.

Släpp skämskudden och skapa något själv istället för att klaga.
Citera
2019-03-12, 08:17
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ledsen att behöva uppdatera dig, graffiti är en fjortiskultur, hela subkulturen startades av fjortisar!!
Jag tyckte klotterpodden bjöd på ett brett spektrum, från en full Spack till en nykter Mel.

Släpp skämskudden och skapa något själv istället för att klaga.
Möjlig att vissa är fjortisar när dom börjar, men dom flesta växer upp. Vill du försvara vuxna med fjortisbeteende så är det upp till dig!
Vad jag skapat har du inte en aning om. Kan vara mer än dig?
Citera
2019-03-12, 09:08
Medlem
Labyrintens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Möjlig att vissa är fjortisar när dom börjar, men dom flesta växer upp. Vill du försvara vuxna med fjortisbeteende så är det upp till dig!
Vad jag skapat har du inte en aning om. Kan vara mer än dig?

Det är väldigt sant, jag har ingen aning om vad du skapat. Utan någon grund utgick jag ifrån att du klagade mer än tillförde något kreativt. Jag ber om ursäkt. Vill du dela med idg av något du skapat?

Jag vill inte försvara vuxnas fjortisbeteende, du får gärna utveckla vad du menar, är det gästerna som är fjortisar eller programledarna?
Citera
2019-03-13, 07:40
Medlem
Presentpappers avatar
Ännu en ny pod om graffitikultur är smått på gång såg jag på Instagram. Namnet på den är tydligen Graffcast. Får se om det blir bra eller anus. Hur mycket mer kan man diskutera ämnet utan att det blir mer eller mindre en kopia av liknande poddar kanske man kan fråga sig.
Senast redigerad av Presentpapper 2019-03-13 kl. 07:47.
Citera
2019-03-13, 18:45
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Det är väldigt sant, jag har ingen aning om vad du skapat. Utan någon grund utgick jag ifrån att du klagade mer än tillförde något kreativt. Jag ber om ursäkt. Vill du dela med idg av något du skapat?

Jag vill inte försvara vuxnas fjortisbeteende, du får gärna utveckla vad du menar, är det gästerna som är fjortisar eller programledarna?
Lägger jag upp ngt här så vet alla vem jag är så det hoppar jag. Har du koll på grafscenen så har du sett.
Du är förlåten.
Det jag menar är vuxna människor med fjortisbeteende. Flera av dom som blivit intervjuade. Fast visst är det lite fascinerande hur vissa vuxna lever kvar i tonåren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in