2016-12-20, 20:59
Medlem
Idén med klotterpodden är bra men HELVETE vad dåligt utfört det är. Sjukt tråkiga gäster, varför bjuder man bara in pundare? Finns många målare som är reko och skarpa, med nuvarande gäster kommer bilden av klottrare som genomvidriga pundare etsa sig fast i allas medvetande. Bra jobbat OKOK!

Dessutom är ljudet under all kritik. Skaffa bra utrustning, intervjua en åt gången (inte 5) och förbered lite vettiga frågor, är trött på kvasifilosofiska utläggningar om hur "FUCKED!!!" samhället är. Pinsamt.
Citera
2016-12-20, 21:13
Medlem
sonofnatures avatar
Fy fan va pinsamt det va att sitta och lyssna på han den där Spack !

varför låtar han som en invandrare varannan mening ? drog skada?
Citera
2016-12-20, 22:30
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justdoit123
Idén med klotterpodden är bra men HELVETE vad dåligt utfört det är. Sjukt tråkiga gäster, varför bjuder man bara in pundare? Finns många målare som är reko och skarpa, med nuvarande gäster kommer bilden av klottrare som genomvidriga pundare etsa sig fast i allas medvetande. Bra jobbat OKOK!

Dessutom är ljudet under all kritik. Skaffa bra utrustning, intervjua en åt gången (inte 5) och förbered lite vettiga frågor, är trött på kvasifilosofiska utläggningar om hur "FUCKED!!!" samhället är. Pinsamt.
Med den här uppställningen som varit lär det inte bli lätt att få någon mogen ej knarkande målare.
Klotterpoddens rykte är redan draget i skiten!
Citera
2016-12-20, 23:03
Medlem
Vore kul o höra en podd med Waffleone WLC.
Citera
2016-12-20, 23:07
Medlem
StayTrippys avatar
Hahaha va är det för lallare?? Skriker och grinar på samhället, dunder-tjackad?? Ingen av gästerna verkar ju veta vad dem snackar om haha helt deppiga människor fan lägg ner piller-trillandet, ja det finns miljoner problem i samhället och han nämner big brother hahaha??? Skämmigt. Fan gör han ens där när han verkar tro att han är på förhör??? Bjud in bra målare som är villiga att göra seriösa intervjuer i alla fall i nyktert tillstånd hahaha snubbar alltså sämsta poddavsnittet hahaha helt skämmig snubbe han verkade inte ha mycket knowledge innanför pannan
Citera
2016-12-21, 02:53
Medlem
brass-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Nu verkar ett nytt avsnitt vara uppe. De intervjuar Spack.

https://www.acast.com/klotterpodden/004---spack
Spack's uttalande efter intervjun var ''ta mig inte så seriöst,var så full så jag kommer knappt ihåg att jag var där''.
Riktig jävla dålig podd och man stänger av efter högst 5 min
Senast redigerad av brass-mannen 2016-12-21 kl. 02:56.
Citera
2016-12-21, 10:00
Medlem
GranatGurras avatar
Är det bara jag som garva läppen av mig? Snälla sluta klaga på dåligt ljud osv. Jag tycker vi ska vara glada över att någon gör sånt som vi alla vill se och höra, sånt som vi faaan inte pallar göra själva.
Citera
2016-12-21, 11:16
Medlem
Hardstekts avatar
Har inte lyssnat på den sista.

Men den generella värdegrunden, och de värderingar som återfinns hos de intervjuade samt intervjuaren är att man inte ska tänka på konsekvenser, planera, eller ens ligga i. Man ska köra utan tanke. Helst ska man sakna förmåga att tänka, alternativt vara borta, väck på droger. Då är man ball.

Med den inställningen kan man inte bli stor. Ingen utav de intervjuade exklusive mel har heller gjort sig ett namn. Egentligen.

Utan det känns som fokus flyttar från vad man gör, vilket tidigare varit kärnan. Till vem som gör.

Och hur intressanta är de här människorna?

Egentligen.
Citera
2016-12-21, 11:41
Medlem
Brigatas avatar
Om min enda insyn i graffitiscenen skulle varit den här podden, så skulle jag nog haft en rätt skev bild av hur scenen ser ut och vilka som deltar i den. För att hålla mig kort: otrevliga knarkare med kass attityd. Tyckte förvisso att avsnittet med Psykos var intressant på vissa sätt, men både hon och Spack ger ju - tyvärr - intrycket av att graffare inte har något vettigt att komma med, vilket gör avsnitten trista när de faktiskt inte har något att tillföra. Vilket är synd, med tanke på att somliga målare är mer eller mindre kriminella masterminds (som inte torskar "24/7", eller ens en gång i månaden, eftersom de är smartare än snut och väktare).

Om jag - återigen - får önska mig något så skulle det vara mer härliga eller sjuka anekdoter, mindre hippiegraffare som snackar om karma och inte klarar av att folk ifrågasätter dem, samt mer missions! Sånt som är skoj att lyssna på, och inte ger intrycket av att vara på en jobbig efterfest man helst vill gå hem ifrån. Lyssna på Krull & Kriminell med Kaos för att få en bild av hur det hade kunnat låta
Citera
2016-12-21, 19:22
Medlem
meisers avatar
Yupp, mer fokus på deras liv som målare och anekdoter. Tror att majoriteten skulle hålla med om att intervjuer med målare (som oftast är i textform dock) blir intressantast/roligast när de kommer till frågor om missions, knashistorier osv.

Att höra målare snacka om politik/samhället är i princip helt meningslöst med den typen av personer som har intervjuat hittills. på långsikt blir det ganska knackigt även med mer vettiga då det känns som att målare ungefär har samma syn/åsikter men med olika vinklar och det obligatoriska inslaget av högstadiefilosofi (i varierande grader)
Citera
2016-12-21, 20:37
Medlem
jattelokas avatar
Måste vara riktigt svårt för OKOK aka T****s att få folk att ställa upp på intervjuerna. Speciellt graffitimålare. Jag tycker att det är ett roligt initiativ och kommer fortsätta lyssna. Men OKOK får börja intervjua lite mer aktuella writers och inte folk som spaq. Problemet ligger väl i det faktum att alla riktiga målare och inte instagramdickriders är riktiga knarkare som inte har så mycket vett i sig.

Å andra sidan så var spaq intervjun bara tragisk. Skrattar åt OKOK för att han inte vet ingredienserna i hans jävla thaigryta? Tror sig stå över alla och att han vet mest. Sen att han säger att han var packad är sktisnack, han är så här på riktigt. Alla han hänger med är torskar, deps och company. Han bodde även i Bromma under tidigt nittiotal.
Citera
2016-12-22, 00:05
Medlem
Psykos är klart bästa intervjun hittills. Lugn rolig och intressant. Spaq var mest gapig vilket jag tycker var synd. Det hördes på intervjuaren att han blev lite nervös och väldigt off-track vilket jag kan förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in