Citat:
Ursprungligen postat av
Brigata
Nu är det ju i och för sig de målare som kan sägas vara relevanta för scenen, som faktiskt borde vara med. Kan ju också tyckas vara värt för en yngre generation att höra historier om hur saker går till inte enbart från folk som torskar veckovis och skryter med det. För med den inställningen lär graff-scenen dö ännu snabbare än vad som redan pågår.
Hur kul är det att höra en målare som senast la en panel för 10 år sen? Eller ännu längre, det är de nya som inte fått komma på tal eller fått en öppendörr till "graffmediaeliten"... Vilket jag har för mig att tagsandthrows syfte var från första början.
Med yngre menar jag inte barn utan unga vuxna som inte har fått chansen att välkomnas till "graffelitens SVD.." Och finns massvis med unga målare, både som lägger panels och/eller bombar som inte tuggar benso till frukost och anser det ballt att sno en haglöfs eller en skitig actionkamera och sälja för att få mat på bordet....
Det är inte speciellt svårt att kunna solla agnarna från betet när det kommer till Sveriges (sthlms) graffitiscen. Sen finns det massa roliga med som har haft det tänket/har men ändå har den sociala kompetensen samt ett tänk som är förnuftig för att lämpa sig bäst i en pod. Krävs inte speciellt stor bekantskapsträsk för att kunna utmynna det om man växt upp i en graffitibaserad kompiskrets.
Skriver här med upp mig som producent för podcasten, även som ideell.. Jonas eller vadfanduheter, Sweden tagsnthrows, skicka ett pm!
Citat:
Ursprungligen postat av
SwagYolo1337cool
Vad innebär dö? Att det slutas målas?
Statistiken tyder ju på mer klotter varje(?) år
Förlåt för att verka dryg, men ja den statistiken har ökat senaste åren (som du läser, vad stormedia vinklar det till)... Men statistiken säger inget om noll-noll-talet eller 90-talet. Räcker med att man är född innan 98 och haft ögonen öppnat så vet man att scenen är ingenting vad den en gång vart.
Var ju en stordel att statistiken steg enormt 2015 pga en app som Stockholm stad lanserade som gjorde att man kunde anmäla tags över hela Stockholm som aldrig hade hamnat som ett ärende annars.