2017-01-19, 23:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Födelsebevis får föräldrarna efter att barnet är fött. Föräldrar brukar inte gå omkring och vifta med det. Den som har sett det är förälder, någon i familjen eller så tillhör födelsebeviset hen själv. Det är inte möjligt för BB-personal att komma ihåg vad som stått på alla födelsebevis. Är också tveksam till det.

Vad yrar du om? Nej, så är det inte så håll dig till sanningen. Jag skrev aldrig födelsebevis heller för den delen. Jag skrev födelse och född kvinna. Så är det och vad du tvivlar på så ta fram födelsen och vilket kön det är på personen så blir det bättre.

Idioter skriver om födelsebevis och du går igång och skriver om saker du inte har begrepp om.

personbevis (födelsebevis)

Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Händerna kan avslöja om det är en man. Jag tror hen höll händerna i knäet hela tiden under Skavlan-intervjun. Det är typiskt att de gör så - försöker att hålla händerna stilla och ihop, så att man inte ska se hur stora de är. Någon som såg hens händer under intervjun?
Lögn händerna syns tydligt i Skavlan. Är du blind eller har fel på din syn?
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men nog alla förstod att det var ett troll?

Alla som skriver på Flashback vet också att här gäller allt eller inget. Det är inte Familjeliv detta. Annars blir man stämplad och inte bli tagen på allvar.

Ja och några rykten utan bevis så som könsbyte ifrågasätts. Är du ett troll menar du eller?
Senast redigerad av Moosky 2017-01-19 kl. 23:30.
Citera
2017-01-19, 23:57
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vilket könsbyte? Jag har hennes födelseattest så du har en sjuk spridning av falska uppgifter.Sluta sprid sån här dynga.

Du skriver ju att du har hennes födelseattest. Det är minst sagt uppseendeväckande. Och inte speciellt troligt.

Jag tror iofs inte hon är född man. Men jag tror lika lite att du har födelseattesten.
- Kan du inte hinta oss hur du kommit över den? (Utan att på något sätt röja hennes identitet.)
Citera
2017-01-20, 00:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Du skriver ju att du har hennes födelseattest. Det är minst sagt uppseendeväckande. Och inte speciellt troligt.

Jag tror iofs inte hon är född man. Men jag tror lika lite att du har födelseattesten.
- Kan du inte hinta oss hur du kommit över den? (Utan att på något sätt röja hennes identitet.)

Detta innebär födelseattest.
https://sok.riksarkivet.se/?postid=A...ARKIS08_Balder
Citera
2017-01-20, 00:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Men kolla fröken ljushuvud. Du börja skriva att det var extrem tortyr för horbögen(el vad den nu är) att vara inlåst i ett ganska stort rum med mat & vatten. Då mena jag på att extrem tortyr= när nån drar dina ben ur led & häller syrra i ditt fucking fejs. Överdriv ej liksom.
Skadar & skadar.... men klart orättvist att aldrig behöva betala skatt för att man ej vet bättre & att det är synd om en(är ju inga barn ). Dom ska iaf ej va på gatan. Tycker man skall straffa kvinnomisshandlare oavsett vad. Men samtidigt folk som kedjeröker borde få betala för vård & kvinnor som horar borde ej kunna få ekonomisk kompensation av större mängd vid brott. Folk som är otrogna & sviker sin familj & make/maka borde ej få nått vid skilsmässa. Partys lag, kanske borde jag starta parti & förändra detta land en del. Kanske ska dom få hora runt men då ska man ej hålla på att gulla heller samtidigt som en lyxig kokainsnårtare på Strandvägen skall åka i fängelse, vem fan tar skada av detta "missbruk" ?

Nu bevisar du ju igen att du inte har normal läsförståelseförmåga. Du sitter och gissar om vad folk avser och deras bakgrund (nej mina föräldrar var inte feminister, de var väldigt konservativa). Tortyren består inte att hon var inlåst i ett rum, tortyren består i att han medicinerar henne för annat syfte än medicinskt mot hennes vilja. Jag ber om ursäkt att jag förutsatte att du begrep att just detta i handlingen är det som utgör tortyr, jag borde fattat att din kunskapsnivå om vad som är relevant är på nollnivå, du kan inte ens stava till kokainsnortande.

Kokainsnortaren har sponsrat en hel del våldsamma aktiviteter worldwide.

Jag vet inte varför du överhuvudtaget drar upp skilsmässor i denna tråd. Dels är det malplacerat och dels förutsätter du fel premiss som vanligt. Man får inte underhåll i regel i Sverige vid skilsmässor, det är en bodelning där man delar upp giftorättsgodset.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-20 kl. 00:37.
Citera
2017-01-20, 10:29
Medlem
Även inlåsning kan räknas som tortyr. Framför allt när det som i detta fall kan röra sig om massivt lång tid - brottsoffret kan potentiellt förvänta sig livstids inlåsning. Blir alltså psykisk tortyr.

Åtskilliga kan börja klättra på väggarna rätt snabbt i den situationen - klaustrofobi i kubik.
Citera
2017-01-20, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Även inlåsning kan räknas som tortyr. Framför allt när det som i detta fall kan röra sig om massivt lång tid - brottsoffret kan potentiellt förvänta sig livstids inlåsning. Blir alltså psykisk tortyr.

Åtskilliga kan börja klättra på väggarna rätt snabbt i den situationen - klaustrofobi i kubik.

I legal mening räknas inte inlåsning som tortyr i just några länder. Även om vissa, som ändå är ett fåtal, har cellskräck och säkerligen plågas av att vara inlåst på ett begränsat utrymme. Om man nu diskuterar inlåsningen i sig. Det är ett olaga frihetsberövande dock som har högt straffvärde när det görs utan rätt laglig förutsättning. Just detta, att bli inlåst av någon som inte har rätt till det utan förment gör det för att skada, tvinga någon till något den inte vill kan nog vara en behagligt även för den som inte har cellskräck. Men inlåsning i sig är inte tortyr.

Men tycker det är intressant att man så dryftar den prostituerade och hävdar sig veta att hon blåser staten på massa pengar och kommenterar i ett väldigt nedlåtande tonläge. Även om hon skulle undanhållit ett par hundra tusen är det ändå en droppe i havet jämfört med kostnaden för konsekvensen av de som exempelvis går ut på stan i samband med fotbollsmatcher eller dylikt för att misshandla andra för skojs skull. Vad tror ni ett av misdhandelsoffren för exempelvis Paolo Roberto kostade när han slogs på stan i sin ungdom?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-20 kl. 10:45.
Citera
2017-01-20, 10:50
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Detta innebär födelseattest.
https://sok.riksarkivet.se/?postid=A...ARKIS08_Balder
Finns sådan info publikt tillgängligt i sökbara riksarkiv?
Antar att infon finns om man besöker på plats eller har andra giltiga skäl.
Det kräver ju rimligen också att man vet personens namn, födelseort och ungefärlig tid eller ännu hellre personnummer.
Vet man det kan man rimligen då få fram infon. Ok.

/Förtydligande: Jag är alltså inte ute efter att spåra kvinnan eller hitta/röja identiteten vilket texten ovan kanske kan (miss-)tolkas som. Det är bara en kommentar kring det faktum att Moosky påstår sig ha födelseattesten. Och för att undvika ev. missförstånd: jag efterfrågar *inte* kvinnans identitet. Den är lagligen skyddad.
Senast redigerad av JonasFB 2017-01-20 kl. 10:57.
Citera
2017-01-20, 11:01
Medlem
Citat:
Finns sådan info publikt tillgängligt i sökbara riksarkiv?
Antar att infon finns om man besöker på plats eller har andra giltiga skäl.
Det kräver ju rimligen också att man vet personens namn, födelseort och ungefärlig tid eller ännu hellre personnummer.
Vet man det kan man rimligen då få fram infon. Ok.

/Förtydligande: Jag är alltså inte ute efter att spåra kvinnan eller hitta/röja identiteten vilket texten ovan kanske kan (miss-)tolkas som. Det är bara en kommentar kring det faktum att Moosky påstår sig ha födelseattesten. Och för att undvika ev. missförstånd: jag efterfrågar *inte* kvinnans identitet. Den är lagligen skyddad.

Men allt det där vet vi ju om GM.
Citera
2017-01-20, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men allt det där vet vi ju om GM.

GM och dennes försvarare vet rimligtvis detta om BO, vilket väl är det väsentliga.
Citera
2017-01-20, 16:39
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
GM och dennes försvarare vet rimligtvis detta om BO, vilket väl är det väsentliga.
Fast det är ju det som Skyddad Identitet kan skydda mot.

Skyddad Identitet kan vara endera av i) kvarskrivning, dvs nya adresser syns inte i register, ii) skyddade personuppgifter och adresser som då inte syns i register eller iii) byte till nytt namn och personnummer som inte kan spåras av vem som helst.

Dvs, GM ska inte kunna hitta BO även om denne vet namn och personnummer. Han vet inte från register var BO uppehåller sig.

Om han sedan kan spåra på annat sätt. Det är en annan sak.
Citera
2017-01-20, 17:11
Medlem
Citat:
Fast det är ju det som Skyddad Identitet kan skydda mot.

Skyddad Identitet kan vara endera av i) kvarskrivning, dvs nya adresser syns inte i register, ii) skyddade personuppgifter och adresser som då inte syns i register eller iii) byte till nytt namn och personnummer som inte kan spåras av vem som helst.

Dvs, GM ska inte kunna hitta BO även om denne vet namn och personnummer. Han vet inte från register var BO uppehåller sig.

Om han sedan kan spåra på annat sätt. Det är en annan sak.

Om hon har fått skyddad id efter rättegången. Den som står åtalad må väl få veta vem som lägger honom vad till last. Hen behöver inte veta exakt alla detaljer om denne, men måste rimligtvis kunna ställa frågor som är relevanta för försvaret, om än inte frågor kanske måste ställas direkt och personligen.
Citera
2017-01-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om hon har fått skyddad id efter rättegången. Den som står åtalad må väl få veta vem som lägger honom vad till last. Hen behöver inte veta exakt alla detaljer om denne, men måste rimligtvis kunna ställa frågor som är relevanta för försvaret, om än inte frågor kanske måste ställas direkt och personligen.

GM i det här fallet vet det mesta (namn & adress mm) om BO och hennes familj. Det framgår av FUP.

Eftersom det finns skäl att tro (enl mig) att GM är en mycket farlig person är det rimligt att de omlokaliseras och skyddas allihop.

När det gäller BO är jag osäker efter hennes publika agerande men accepterar forumets regel (hur den nu ska tolkas i hennes fall), nu när jag känner till denna. Hon är en publik person i dag, kanske en "kändis" i vissa kretsar, kanske dotter eller syster till en kändis eller högt uppsatt person, kanske inget av detta.

Det finns ett flertal konstigheter i detta fall, bla att polisen omedelbart agerade vid anmälan om hennes försvinnande, det är inte det normala förfarandet, om det inte är ett barn som försvunnit. Finns inget i FUP som förklarar varför. Det är märkligt att man inte fick se henne komma in och hälsa på övriga i Skavlan som alltid annars mm mm.

Hon är kriminell, horat i USA där det är olagligt. Skatt har hon förmodligen inte betalat i Sverige. I papperskorgen fanns fyra kondomer som ej var från GM. Denne betalade fett för hennes tjänster. Hon har nog tjänat mycket bra.

Jag angriper inte hennes beslut; hon är suverän vad gäller hennes eget liv, även om jag inte förstår. Alla är fria att göra sina val och hon ger ett kompetent intryck. Döm henne inte för sådant hon gjort som är lagligt. Alla har rätt att bestämma över sitt eget liv.

Hon har haft en hyresvärd, FUP ger anledning att tro att denne bort på samma adress. Hallick?

Vi får nog hur som helst höra mer av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in