2017-01-19, 15:41
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Nja. Tror det är lite av ett personlighetsdrag. Av allt som är känt, och delvis från det hon säger själv, så drar jag slutsatsen att hon är en entreprenör och risktagare. Hon har nog inget emot uppmärksamhet heller. Det här är en tuff, hårdhudad, intelligent och smart tjej. Hon tog sig ur denna händelse rätt elegant. Var nog inte första gången det hettade till men nog långt bortom det förväntade.

Att publicera boken och göra reklam för den genom Skavlan är rätt anmärkningsvärt. Här fanns en krona att tjäna. Tror vi får höra mer av henne.

Terapi får hon i terapeutens soffa, inte i Skavlans.

Att hon är en intelligent tjej är väl ändå en sanning med modifikation som kan diskuteras. Snacka om att framstå som riksfnask liksom
Citera
2017-01-19, 15:57
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Kan det va så att läkaren tillsut hajade att hon var transexuell & därför släppte vederbörande?
då skulle han släppa henne ute på vischan, inte släpa henne till en polisstation
Citera
2017-01-19, 16:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Att hon är en intelligent tjej är väl ändå en sanning med modifikation som kan diskuteras. Snacka om att framstå som riksfnask liksom

Hur i h-e blir man så gnällig och bitter som dig? Det kanske inte bekommer henne, hennes bekanta eller familj ett dugg att hon fnaskat. Gick du miste om en utpressningsmöjlighet för att hon inte bryr sig att dölja det eller vad är det frågan om?
Citera
2017-01-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
då skulle han släppa henne ute på vischan, inte släpa henne till en polisstation
Jo men såvida han ej ville döda henne hajade han väl att han ändå var körd i Sverige. Han hade ju visserligen pengar att fly utomlands. Ä håller med om att teorin är långsökt. Troligast att han trodde dom blitt ihop.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-01-19 kl. 16:25.
Citera
2017-01-19, 16:18
Medlem
Citat:
Jo men såvida han ej ville döda henne hajade han väl att han ändå var körd i Sverige. Han hade ju isf pengar att fly utomlands. Ä håller med om att teorin är långsökt. Troligast att hon trodde dom blitt ihop.

Han är nog rätt körd i många länder.
Citera
2017-01-19, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hur i h-e blir man så gnällig och bitter som dig? Det kanske inte bekommer henne, hennes bekanta eller familj ett dugg att hon fnaskat. Gick du miste om en utpressningsmöjlighet för att hon inte bryr sig att dölja det eller vad är det frågan om?
Ok jag ska strunta i att ge skit tillbaka(du kommer aldrig haja ändå).

Men ni kanske kommer ihåg när feministernas manskelgris nr 1(trevlig herre rent privat förvisso) Klas Borgström satt i Svts studio & argumenterade Sexköpslagen med en prostutuerad beslöjad(no face) Kvinna som tyckte han hade fel?

Min poäng är alltså att det är oerhört sällsynt till & med för starka debatörer (som är motståndare till sexköpslagen & själva sexarbetare) att visa sig så i media. Alltså är denna kvinnas beteende synnerligen ogenerat för att ej säga extremt(även om hon enligt egen utsago numera = X-luder).
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-01-19 kl. 16:26.
Citera
2017-01-19, 16:43
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Att gå ut i TV sänkte henne i anseende. Iaf för mig..Då ber hon ändå om uppmärksamhet på sikt trots att hon vill vara en "anonym" person med skyddad identitet.

Jag tror det hade varit lika intressant utan hennes TV-framträdande..som. för övrigt var väldigt stelt..på ett misstänkt märkligt sätt. Tvärtom tror jag som sagt att det kan ha sänkt henne en smula. Tror många tycker det känns lite olustigt och oäkta..och att hon enbart är ute efter pengar. Även om det är så..så är det viktigt att inte framkalla den känslan.
Citera
2017-01-19, 16:50
Medlem
Citat:

Men ni kanske kommer ihåg när feministernas manskelgris nr 1(trevlig herre rent privat förvisso) Klas Borgström satt i Svts studio & argumenterade Sexköpslagen med en prostutuerad beslöjad(no face) Kvinna som tyckte han hade fel?

Min poäng är alltså att det är oerhört sällsynt till & med för starka debatörer (som är motståndare till sexköpslagen & själva sexarbetare) att visa sig så i media. Alltså är denna kvinnas beteende synnerligen ogenerat för att ej säga extremt(även om hon enligt egen utsago numera = X-luder).

Det finns människor som allt bara rinner av och som går vidare i livet som om inget hänt. Tänker inte på kidnappningen men på TV-framträdandet.

Hon har säkert en långsiktig plan och har haft ett år på sig att fundera. Tror att hon är intelligent, bara har en personlighet som är så långt från min att jag inte kan förstå hennes beteende. Gäller många sk "kändisar", tex en del i reality-såpor.

Hon drar kanske utomlands och bloggar därifrån.
Citera
2017-01-19, 21:19
Medlem
Citat:

Jo, jag hajar, men det verkar som att du har svårt att fatta vissa elementära. Din argumentation är på nivå som en efterbliven, du gissar om andras bakgrund (och landar helt fel) och kläcker ur dej idiotier om att man kanske borde få syra i ansiktet som jämförelse om vad som är allvarliga brott.

Det är ovanligt att prostituerade är så öppet framträdande, det är korrekt. Men man kanske ska fråga sig varför? Och varför så fördömande om någon är öppen med det att de fnaskar eller har fnaskat? Skulle det vara finare att kalla det något annat, som "sugardejtarna" i Danmark som inte alls dejtar för att se om det kan bli ett stadigt förhållande, utan för att någon får lite sideorder vid sidan av mot betalning. Samtidigt som du ser kriminella som verkligen skadar andra som inte skäms alls för att ta den plats de erbjuds. Ett vanligt fnask skadar i regel ingen (annat än möjligen sig själv på ett känslomässigt plan) med sin verksamhet, såvitt hon inte bedriver utpressning eller liknande. Så varför denna orimliga ilska för ett fnask? För att den "stackars" läkaren som fimpat sin egen karriär helt själv genom att begå ett mycket allvarligt brott (det är inte mindre allvarligt för att BO var prostituerad)?

Jag kan ännu göra jämförelse om vad jag skulle skämmas för om mina barn gjort, fnasket skulle vara välkommen hem, kidnapparen som drogar ned någon mot dennes vilja skulle jag skicka pianotråd och be honom ta hand om sig...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-19 kl. 21:22.
Citera
2017-01-19, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, jag hajar, men det verkar som att du har svårt att fatta vissa elementära. Din argumentation är på nivå som en efterbliven, du gissar om andras bakgrund (och landar helt fel) och kläcker ur dej idiotier om att man kanske borde få syra i ansiktet som jämförelse om vad som är allvarliga brott.

Det är ovanligt att prostituerade är så öppet framträdande, det är korrekt. Men man kanske ska fråga sig varför? Och varför så fördömande om någon är öppen med det att de fnaskar eller har fnaskat? Skulle det vara finare att kalla det något annat, som "sugardejtarna" i Danmark som inte alls dejtar för att se om det kan bli ett stadigt förhållande, utan för att någon får lite sideorder vid sidan av mot betalning. Samtidigt som du ser kriminella som verkligen skadar andra som inte skäms alls för att ta den plats de erbjuds. Ett vanligt fnask skadar i regel ingen (annat än möjligen sig själv på ett känslomässigt plan) med sin verksamhet, såvitt hon inte bedriver utpressning eller liknande. Så varför denna orimliga ilska för ett fnask? För att den "stackars" läkaren som fimpat sin egen karriär helt själv genom att begå ett mycket allvarligt brott (det är inte mindre allvarligt för att BO var prostituerad)?

Jag kan ännu göra jämförelse om vad jag skulle skämmas för om mina barn gjort, fnasket skulle vara välkommen hem, kidnapparen som drogar ned någon mot dennes vilja skulle jag skicka pianotråd och be honom ta hand om sig...
Men kolla fröken ljushuvud. Du börja skriva att det var extrem tortyr för horbögen(el vad den nu är) att vara inlåst i ett ganska stort rum med mat & vatten. Då mena jag på att extrem tortyr= när nån drar dina ben ur led & häller syrra i ditt fucking fejs. Överdriv ej liksom.
Skadar & skadar.... men klart orättvist att aldrig behöva betala skatt för att man ej vet bättre & att det är synd om en(är ju inga barn ). Dom ska iaf ej va på gatan. Tycker man skall straffa kvinnomisshandlare oavsett vad. Men samtidigt folk som kedjeröker borde få betala för vård & kvinnor som horar borde ej kunna få ekonomisk kompensation av större mängd vid brott. Folk som är otrogna & sviker sin familj & make/maka borde ej få nått vid skilsmässa. Partys lag, kanske borde jag starta parti & förändra detta land en del. Kanske ska dom få hora runt men då ska man ej hålla på att gulla heller samtidigt som en lyxig kokainsnårtare på Strandvägen skall åka i fängelse, vem fan tar skada av detta "missbruk" ?
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-01-19 kl. 22:43.
Citera
2017-01-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wienna2016
Vill minnas att du sett hennes födelsebevis eller liknande, eftersom du påstår med bestämdhet att hon är född kvinna? Jag är tveksam däremot. Hur fick du tag i det förresten?
Födelsebevis får föräldrarna efter att barnet är fött. Föräldrar brukar inte gå omkring och vifta med det. Den som har sett det är förälder, någon i familjen eller så tillhör födelsebeviset hen själv. Det är inte möjligt för BB-personal att komma ihåg vad som stått på alla födelsebevis. Är också tveksam till det.
Citera
2017-01-19, 22:57
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarv
Födelsebevis får föräldrarna efter att barnet är fött. Föräldrar brukar inte gå omkring och vifta med det. Den som har sett det är förälder, någon i familjen eller så tillhör födelsebeviset hen själv. Det är inte möjligt för BB-personal att komma ihåg vad som stått på alla födelsebevis. Är också tveksam till det.
Men nog alla förstod att det var ett troll?

Alla som skriver på Flashback vet också att här gäller allt eller inget. Det är inte Familjeliv detta. Annars blir man stämplad och inte bli tagen på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in