Citat:
Ursprungligen postat av
A-party-with-marty
Ok jag ska strunta i att ge skit tillbaka(du kommer aldrig haja ändå).
Men ni kanske kommer ihåg när feministernas manskelgris nr 1(trevlig herre rent privat förvisso) Klas Borgström satt i Svts studio & argumenterade Sexköpslagen med en prostutuerad beslöjad(no face) Kvinna som tyckte han hade fel?
Min poäng är alltså att det är oerhört sällsynt till & med för starka debatörer (som är motståndare till sexköpslagen & själva sexarbetare) att visa sig så i media. Alltså är denna kvinnas beteende synnerligen ogenerat för att ej säga extremt(även om hon enligt egen utsago numera = X-luder).
Jo, jag hajar, men det verkar som att du har svårt att fatta vissa elementära. Din argumentation är på nivå som en efterbliven, du gissar om andras bakgrund (och landar helt fel) och kläcker ur dej idiotier om att man kanske borde få syra i ansiktet som jämförelse om vad som är allvarliga brott.
Det är ovanligt att prostituerade är så öppet framträdande, det är korrekt. Men man kanske ska fråga sig varför? Och varför så fördömande om någon är öppen med det att de fnaskar eller har fnaskat? Skulle det vara finare att kalla det något annat, som "sugardejtarna" i Danmark som inte alls dejtar för att se om det kan bli ett stadigt förhållande, utan för att någon får lite sideorder vid sidan av mot betalning. Samtidigt som du ser kriminella som verkligen skadar andra som inte skäms alls för att ta den plats de erbjuds. Ett vanligt fnask skadar i regel ingen (annat än möjligen sig själv på ett känslomässigt plan) med sin verksamhet, såvitt hon inte bedriver utpressning eller liknande. Så varför denna orimliga ilska för ett fnask? För att den "stackars" läkaren som fimpat sin egen karriär helt själv genom att begå ett mycket allvarligt brott (det är inte mindre allvarligt för att BO var prostituerad)?
Jag kan ännu göra jämförelse om vad jag skulle skämmas för om mina barn gjort, fnasket skulle vara välkommen hem, kidnapparen som drogar ned någon mot dennes vilja skulle jag skicka pianotråd och be honom ta hand om sig...