Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Nja, vill ha mer fakta än fantasier ...
Jag vet faktiskt inte varför jag debatterar huruvida det fanns en hund eller inte, men även jag är säker på det. Notera att brottsoffret talar om "oss" och den avslutande beskrivningen av hur kidnapparen rastar hundfan.
Så här säger brottsoffret i förhör:
S. 264: "De första dagarna gick mannen ut själv och xxxxx men på tisdag eller onsdag frågade han om xxx ville följa med. Därefter satte han handfängsel på xxx och tog med henne."
S. 277: "För jag tror han sa han tänkte samma kväll då på lördagen så tänkte han ja ta med mina grejer och städa lägenheten. Och så xxx då."
S. 281: "Och så går han ut xxx lite på den rastgården då som han har byggt."
S. 282: "Eh en fråga på det som du själv sa han, han xxx på rastgården sa du?"
S. 283: "MM jag för jag sa det till honom om, han inte bara kunde släppa oss, varje dag och han verkade väldigt säker på att nej han skulle hålla xxx ett par år."
S. 290: flera överstrukna oss. ("bara du släpper xxx")
S. 317: "Men så hade jag ju xxx också då eh med mig i lägenheten och så, så frågade han att, ja vi kanske skunde vara, sova hos mig istället för att gå till Grand. För att det var, för att från mig så skulle bara vara fem minuter till restaurangen Plus att xxx och så blir det bättre då att vi skulle gå till mig sedan istället för Grand."
Så här säger kidnapparen:
S. 348: "Och sen så för jag henne till min bil på gatan strax utanför och kör henne xxx till Skåne."
S. 351. "Jag tog med lite grundläggande saker som var hennes, hennes handväska xxx "
S. 391. "Då ska vi ta eh henne till bilen, det gör jag först. Sedan går jag tillbaka och hämtar xxx min väska och hennes väska, handväska den lilla."
S. 391. (Förhörsledaren) "Och så går du tillbaka och hämtar dina grejer xxx och hennes, vissa tillhörigheter handväska och så?"
S. 433.
FL: Mm, går du ut xxx
H: Ja ett par gånger xxx Jag går ut och försöker hitta någon mer praktisk lösning på det där xxx men det är ju inte lätt att bara över en natt xxx
FL: Hur hade du löst det i framtiden då? xxx
H: xxx hade ju kommit ut på beskrivning.
FL: Ja men du jobbar ju hela dagarna till exempel.
H: Ja, därav xxx eller så kan man använda duschen till det.
FL: Okej vart gick du xxx
H: Utanför huset.
FL: Okej, den här rastgården som finns där, rast, var det xxx besöka den?
H: Ja.
FL: Hur ofta då?
H: Det var väl varje dag, man kunde ju antingen vara på den eller utanför, ja närmaste dörr ut om man säger som inte är på rastgården.