2016-02-02, 19:01
Medlem
Angeleye78s avatar
Ja och vd händer med hans läkarleg.....får han behålla det eller?
Citera
2016-02-02, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JH74
Jag kan bara säga att jag jobbat med killen och skulle aldrig tänka mig detta om honom, det låter klyschigt men så är det. Dubbelnaturer är väl duktiga på att manipulera.

Samma här, riktigt skumt att läsa allt här om honom när man käkat lunch ihop och småpratat om ditt och datt.
Citera
2016-02-02, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRetardo
På bild 21 ligger en tennisboll på golvet. Indikerar inte det att det är en något större hund?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ar...g1454424288660
Verkligen inte.
Citera
2016-02-02, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Verkligen inte.

Helt rätt. Bollens storlek är inte korrelerat med hundens storlek. Alls.

Men jag undrar ändå vad som tyder på att det funnits en hund.

Inga spår i lägenheten.
Inga spår i "bunkern".

När hon blir "frigiven" och åker med GM till Stockholm, var är hunden?

Finns det en hund, är min enkla fråga?
Citera
2016-02-02, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeleye78
Ja och vd händer med hans läkarleg.....får han behålla det eller?

Om han inte förstått att man som läkare inte får droga ned folk
och hålla dem nedsövda för sina egna syften så är nog risken
liten att han får behålla legitimationen.
Sånt anses nog skada allmänhetens förtroende.
Citera
2016-02-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Inga spår i lägenheten.
Inga spår i "bunkern".

Kan bara svara på den fetade frågan. Bortsett från tennisbollen och hundgodiset så finns även en miss i maskningen som en uppmärksam användare skrev om tidigare:
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hon hade ju inga kläder med sig till exempel eh, och det var lite saker till huden och sånt som var kvar.
(FB) Misstänks ha hållit kvinna fången i bunkerliknande hus
Citera
2016-02-02, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrHugo
Om han inte förstått att man som läkare inte får droga ned folk
och hålla dem nedsövda för sina egna syften så är nog risken
liten att han får behålla legitimationen.
Sånt anses nog skada allmänhetens förtroende.

Jag är inte så säker på det. Min uppfattning är att det snarast är svårt att ta av en läkare sin legitimation. Annat än för en period.
Citera
2016-02-02, 23:22
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:

Inga spår i lägenheten.
Inga spår i "bunkern".

Jag är rätt övertygad om att det finns (och fanns) en liten hund. Van att gå på kattlåda och som mest behandlades som en pryl, som man bar runt på. Det var troligen också anledningen till att hon fick komma ut på promenad varje dag. Hunden har han haft i en transportbur eller katt/hundväska. Finns speciella sådana för små hundar och katter. Hunden är i så fall med henne hemma nu. Det fanns vad jag minns en kattlåda på golvet samt hundgodis i sängen.
Citera
2016-02-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag är rätt övertygad om att det finns (och fanns) en liten hund. Van att gå på kattlåda och som mest behandlades som en pryl, som man bar runt på. Det var troligen också anledningen till att hon fick komma ut på promenad varje dag. Hunden har han haft i en transportbur eller katt/hundväska. Finns speciella sådana för små hundar och katter. Hunden är i så fall med henne hemma nu. Det fanns vad jag minns en kattlåda på golvet samt hundgodis i sängen.

Nja, vill ha mer fakta än fantasier ...
Citera
2016-02-02, 23:44
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Jag är inte så säker på det. Min uppfattning är att det snarast är svårt att ta av en läkare sin legitimation. Annat än för en period.

Var så säker på att hans legitimation blir indragen. Jämför med exdr Lundberg som eldade upp Scheinvillan. Han ansågs ha förlorat allmänhetens förtroende. Det var ingenting mot vad Martin har gjort. Det som försvårar brottet är den långa och detaljerade planeringen. Det här är inget han kom på i en hast.

Det pågår en till förundersökning som det spekulerats kan handla om de andra kidnappningar som han planerade. Det rör sig om namngivna personer (kändisar) som han nämnt för sitt brottsoffer.

Angående hunden finns det flera passager som är väldigt konstiga, men blir begripliga om det handlar om en hund.
Citera
2016-02-03, 00:12
Medlem
Citat:
Nja, vill ha mer fakta än fantasier ...

Jag vet faktiskt inte varför jag debatterar huruvida det fanns en hund eller inte, men även jag är säker på det. Notera att brottsoffret talar om "oss" och den avslutande beskrivningen av hur kidnapparen rastar hundfan.

Så här säger brottsoffret i förhör:

S. 264: "De första dagarna gick mannen ut själv och xxxxx men på tisdag eller onsdag frågade han om xxx ville följa med. Därefter satte han handfängsel på xxx och tog med henne."

S. 277: "För jag tror han sa han tänkte samma kväll då på lördagen så tänkte han ja ta med mina grejer och städa lägenheten. Och så xxx då."

S. 281: "Och så går han ut xxx lite på den rastgården då som han har byggt."

S. 282: "Eh en fråga på det som du själv sa han, han xxx på rastgården sa du?"

S. 283: "MM jag för jag sa det till honom om, han inte bara kunde släppa oss, varje dag och han verkade väldigt säker på att nej han skulle hålla xxx ett par år."

S. 290: flera överstrukna oss. ("bara du släpper xxx")

S. 317: "Men så hade jag ju xxx också då eh med mig i lägenheten och så, så frågade han att, ja vi kanske skunde vara, sova hos mig istället för att gå till Grand. För att det var, för att från mig så skulle bara vara fem minuter till restaurangen Plus att xxx och så blir det bättre då att vi skulle gå till mig sedan istället för Grand."

Så här säger kidnapparen:

S. 348: "Och sen så för jag henne till min bil på gatan strax utanför och kör henne xxx till Skåne."

S. 351. "Jag tog med lite grundläggande saker som var hennes, hennes handväska xxx "

S. 391. "Då ska vi ta eh henne till bilen, det gör jag först. Sedan går jag tillbaka och hämtar xxx min väska och hennes väska, handväska den lilla."

S. 391. (Förhörsledaren) "Och så går du tillbaka och hämtar dina grejer xxx och hennes, vissa tillhörigheter handväska och så?"

S. 433.

FL: Mm, går du ut xxx
H: Ja ett par gånger xxx Jag går ut och försöker hitta någon mer praktisk lösning på det där xxx men det är ju inte lätt att bara över en natt xxx
FL: Hur hade du löst det i framtiden då? xxx
H: xxx hade ju kommit ut på beskrivning.
FL: Ja men du jobbar ju hela dagarna till exempel.
H: Ja, därav xxx eller så kan man använda duschen till det.
FL: Okej vart gick du xxx
H: Utanför huset.
FL: Okej, den här rastgården som finns där, rast, var det xxx besöka den?
H: Ja.
FL: Hur ofta då?
H: Det var väl varje dag, man kunde ju antingen vara på den eller utanför, ja närmaste dörr ut om man säger som inte är på rastgården.
Citera
2016-02-03, 01:30
Medlem
Zicksacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Vem säger att det är en stor hund?
Har motsatsen bevisats?
Det som var avsikten med föregående inlägg var OM det var en större hund?
Senast redigerad av Zicksack 2016-02-03 kl. 01:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in