2017-01-20, 20:25
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det finns ett flertal konstigheter i detta fall, bla att polisen omedelbart agerade vid anmälan om hennes försvinnande, det är inte det normala förfarandet, om det inte är ett barn som försvunnit.
Vad pratar du om? Det görs en bedömning från fall till fall, om en person plötsligt försvinner i två veckor och de anhöriga kan göra trovärdigt att vederbörande inte skulle försvinna självmant så kan det mycket väl resultera i bytta lås. Om de anhöriga eller vem det nu var som rapporterade henne försvunnen även berättar att hon är eskort så tas nog det nog ännu mer på allvar.
Citat:
Det är märkligt att man inte fick se henne komma in och hälsa på övriga i Skavlan som alltid annars mm mm.
Varför är det underligt? De vanligaste gästerna är kändisar, oftast folkkära, som kommer in vinkandes under musik och applåder. Skulle de gjort samma sak med henne, ett tidigare okänt brottsoffer? Eller skulle hon endast under tystnad gått in och satt sig? Det var helt logiskt som de gjorde nu när de inte kunde spela musik och köra applåder.
Citat:
Hon är kriminell, horat i USA där det är olagligt. Skatt har hon förmodligen inte betalat i Sverige. I papperskorgen fanns fyra kondomer som ej var från GM. Denne betalade fett för hennes tjänster. Hon har nog tjänat mycket bra.
Vi skulle kunna ta begreppet kriminell och diskutera det i all evighet, jag anser dock inte att man är för alltid kriminell bara för att man begått brott i ett annat land eller för den delen i Sverige. Och prostitution är i vissa delstater legaliserat, det finns även de som har samma lagar som Sverige dvs lagligt att sälja men inte att köpa. Att hon inte betalat skatt är något hon delar med en rad olika yrkesgrupper som tex hantverkare och annat folk.
Citat:
Hon har haft en hyresvärd, FUP ger anledning att tro att denne bort på samma adress. Hallick?
Det är nog ytterst ovanligt med hallickar för svenska prostituerade. Ditt sätt att resonera kring någon som hyr ut en lägenhet är närmast svindlande fantasifullt.
Citat:
Vi får nog hur som helst höra mer av henne.
Tror det blir svårt att mjölka den här händelsen hur mycket som helst men vi kommer väl få se lite artiklar om hur upprörd och orolig hon är över att MT körs till tandläkaren från fängelset och andra utevistelser antar jag.
Citera
2017-01-20, 20:44
Medlem
A-party-with-martys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nu bevisar du ju igen att du inte har normal läsförståelseförmåga. Du sitter och gissar om vad folk avser och deras bakgrund (nej mina föräldrar var inte feminister, de var väldigt konservativa). Tortyren består inte att hon var inlåst i ett rum, tortyren består i att han medicinerar henne för annat syfte än medicinskt mot hennes vilja. Jag ber om ursäkt att jag förutsatte att du begrep att just detta i handlingen är det som utgör tortyr, jag borde fattat att din kunskapsnivå om vad som är relevant är på nollnivå, du kan inte ens stava till kokainsnortande.

Kokainsnortaren har sponsrat en hel del våldsamma aktiviteter worldwide.

Jag vet inte varför du överhuvudtaget drar upp skilsmässor i denna tråd. Dels är det malplacerat och dels förutsätter du fel premiss som vanligt. Man får inte underhåll i regel i Sverige vid skilsmässor, det är en bodelning där man delar upp giftorättsgodset.

Nä men ok då men gnäll ej om att jag har fel om dina föräldrar när du börja prata om min mamma som en sexpratare, helidiot.
"annat syfte än medicinskt mot hennes vilja" är ej heller tortyr.
En annan pryl vi kan prova är att jag lite smått börjar stycka dej levande så kan du ju hävda att det också är precis på samma nivå:"

"snortaren" är väl ej direkt ett vokabulär som finns med i svenska akademins ordlista, så lek ej smart, din fjant.
Min poäng är att dom otrogna ska få ekonomisk ofördelaktig dom i mot sig om äktenskapsförord ej är skrivet.
Angående Roberto har det aldrig varit lagligt att misshandla i Sverige tillskillnad mot det faktum att horeri är i princip lagligt ur en skattesynpunkt.
Citera
2017-01-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Vad pratar du om? Det görs en bedömning från fall till fall, om en person plötsligt försvinner i två veckor och de anhöriga kan göra trovärdigt att vederbörande inte skulle försvinna självmant så kan det mycket väl resultera i bytta lås. Om de anhöriga eller vem det nu var som rapporterade henne försvunnen även berättar att hon är eskort så tas nog det nog ännu mer på allvar.
Varför är det underligt? De vanligaste gästerna är kändisar, oftast folkkära, som kommer in vinkandes under musik och applåder. Skulle de gjort samma sak med henne, ett tidigare okänt brottsoffer? Eller skulle hon endast under tystnad gått in och satt sig? Det var helt logiskt som de gjorde nu när de inte kunde spela musik och köra applåder.
Vi skulle kunna ta begreppet kriminell och diskutera det i all evighet, jag anser dock inte att man är för alltid kriminell bara för att man begått brott i ett annat land eller för den delen i Sverige. Och prostitution är i vissa delstater legaliserat, det finns även de som har samma lagar som Sverige dvs lagligt att sälja men inte att köpa. Att hon inte betalat skatt är något hon delar med en rad olika yrkesgrupper som tex hantverkare och annat folk.
Det är nog ytterst ovanligt med hallickar för svenska prostituerade. Ditt sätt att resonera kring någon som hyr ut en lägenhet är närmast svindlande fantasifullt.

Tror det blir svårt att mjölka den här händelsen hur mycket som helst men vi kommer väl få se lite artiklar om hur upprörd och orolig hon är över att MT körs till tandläkaren från fängelset och andra utevistelser antar jag.

Bra svar. Tar stycke för stycke.

1. Polisen reagerade samma dag. Var får du TVÅ VECKOR från? Läs FUP.

2. Vilket svammel. Varför inte komma in, hälsa på övriga gäster och få applåder som alla andra?

3. Vem har talat om för evigt kriminell? Däremot ska detta BO inte behandlas annorlunda än andra BO, tex i Malmö.

Skattefuskare ska enligt min mening hängas ut. De vill ha fri sjukvård etc men de vill inte uppfylla sina förpliktelser som andra.

I USA är prostitution kriminaliserat i alla delstater utom i Nevada, där det är tillåtet utom på vissa platser (enl Wikipedia vill jag minnas. Vill du ha källa, säg till)

4. FUP visar tydligt att en boende i samma trappuppgång var hennes hyresvärd, att nyckeln till lägenheten behövde lämnas på en överenskommen plats och att "hyresvärden" behövde informeras om att hon var borta någonstans. Varför?

5. Kanske. Men jag tror att hon är mer avancerad än så. Känner en mycket ovillig beundran för henne och hoppas att händelsen verkligen gett henne andra värderingar och därmed, på sikt, ett bättre liv. Men det är mina värderingar, hon kan ha en annan uppfattning. Var och en lever sitt eget liv på sitt sätt.
Senast redigerad av Refraktor 2017-01-20 kl. 21:55.
Citera
2017-01-21, 00:38
Medlem
Citat:
Bra svar. Tar stycke för stycke.

2. Vilket svammel. Varför inte komma in, hälsa på övriga gäster och få applåder som alla andra?

Hen är väldigt lång (190 cm har någon skrivit). Hen vill inte avslöja sin identitet. Om hen är en man från början, avslöjas det lättare om man ser kroppslängden. Sättet att gå kan också avslöja identitet.
Citera
2017-01-21, 01:02
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
GM i det här fallet vet det mesta (namn & adress mm) om BO och hennes familj. Det framgår av FUP.

Eftersom det finns skäl att tro (enl mig) att GM är en mycket farlig person är det rimligt att de omlokaliseras och skyddas allihop.

När det gäller BO är jag osäker efter hennes publika agerande men accepterar forumets regel (hur den nu ska tolkas i hennes fall), nu när jag känner till denna. Hon är en publik person i dag, kanske en "kändis" i vissa kretsar, kanske dotter eller syster till en kändis eller högt uppsatt person, kanske inget av detta.

Det finns ett flertal konstigheter i detta fall, bla att polisen omedelbart agerade vid anmälan om hennes försvinnande, det är inte det normala förfarandet, om det inte är ett barn som försvunnit. Finns inget i FUP som förklarar varför. Det är märkligt att man inte fick se henne komma in och hälsa på övriga i Skavlan som alltid annars mm mm.

Hon är kriminell, horat i USA där det är olagligt. Skatt har hon förmodligen inte betalat i Sverige. I papperskorgen fanns fyra kondomer som ej var från GM. Denne betalade fett för hennes tjänster. Hon har nog tjänat mycket bra.

Jag angriper inte hennes beslut; hon är suverän vad gäller hennes eget liv, även om jag inte förstår. Alla är fria att göra sina val och hon ger ett kompetent intryck. Döm henne inte för sådant hon gjort som är lagligt. Alla har rätt att bestämma över sitt eget liv.

Hon har haft en hyresvärd, FUP ger anledning att tro att denne bort på samma adress. Hallick?

Vi får nog hur som helst höra mer av henne.

Jag ifrågasätter inte vissa saker du nämner. Det kan finnas oegentligheter kring kvinnan sett från territoriellt juridiskt perspektiv. Men ändock att det inte har relevans för målet. Det står ju inte medborgarna fritt att droga ned och låsa in folk hursomhelst bara för att någon inte betalar skatt, eller har en hallick.

Dock.... Det är väl inte olagligt att hora i i USA generellt sett? Hon kan väl lika gärna varit verksam i annat EU - land var det är tillåtet såväl att hora, köpa sex eller ha en hallick om man önskar?

Och principiellt är det väl otympligt att ha skyddad identitet om man är kändis. Men det vet jag väl inte om man kan klassa henne som riktigt. Å andra sidan måste man väl få det att fungera också.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-21 kl. 01:05.
Citera
2017-01-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nä men ok då men gnäll ej om att jag har fel om dina föräldrar när du börja prata om min mamma som en sexpratare, helidiot.
"annat syfte än medicinskt mot hennes vilja" är ej heller tortyr.
En annan pryl vi kan prova är att jag lite smått börjar stycka dej levande så kan du ju hävda att det också är precis på samma nivå:"

"snortaren" är väl ej direkt ett vokabulär som finns med i svenska akademins ordlista, så lek ej smart, din fjant.
Min poäng är att dom otrogna ska få ekonomisk ofördelaktig dom i mot sig om äktenskapsförord ej är skrivet.
Angående Roberto har det aldrig varit lagligt att misshandla i Sverige tillskillnad mot det faktum att horeri är i princip lagligt ur en skattesynpunkt.

Missförstår du med avsikt? Är det kul att trolla och låtsas korkad? Jag har inte påstått att din morsa är sexpratare, någon borde haft ett par snack om vissa rätt elementära saker, det framgår rätt tydligt.

Det är några problem med dina lege ferenda resonemang om skilsmässodomar mot otrogna. I svenska skilsmässor brukar inte ältas om orsaker i detalj till varför man skiljer sig, man anger lakoniskt "varaktig söndring" och that's it. Det är extremt sällsynt att det handlar om annat än bodelningen med giftorättsgodset. Underhåll är ju inte ens i de länder där det förekommer en kompensation för sårade känslor. Du kan stämma någon för att ha varit otrogen och begära skadestånd om du vill men ideella skadestånd är väldigt låga i Sverige. Dina advokatkostnader lär antagligen överstiga väsentligt vad du får ut isåfall.

Läs europakonventionen om mänskliga rättigheter och RF 2 kap. 5 § bl. a. http://www.hulthenhem.se/lag/rf1.htm#2 kap.
Citera
2017-01-21, 15:11
Medlem
A-party-with-martys avatar
Nä jag liksom många andra här hävdar att dina åsikter om rättvisa är tokiga, det är allt. Nej sex kan man prata om på Flashback ej i sin familj. Bra att Sverige har en mer rättvis lag angående skilsmässa än exempelvis USA om det nu stämmer. Snyltare som åker snålsktuts förtjänar respektlöshet. Typiskt för bimbos (som denna "glädje flicka" du vill favorisera) att fokusera på att parasitera på män ist för att ha nått eget att erbjuda förutom sin kropp o dyl.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Missförstår du med avsikt? Är det kul att trolla och låtsas korkad? Jag har inte påstått att din morsa är sexpratare, någon borde haft ett par snack om vissa rätt elementära saker, det framgår rätt tydligt.

Det är några problem med dina lege ferenda resonemang om skilsmässodomar mot otrogna. I svenska skilsmässor brukar inte ältas om orsaker i detalj till varför man skiljer sig, man anger lakoniskt "varaktig söndring" och that's it. Det är extremt sällsynt att det handlar om annat än bodelningen med giftorättsgodset. Underhåll är ju inte ens i de länder där det förekommer en kompensation för sårade känslor. Du kan stämma någon för att ha varit otrogen och begära skadestånd om du vill men ideella skadestånd är väldigt låga i Sverige. Dina advokatkostnader lär antagligen överstiga väsentligt vad du får ut isåfall.

Läs europakonventionen om mänskliga rättigheter och RF 2 kap. 5 § bl. a. http://www.hulthenhem.se/lag/rf1.htm#2 kap.
Senast redigerad av A-party-with-marty 2017-01-21 kl. 15:14.
Citera
2017-01-21, 15:32
Medlem
Jag favoriserar fnaskande (oavsett om det är en man eller kvinna, de flesta prostituerade i Sverige är unga män) alla gånger över en som visserligen gått en bra utbildning men kastar bort det genom att droga ned någon utan dennes samtycke för att kidnappa denne.
Det är helt könsneutralt så det finns ingen anledning att tattaraktigt gnälla med det gamla dragspelet.
Lagstiftning i USA kan variera betänkligt beroende på vad det gäller och vilken delstat det är fråga om. Äktenskap och skilsmässor hör till internationell privaträtt dessutom så det finns i viss mån något utrymme att välja rättsligt forum bland annat ändock att andra regler inte är valbara. Vare sig du är amerikansk mormon eller saudisk muslim kan du nuförtiden inte registrera in flera fruar i Sverige. Men giltiga fruar som finns utomlands kan möjligtvis ha en giltig fordran i en ev bodelning. Det finns alltså åtskilliga väsentliga skillnader.

Måhända jag har fel men av ditt resonemang tycker jag mig ana ett försök till att rationalisera ett grovt brott som varande moraluskt bättre än ett icke brott. Utifrån de underliggande uppfattade motiven till GM och BOs val av aktiviteter kanske? Behovet av *kärlek* är så fint att det skulle rättfärdiga en kriminell handling för att försöka få det medan just denna prostituerade verkar göra det för lite guldkant på tillvaron?

Hade BO varit lika klandervärd om MT hade hittat ett socialfall som gick på Malmskillnadsgatan ibland, någon han fattat tycke för när hon varit på besök med sin snoriga unge? Exempelvis?

Lite intressant med vissa som synes antyda att BO skulle kunna vara från en bättre familj. Då kanske det inte är helt knadiga romantiska motiv bakom kidnappningsförsöket, vilket ju förstås inte alls skulle sätta MT i en bättre sits.

Citat:
Ursprungligen postat av A-party-with-marty
Nä jag liksom många andra här hävdar att dina åsikter om rättvisa är tokiga, det är allt. Nej sex kan man prata om på Flashback ej i sin familj. Bra att Sverige har en mer rättvis lag angående skilsmässa än exempelvis USA om det nu stämmer. Snyltare som åker snålsktuts förtjänar respektlöshet. Typiskt för bimbos (som denna "glädje flicka" du vill favorisera) att fokusera på att parasitera på män ist för att ha nått eget att erbjuda förutom sin kropp o dyl.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-01-21 kl. 16:32.
Citera
2017-01-21, 17:11
Medlem
Imorgon kommer "hon" vara med i TV4 morgon-tv, fnasket vill bara göra reklam för sin bok IGEN.
Citera
2017-01-21, 19:10
Medlem
siouxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Imorgon kommer "hon" vara med i TV4 morgon-tv, fnasket vill bara göra reklam för sin bok IGEN.

Vilken oklädsam bitterhet. Låt henne tjäna pengar sina pengar hur hon vill. Och nej, hon såg verkligen inte ut som en man.
Citera
2017-01-21, 19:11
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallongrottan
Här kan man se en "trailer"
http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...vinnan-3749474
Citera
2017-01-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siouxie
Vilken oklädsam bitterhet. Låt henne tjäna pengar sina pengar hur hon vill. Och nej, hon såg verkligen inte ut som en man.

Inte bitter, bara trött på hon som vill ha skyddad identitet visar sig överallt nu, känns väl sådär? ingen taktik jag hade kört med iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in