2017-01-19, 01:37
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Ah så det finns kriterier, intressant. Det visste inte jag. Nu vet jag, tackar.

Varsågod. Detta var dock kriterierna för utanförskapsområden. Definitionerna för utsatta områden är värre då de även omfattar kriminalitet och dess påverkan på civilsamhället. Förvånad att inte alla känner till dessa definitioner.

Utanförskapsområden:166

Varav utsatta områden: 53

Av dessa särskilt utsatta områden: 15

Kort leve det mångkulturella idiotsamhället.
Citera
2017-01-19, 07:10
Medlem
JonasXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalDemokrati
Förbaskat bra skrivet! Jag är själv aktiv inom moderaterna och vi tycker precis som du! Sverige ska fortsätta att stå upp för migranternas rättigheter!
Ja på bekostnad av medborgare och skattebetalare. Alla människors lika värde
Betyder i realiteten allt till migranter att. Nyspråk värdigt 1984.
Citera
2017-01-19, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belfast-
Var tog TS vägen? Klarade ett par timmar iaf.
Det är alltid samma sak. De som vurmar för nuvarande politiska system i frågan springer oftast iväg och gömmer sig då de märker att deras argumentation tryter och egentligen bara var ett stort luftslott. Väldigt tråkigt då de är delaktiga i varför samhället ser ut som det gör idag och aldrig behöver ta ansvar.

Det finns fullt legitima inlägg i den här tråden som ifrågasätter påståendena i trådstarten. Jag ser väldigt lite rasism och hatinlägg så det kan man heller inte skylla på. Väntar fortfarande på belägg för att vi tjänar på nuvarande invandringspolitik på sikt.
Citera
2017-01-19, 10:18
Medlem
Sinraths avatar
Jag tror TS underskattar vad "ett rötägg bland tjugo människor" kan göra med ett samhälle i Sverige.

Det räcker med ett äkta rövhåls rötägg på en plats för att dra ner minst ett dussin andra människor till en liknande nivå. Antingen genom droger eller andra sätt att locka till sig lyckosökare inom kriminalitet som inte klarade börja svina sig ensamma mot lag och ordning. Snart blir rötägget känt och polisen står som vanligt handfallen av olika anledningar. Inte kan man som samhälle gå ihop och slänga "hem" människan eller slå ihjäl den heller. Därav får ett rötägg korrumpera "fritt" med rivaler som enda motstånd som skapar ännu mer elände när de ska ha ihjäl varandra och annat folk kommer i kläm.

För att dra ett bildligt exempel så kan man tänka sig ett glas vatten, rent och genomskinligt, men droppar du svart karamellfärg i så blir hela skiten en hel del grumligare.

Folk är inte emot invandring, folk är emot sanslös mottagning som lämnar både individ och samhälle jävligt missnöjda.
Citera
2017-01-19, 10:23
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Jag tror TS underskattar vad "ett rötägg bland tjugo människor" kan göra med ett samhälle i Sverige.

Det räcker med ett äkta rövhåls rötägg på en plats för att dra ner minst ett dussin andra människor till en liknande nivå. Antingen genom droger eller andra sätt att locka till sig lyckosökare inom kriminalitet som inte klarade börja svina sig ensamma mot lag och ordning. Snart blir rötägget känt och polisen står som vanligt handfallen av olika anledningar. Inte kan man som samhälle gå ihop och slänga "hem" människan eller slå ihjäl den heller. Därav får ett rötägg korrumpera "fritt" med rivaler som enda motstånd som skapar ännu mer elände när de ska ha ihjäl varandra och annat folk kommer i kläm.

För att dra ett bildligt exempel så kan man tänka sig ett glas vatten, rent och genomskinligt, men droppar du svart karamellfärg i så blir hela skiten en hel del grumligare.

Folk är inte emot invandring, folk är emot sanslös mottagning som lämnar både individ och samhälle jävligt missnöjda.

dåligt och kortsiktigt exempel. Glaset är rent efter ett tag och fortplantar sig till en bassäng.
Citera
2017-01-19, 10:36
Medlem
Det är mer eller mindre kört för Sverige som en välfungerande välfärdsstat iom den enorma invandringen, vi ser redan nu stora kriser inom dom flesta system som tillhör välfärden, polis, sjukvård, skola...osv
Trots att vi har världens högsta skattetryck!

Det finns fortfarande en massa svagbegåvade svenskar som inte inte ser sambandet mellan den enorma invandringen och dessa kriser...obegripligt!!

Sverige kommer att bli som ett valfritt sydamerikanskt land, hög kriminalitet, korruption, dålig sjukvård/skola, utbredd fattigdom...
Citera
2017-01-19, 10:40
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
dåligt och kortsiktigt exempel. Glaset är rent efter ett tag och fortplantar sig till en bassäng.

Hur renas kriminella i mindre samhällen när det oftast inte åker in länge eller dödas av olika skäl? Jag önskar fängelset var bättre på fixa folk men så är det knappast i nuläget.
Citera
2017-01-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!

Nej, det är inte värt att rädda 10-20 av dem, om så 1 av våra egna blir våldtagna och förstörda för resten av sitt liv.
Ju fler av dem som dör, desto bättre för oss, I framtiden är det vårat folk som är i krig med dem.
Skulle du vilja offra ditt eget barn för att rädda 20 andra?
Om andras liv är så viktiga för dig, så borde du leva på vatten och bröd, bo billigt och skänka alla dina pengar, donera ena njuren och bli blodgivare.

Varför är det så viktigt för dig att så många människor som möjligt ska leva?
Det finns inte resurser för alla nu ens, är inte mångfald bättre än antal.
Man försöker hålla liv i vargar, men slaktar kosor på löpande band.
Det finns fler afrikaner än svenskar.
Citera
2017-01-19, 10:49
Medlem
Såg en film om 1 som sköt sig inne på akuten för att donera ett organ.
Kanske något för dig? skriv i donationskort och ha på dig, tänk vad många liv du kan rädda, för fler liv är viktigare än 1 eller hur?
Citera
2017-01-19, 11:15
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
NEJ!
Citera
2017-01-19, 13:00
Medlem
BitterGammalGubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Nä, kostnaden per invandrare är mycket högre. Till exempel i Norge har kostnaden varit 9 miljoner per flykting. För varje räddat liv blir kostnaden alltså snarare 100000 / 650 x 9 miljoner = 1 385 miljoner kronor.
Mycket bra inlägg. Och knappast en slump att Sveriges statsskuld uppgår till till den summan. Vi skuldsätter vårt land för att bekosta en ohållbar migrationspolitik!
Edit. Läste miljarder då det stod miljoner. Dock kvarstår faktum att vår statsskuld varit obefintlig om det inte vore för invandringen.
Senast redigerad av BitterGammalGubbe 2017-01-19 kl. 13:10.
Citera
2017-01-19, 13:15
Medlem
Citat:
Belägg?
Jag finner vissa invandrare mer civiliserade än många svenskar.

Belägg för det?
Majoriteten av invandrare jag mött är ociviliserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in