2017-01-19, 14:15
Medlem
Schlaktarnns avatar
Jag kan verkligen inte förstå hur någon fortfarande kan stå att säga att massiv invandring är bra?
Landet är ju i kris. Bara för att PK-blaskorna AB, DN och expressen inte skriver det så betyder det inte att det inte är sant.

Sverige bör ha invandring , ja. En kontrollerad invandring där flyktingar från SVÅRT krigshärjade områden ska få komma hit och jobba och få skydd. Både män och kvinnor.

Invandringen de senaste åren har varit lyxinvandrande män som enbart är här för att förstöra, hata och ta emot pengar för att sedan skicka de via Western Union till sina länder. De säger ju det själva? Den som inte fattar det måste ha en svårt nedsatt hjärnfunktion.

Hjälper du 10, sprids budskapet till 1000. När dessa 1000 också vill komma till Europa sprider de ordet i sin tur och nu vet 10 000 om det etc.
Det kommer bara att fortsätta tills hela afrika och mellanöstern vill hit. Ska du hjälpa alla dom? Ska du stänga dörrarna för dom? Vilka ska du hjälpa? Vilka ska få komma hit? Du är bra dum du TS. Man måste sätta regler
Senast redigerad av Schlaktarnn 2017-01-19 kl. 14:18.
Citera
2017-01-19, 14:23
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlaktarnn
Jag kan verkligen inte förstå hur någon fortfarande kan stå att säga att massiv invandring är bra?
Landet är ju i kris. Bara för att PK-blaskorna AB, DN och expressen inte skriver det så betyder det inte att det inte är sant.

Sverige bör ha invandring , ja. En kontrollerad invandring där flyktingar från SVÅRT krigshärjade områden ska få komma hit och jobba och få skydd. Både män och kvinnor.

Invandringen de senaste åren har varit lyxinvandrande män som enbart är här för att förstöra, hata och ta emot pengar för att sedan skicka de via Western Union till sina länder. De säger ju det själva? Den som inte fattar det måste ha en svårt nedsatt hjärnfunktion.

All invandring är av ondo. Om inte så mycket för Sveriges del så för jordklotet. Jorden är överbefolkad "vi" överförbrukar havens resurser, marken resurser, det som pumpas upp ut marken.

I början av augusti 2017 kommer allt som jorden naturlig produceras under det året att vara slut. Resten av året tär vi på lagrade tillgångar. Ingen av de som kommer hit vill leva på låg standard. De kommer ju hit för att få leva på högstandard. Allt fler som förbrukar allt mer alltså.

De måste tvingas kvar och de måste tvingas reglera sin befolkningsökning till den egna landets, regionens, byns resurser. Allt annat är högkvalificerat vansinne. Om jordens befolkning minskar till 2 miljarder skulle nog alla kunna leva på svensk standard.

De som inte säger absolut nej till alla migration är medlöpare till jordens undergång.
Senast redigerad av Returpapper 2017-01-19 kl. 14:30.
Citera
2017-01-19, 16:05
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Belägg?
Jag finner vissa invandrare mer civiliserade än många svenskar.
Då är det bättre att du flyttar till Afghanistan än att Afghanistan flyttar hit.

Dessutom "räddar vi" inte några liv. Tvärt om offrar vi många liv genom att bidragsförsörja asylanterna här, istället för att hjälpa fler på plats.

Det är inte dödligt falrigt att bi i vare sig Afghanistan, Syrien eller Somalia. Då hade de knappast lämnat fru, mamma, barn kvar i landet.

Färre än 10 procent räknas som flyktingar enligt FN. Resten är bidragssnyltare och ekonomiska migranter. Det är alltså runt 1 av 10 som riskerar att dödas och 9 av 10 som är här enbart för att få bidrag.

Du är oblidtad, lågpannad och borde flytta till dina kära utlänningar, istället för att propagera för att de ska flytta hit.
Citera
2017-01-19, 17:22
Medlem
Citat:
Fast man hjälper faktiskt folk på plats, däremot är deras levnadsstandard extremt dåliga. Den hjälp man får är boenden i tält. Det orkar väl ingen bo i hur länge som helst?

Hur märks det att sjukvården inte fungerar? Åldringsvården är bättre nu än den har varit på många år. Hur kan du möjligtvis veta att det aldrig kommer att löna sig? Har du testat innan?
Hallå där Smidit! Vilken planet kommer du ifrån? det luktar troll lång väg.
Vi kan inte dra alla invandrare över en kam. Det finns en stor grupp välutbildade, duktiga och skötsamma individer/familjer från framför allt Syrien och Iran. De har integrerats positivt. Det stora problemet är alla analfabeter, outbildade, kriminella, våldsbenägna.
Citera
2017-01-19, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är alltid samma sak. De som vurmar för nuvarande politiska system i frågan springer oftast iväg och gömmer sig då de märker att deras argumentation tryter och egentligen bara var ett stort luftslott. Väldigt tråkigt då de är delaktiga i varför samhället ser ut som det gör idag och aldrig behöver ta ansvar.

Det finns fullt legitima inlägg i den här tråden som ifrågasätter påståendena i trådstarten. Jag ser väldigt lite rasism och hatinlägg så det kan man heller inte skylla på. Väntar fortfarande på belägg för att vi tjänar på nuvarande invandringspolitik på sikt.

Klassisk klassiker. TS har 0 att komma med.

Förmodligen 13 bast.
Citera
2017-01-19, 22:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
Ganska säker på?
Om statistiken och empiri säger annorlunda då?
Citera
2017-01-19, 22:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Väldigt intressant aspekt du tar upp faktiskt. Däremot har många ingenstans att återvända. Poängen är väl att de som flyr från kriget i syren får permanenta uppehållstillstånd just på grund av att de aldrig kommer att kunna återvända till deras hem igen. Och det är där jag tycker att det är värt att rädda 10-20 flyktingar på bekostnaden av någon enstaka iphoneflykting.
Det är inte krig i hela Syrien
Citera
2017-01-19, 22:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ja för Sverige är ju i sådant katastrofalt stadie just nu. Jag kan knappt sova om nätterna.
Bidra med att interagera människor istället för att svartmåla de. Sharialagar i Sverige är bara löjligt, det hör jag svenskar säga oftare än någon annan utlandsfödd, as a matter of fact så har jag aldrig i hela mitt liv hört någon som inte är svensk uttrycka att sharialagarna ska införas i sverige. Förutom IS dock som är påväg neråt. Min ålder är inte relevant till ämnet.
Jo om du är ung är du Förlåt ligger. Risken är att du är invandrare med synnerligen lågt IQ alternativt har tråkigt.

Du skrev att det viktigaste för ett land är ekonomin. Just därför borde man sålla ut allt som inte är flyktingar. Vilket torde vara 95 %
Senast redigerad av Gertrud1 2017-01-19 kl. 22:26.
Citera
2017-01-20, 05:29
Medlem
Problemet ligger i att det inte är någon ordning och reda på migrationen. Sen, även handfallenheten kring kriminalitet som utförs av nyanlända.

Hade man dna-testat alla som kommit hit, punktmarkerat islamister och sexualförbrytare... då, hade inställningen varit annorlunda.

Ja, just det... om det fanns bostäder också.
Citera
2017-01-20, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Det är alltid samma sak. De som vurmar för nuvarande politiska system i frågan springer oftast iväg och gömmer sig då de märker att deras argumentation tryter och egentligen bara var ett stort luftslott. Väldigt tråkigt då de är delaktiga i varför samhället ser ut som det gör idag och aldrig behöver ta ansvar.

Det finns fullt legitima inlägg i den här tråden som ifrågasätter påståendena i trådstarten. Jag ser väldigt lite rasism och hatinlägg så det kan man heller inte skylla på. Väntar fortfarande på belägg för att vi tjänar på nuvarande invandringspolitik på sikt.

Självklart. ALLTID samma sak: TS tror sig skapat en välgenomtänkt trådstart, blir slaktad av realister = flyr.
Citera
2017-01-20, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag räddar gärna 10-20 personer.. men sen räcker det eller hur?

Seriöst. Om vi räddar 20 personer så är kanske fem av dem våldtäktsmän, tjuvar eller terrorister och förstör kanske i sin tur 30-40 människors liv, och då har vi uppnått..? Det bara är så att män från vissa kulturer är mer våldtäktsbenägna, inte en enda flicka är värd att offras för den saķens skull!
Citera
2017-01-20, 19:05
Medlem
Tjoflos avatar
En del invandrare är helt ok och vill ha ett riktigt liv här utan att ställa till med problem. Men de flesta är här i onödan och är parasiter på samhället och systemet. Samt att man inte kan vara vän med en muslim på riktigt eftersom de alltid väljer en annan muslim över dig när det väl gäller.

Såhär kan man sammanfatta dessa invandrare.

Somalisk muslim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in