2017-01-17, 04:01
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Måste du tänka som en 16-åring?
Det handlar inte om vem som är värd, det finns ingen sådan diskussion riktigt. Kan du komma med en källa på ditt påstående att invandringskritiska påstår att flyktingar per definition skulle vara mindre värda?
Citera
2017-01-17, 04:31
Medlem
Antivalents avatar
God morgon.

Inte läst igenom tråden, men det verkar som du kopplar invandringen till att rädda liv.

Enkel fråga: flyr de från Danmark? Varför har de tagit sig flera hundra mil bort (från Syrien el Somalia t ex), för att bo i en container i kalla Sverige, om det är deras liv som är i fara och inte bara till närmsta säkra ställe? Hm? Och i så fall, varför klagar så många?

"Flyktingar" är inte mer än helt vanliga migranter som blivit lurade att Sverige är ett förlovat land där man inte behöver arbeta, man får lägenhet och blir omhändertagen. Världens bästa land.

För det är väl det flyktingvurmare har sagt hela tiden, eller hur?
Citera
2017-01-17, 05:20
Medlem
Citat:
Det är bland annat på grund av miljonprogrammet. Där har inte invandrarna i sig misskött sig utan det är rättare sagt staten. Jag har en ganska intressant rapport som du kan läsa om du har tid för att se hur illa det egentligen bor i ett utanförskapsområde. Där bör staten göra större satsningar så att inte folk faller in i utanförskap.

Rapporten är ganska lång men väldigt intressant.
http://socialhallbarhet.se/wp-content/uploads/2015/01/Skillnader-i-livsvillkor-och-hälsa-2014-Huvudrapport1.pdf

Miljonprogrammet var delvis ett katastrofalt byggande. Man byggde för mycket och fick problem med tomma outhyrda lägenheter. Delvis är det därför miljonprogrammet som sedan ledde till massinvandringen eftersom man här började tänka att jamen vi hämtar folk från utlandet.

Det var i början inte så dumt tänkt, men det gick inte bra med integrationen och vissa områden sjönk väldigt snabbt ner och blev utanförskapsområden som folk lämnade så fort deras egna situation blev något bättre.

Jag skulle vilja påpeka en sak. TS börjar med att fråga sig om det är värt att ta hit ett tjugotal människor och ett rötägg. Man hade vunnit väldigt mycket på att utvisa rötägget. Alla tjugo invandrarna får lida för att rötägget tillåts hålla på.
Citera
2017-01-17, 05:24
Medlem
Omoget vänsterflum att tro integrationen kommer bli bättre bara de får lite tid på sig.
Säger sej självt om man tittar objektivt på vad 25 års invandring lett till i sk utanförskapsområden.

Det som gör mej mest arg är att dessa liberal vänster nissar tar sej rätten att försämra livsvillkoren i fråga om ekonomi,kultur och säkerhet för alla i Sverige.

Handlar inte om rasism eller att någon är mindre värd än nästa utan om ekonomi och rättvisa!
Citera
2017-01-17, 06:30
Bannlyst
Vad vill du ha sagt då? Stick sprid din satans bolsjevik propaganda någon annanstans. Jag mår illa av såna äckliga sinnesslöa blodskam bolsjeviker som dej som en produkt av en fallen kvinna, som vill att vi skall ta emot allt jävla skit som U länderna producera i skräpmänniskor och sedan bara ge oss världens högsta skatter som tack för detta.
Citera
2017-01-17, 06:34
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Fast integrationen sker inte på en dag. Låt det gå ett par år så kommer naturen ha sin gång. Ställ högre krav på arbetsförmedlingen istället för att ge folket ett chans. Rätta mig om du tycker att det inte är en bättre lösning än att låta människor dö.

Om vi samtidigt höjer kvoten invandrande kommer den integrationen aldrig lyckas då ration svenskar vs invandrare konstant kommer att öka och de nyanlända inte kommer att vara integrerade.

Såvida inte fler kan anses bli integrerade i samhället samt på arbetsmarknaden per år än vi tar in går integrationen åt fel håll. Som den gör nu.

Det finns i sig tyvärr ingen egenmening eller slutvärde förutom att rädda enskilda individers liv med att göra så som vi gör nu. Hedervärt men har varken slutmål eller möjlighet att nå någon slutfas då vi ändå tar hit alldeles för få för att ens vara i närheten av att rädda alla, som ju de flesta verkar vilja.
Citera
2017-01-17, 06:47
Medlem
Offices avatar
Citat:
Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden.
Jaså, det tror du? Du var ganska rapp med att fråga andra om belägg för deras åsikter, så då kanske du kan svara på varför du tror detta?

Att en tjomme på Flashback är ganska säker på att invandringen kommer gynna Sverige är inte tillräckligt för att man ska släppa in hundratusentals invandrare varje år.
Citera
2017-01-17, 07:06
Medlem
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
Det finns otroligt mycket problem med Sveriges invandringspolitik. Vi har för det första inte en aning om vilka som befinner sig i landet då kontrollsystemen varit i princip obefintliga. En mycket stor del av de som kom hit under flyktingkrisen saknade id-handlingar och man litade för mycket på deras egna utsagor. Detta innebär naturligtvis att det finns folk som kommit hit av helt andra anledningar än att de flytt för sina liv.

Därutöver finns inga som helst indikationer på att dagens politik i frågan kommer gynna Sverige på sikt. Det är ett rent önsketänkande som saknar belägg i de data som finns tillgängliga. Det råder både bostadsbrist och arbetslöshet i Sverige, det sistnämnda i synnerhet för de som saknar högre utbildning vilket är vanligt förekommande här. Sveriges integrationssatsningar har varit katastrofala och det finns inget nytänk som kommer lösa denna fråga.

Jag har inget emot att vi faktiskt hjälper människor som har det svårt eller faktiskt flyr för sina liv, men det måste ske på ett kostnadseffektivt sätt. Man måste inse att resurserna är begränsade och att pengar inte växer på träd, annars går vi själva under förr eller senare. Det är inte rimligt att vi lägger lika mycket pengar på inhemskt mottagande som UNHCR lägger på hela sitt globala arbete.
Senast redigerad av pf10 2017-01-17 kl. 07:26.
Citera
2017-01-17, 07:18
Bannlyst
Citat:
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyk...:

TS är medlöpare till fienden till det svenska folket. Skulle man böja sig och ge upp och stå för det nya Bajs-Sverige så blir det ju inte bättre för det. Ekonomiskt illa fungerande, socialt dåligt fungerande, farligt i vissa fall och invandrarnas lebensraum som tilltar och svenskarnas som krymper.

TS trådstart är helt meningslös från det svenska perspektivet.
Citera
2017-01-17, 07:22
Medlem
Enydrions avatar
Jaha du träffar många från Syrien, du får lön för det förstår jag, och nu har du lite dåligt samvete för att Sverige dras ner i skiten för att du ska få ett jobb?

Vore det inte bättre att du försökte skaffa dig ett riktigt jobb i stället?

Sverige lär ju inte vara känt för att det är lätt att få jobb här och försörja sig själv, då hade de ju flytt till tex tyskland i stället. De har ju tradition med lärlingsjobb, och mindre kvalificerade jobb med låg lön... så därför får vi hit de sämsta som inte vill jobba, utan leva på samhället...
Citera
2017-01-17, 07:29
Avslutad
TS, du ber skribenterna här på I&I att förhålla sig till att det är krig, konflikter och oroligheter runt om i världen, och att Sverige har ett ansvar att hjälpa de människorna som påstår sig fly från detta. Okej. Fine.

Du kommer inte undan heller. Du har ett ansvar att förhålla dig till att svenskar kommer att mördas, våldtas och råka mycket illa ut på grund av denna massinvandring av främmande kulturer och vitt skilda folkslag (dessutom har Sverige och svenskarna ingen aning om vilka alla är som kommer. Väldigt få ha en styrkt identitet. Skulle du själv, TS, släppa i en helt okänd person i ditt hem bara personen lovade att han är jättesnäll och inte tänker skada dig?).

Det är ingenting du kan svara "Ja, det är inte bra" på utan du måste förhålla dig till faktumet att det har skett och kommer att ske igen. Varför är ett syriskt, ett afrikanskt eller ett afghanskt liv mer värt än ett svenskt?

Du kan inte begära av ett folk att de ska ta emot okända människor på det tanklösa sättet som Sverige gör när folket råkar illa ut själva. Varför ska kvinnor bli mer otrygga och utsatta för att du har känt några snälla syrier?

Om IS genomför ett terrordåd i Sverige, och det visar sig att terroristerna har kommit hit förklädda till flyktingar (vilket inte alls är ett otänkbart scenario om man tittar på vad som har skett i Europa de senaste åren), då har den politiken som du förordar dödat många oskyldiga människor. Alltså, är du knappast i en sits där du kan sitta och moralisera över varför svenskarna och skribenter på FB inte vill ha invandring från muslimska länder/tredje världen.

Men för all del, om du tycker att de våldtäkter och mord som följer i tredje världens spår är någonting som man måste räkna med och vara villig att utstå, då kan du säga det rakt ut. Men att förminska och relativisera det som du har gjort hittills i tråden duger inte om du vill framstå som bättre än oss andra härinne, eller övertyga oss om att massinvandring är något eftersträvsamt. Utan du måste förhålla dig till det - på riktigt.
Senast redigerad av GenesisP 2017-01-17 kl. 07:41.
Citera
2017-01-17, 07:33
Medlem
Citat:
Det finns en vers i Koranen där det står roughly på svenska

''Moder, Moder, Moder, Därefter kommer fadern.'' Det är inte en åsikt det är rättare sagt min uppfattning om hur muslimer ser på kvinnor. Det förekommer problem skapat av religion som t.ex. att kvinnor blir stenade. Och det är definitivt något som behöver bearbetas. Men bara så att du är medveten om det så är det inte bara såkallade ''muhammedaner'' som kan ha ihjäl sina fruar på grund av extremt löjliga orsaker. I vissa delar av Afrika finns det kvinnor och män som blir mördade av kristna på grund av att de är häxor och magiker. D.v.s att de inte begått något brott alls.

Jag kan skicka en video i PM på källa, tror inte jag får posta det här i forumet med tanke på ganska groteska bilder.

PM mig gärna, desto groteskare desto bättre.

Jag kan tala om för dig att muslimerna mördar människor för att dem är människor i Irak - dessa vill inte erkänna deras profet - Muhammed, - det enda dem vill vara är att vara Människor.

Källa: opendoors.se
Kristna - människor - i hela världen - sitter i fängelse, blir våldtagen, kränkta, mördade och avrättade. av just muslimer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in