2017-01-18, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Har ingen som helst lust att ens argumentera med sådana individer som dig.

Men ändå så deltar du i en diskussion och bidrar med dina argumentationsfel.

Troligen så kan du inte bemöta argumenten, annars hade du gjort det eftersom det är lite av poängen med att du är här.
Citera
2017-01-18, 02:55
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Vi har ett rättsväsende som jag litar på i Sverige.

Hur fan kan man lita på ett rättsväsende som släpper ut fem nyanlända våldtäktsmän på gatan igen utan straff efter att ha gruppvåldtagit en rullstolsburen kvinna? Polisen såväl som Säpo har gått ut offentligt med att de helt tappat kontrollen över situationen i landet med laglösa zoner och återvändande terrorister. Rikspolischef Dan Eliasson sitter i morgonsoffan på TV och tycker synd om mördare. Domstolarna delar ut sommarjobb som "straff" till rånare, våldsverkare och våldtäktsmän.

Är detta ett rättsväsende du litar på?

Jag tar mig för pannan.
Senast redigerad av deadset 2017-01-18 kl. 02:59.
Citera
2017-01-18, 09:21
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likeet
Har ingen som helst lust att ens argumentera med sådana individer som dig.

Nej, så går det när man är fylld av fördomar och hat... Allt som krävdes var ett kort inlägg som uppmanade till att ta debatten, och redan talar du om "sådana som dig". Dem som hyser din mentalitet och fördomsfulla inställning är en av huvudorsakerna till att Sverige har blivit så polariserat. För 'din sida' VÄGRAR att argumentera i sak, och vi förstår ju alla varför... När väl era argument kommer till ytan så blir det nämligen väldigt enkelt för en tredje part att inse vem som agerar utifrån förståndiga stats-principer och vilka som helt enkelt inte har alla hästar hemma...

Allt ni kan göra är att fantisera upp en bild av era politiska motståndare som ONDA för att sedan utifrån dessa fördomar ha en rationalisering att undvika debatt helt och hållet.

Förstår inte du att denna inställningen gör att de som hyser åsikter mer likt mina kommer att betrakta er på liknande sätt, som onda, och polariseringen förvärras och förvärras...? Anser du att detta är önskvärt?

Jag vet inte ens varför jag försöker, du har ju redan bestämt dig. Alla som inte håller med dig är onda. Man talar inte med onda människor. Case closed.

Ett hopplöst fall... Lycka till i livet liksom, med din inställning lär du behöva det.
Citera
2017-01-18, 09:36
Medlem
Jag ser gärna att vi räddar liv, men då ska vi börja där det verkligen behövs.
Barn och kvinnor ska hämtas från länder i rejäl kris, det finns länder där situationen är långt mycket värre än för unga afghanska pojkar eller för "syriska" män som egentligen kommer från Iran, Irak, Pakistan, Marocko osv. och som dessutom lämnat kvar sina familjer av outgrundliga anledningar.
Flyktingar med adekvat utbildning ska stanna i närområdet till sina hemländer och slå sina kloka huvuden samman och bidra till att återuppbygga länderna i den mån det går.
Vi behöver inte dåliga läkarutbildningar här. Vi behöver inte låtsasingenjörer eller vuxna analfabeter som försöker kamma hem pluspoäng genom att hävda att de vill bli läkare och rädda världen med sin godhet.

Jag vill inte bidra till att försörja ensamkommande "barn" som inte bidrar till någonting mer än ökad kriminalitet.
Jag förstår att livet som prostituerad i mellanöstern inte är ett drömliv, men livet som ensamstående mamma, boendes i en enrumshydda utan tillgång till rent vatten åt sina sjuka barn är fan så mycket värre!!

Nej, vi tjänar ingenting på en flyktingkris, vi behöver inte invandringen, de bidrar inte till att förbättra vår sjukvård, äldreomsorg, ökade skatteintäkter, ökade arbetstillfällen etc.

Att det finns svenska idioter, svenska våldtäktsmän, svenska kriminella och bidragstagare har inget med saken att göra. Vi behöver inte släppa in fler av den sorten, vi har så det räcker.

TS, förklara grundligt varför vi tjänar på invandringen?
Jag vill ärligt talat veta för hur jag än vrider på det så ser jag bara hur de kostar pengar, bidrar till arbetslöshet, ökade bidrag, ökad kriminalitet, överfulla fängelser, etc.
Citera
2017-01-18, 11:20
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Vad är felet med att flyktingar återvänder hem när de inte längre behöver skydd??

Inget fel alls med det. Men dom gör naturligtvis inte det om dom har hunnit bli medborgare. Det är själva kärnfrågan med migrationspolitiken. Dom återvänder aldrig till ett land som dom upplever som ett helvete.
Citera
2017-01-18, 11:53
Medlem
I Aktuellt igår berättade en man med utomeuropeisk bakgrund att Malmö var precis som Irak. Personligen vill jag inte bo i Irak. Jag vill heller inte att det ska bli precis som Irak där jag bor. Tyvärr leder invandring till att det blir precis som Irak överallt.
Citera
2017-01-18, 12:19
Medlem
G13Hazes avatar
Lika barn leka bäst.

Varför flyr svenskar ifrån områden med alldeles för hög andel invandrare? Därför att de trivs bäst bland svenskar.

Anledningen till att jag inte gillar mängden invandring Sverige har tagit emot är för att jag är emot att vår kultur är på väg att försvinna på sikt, och att gemenskapen tynar bort.

Jag gillar inte att jag särbehandlas negativt i mitt bostadsområde och får arga blickar pågrund utav att jag är vit och svensk.
Citera
2017-01-18, 17:20
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Trolltråd. Om du är seriöz borde du kemiskt kastreras.
Citera
2017-01-18, 18:46
Medlem
Shugus avatar
Det hade väl inte varit något problem om majoriteten av de som kom hit var kvinnor och barn. Men det är unga, arbetsföra och stridsdugliga män som flyr sitt hemland istället för att kämpa för det. De som kommer hit är heller inte några raketforskare, utan oftast lågutbildade/outbildade personer som inte kan tillföra mycket till det svenska samhället. De blir istället en belastning.

Absolut, jag önskar också att man kunde hjälpa alla, men tyvärr har vi inte oändliga resurser i Sverige. Just nu börjar stadskassan sina och det kan du se ute i samhället, det börjar falla isär. Det finns en vers i Bibeln (nej jag är inte troende) som lyder: 'Hjälp dig själv, innan du hjälper någon annan'. Det tycker jag är ganska passande i dagsläget.

När min Pappa tog sig hit från Afrika var det för att skapa sig en bättre framtid. Han fick jobba för att försörja sig från dag ett, samtidigt som han studerade. När han ser vad som händer i Sverige idag, undrar han hur det Svenska folket tänker. Det gör jag också.

/Shugu
Citera
2017-01-18, 19:02
Medlem
Var tog TS vägen? Klarade ett par timmar iaf.
Citera
2017-01-18, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smidit
Jag vet att det finns en del som anser att dessa flyktingar som kommer från ett extremt elände har ett mindre värde än oss övriga. Liknande svar kommer jag inte att besvara tyvärr!

Vad är egentligen det ''farliga'' med flyktingkrisen? Jag bemöter dagligen flyktingar mestadels från Syrien som har ett väldigt positivt tankesätt trots att många av de har mist väldigt mycket. Självklart finns det rötägg bland alla människor av alla sorter. Min fråga är då: Tycker inte ni personligen att det är värt att rädda 10-20 liv i risk om att få någon enstaka person som verkligen missgynnar landet. (som jag tror kan rehabiliteras och slutligen bli en del av samhället)? Att se flyktingarna som människor som kommer för att våldta och förstöra är enligt mig extremt omänskligt och jag mår faktiskt dåligt över att läsa på FB bland annat att de skall få stryk, bli hemskickade etc. Sen är jag väldigt medveten om att Sverige är väldigt mycket mer generös än många länder i EU. Men jag ser det inte som en börda att göra allt jag kan för att rädda liv.

Dessutom så är jag ganska säker på att invandringen och flyktingkrisen kommer gynna Sverige i längden. Kommande generationer av dessa ''rötägg'' kommer möjligtvis vara bättre än deras föräldrar/förfäder. Bemöt gärna debatten med respekt och god ton så att vi kan vara lite civiliserade!
Problemet är att Sverige och övriga västvärlden på sikt kommer förvandlas till något som påminner om invandrarnas hemländer och då finns det inga välfärdsstater kvar som kan hjälpa skitländerna.
Citera
2017-01-18, 22:22
Avstängd
Alltså, de finns alltid något skithål på jorden som har krig eller förtryck men innebär det att vi svenskar har någon slags skyldighet att ta emot dem om de flyr hit? Nej, självfallet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in