Citat:
Ursprungligen postat av
likeet
Har ingen som helst lust att ens argumentera med sådana individer som dig.
Nej, så går det när man är fylld av fördomar och hat... Allt som krävdes var ett kort inlägg som uppmanade till att ta debatten, och redan talar du om "sådana som dig". Dem som hyser din mentalitet och fördomsfulla inställning är en av huvudorsakerna till att Sverige har blivit så polariserat. För 'din sida' VÄGRAR att argumentera i sak, och vi förstår ju alla varför... När väl era argument kommer till ytan så blir det nämligen väldigt enkelt för en tredje part att inse vem som agerar utifrån förståndiga stats-principer och vilka som helt enkelt inte har alla hästar hemma...
Allt ni kan göra är att fantisera upp en bild av era politiska motståndare som ONDA för att sedan utifrån dessa fördomar ha en rationalisering att undvika debatt helt och hållet.
Förstår inte du att denna inställningen gör att de som hyser åsikter mer likt mina kommer att betrakta er på liknande sätt, som onda, och polariseringen förvärras och förvärras...? Anser du att detta är önskvärt?
Jag vet inte ens varför jag försöker, du har ju redan bestämt dig. Alla som inte håller med dig är onda. Man talar inte med onda människor. Case closed.
Ett hopplöst fall... Lycka till i livet liksom, med din inställning lär du behöva det.