2017-01-18, 17:14
Medlem
Vasectomaters avatar
För att sammanfatta JV orgs artikel om frosseri;

Fetma kan bero på frosseri. Fetma beror inte alltid på frosseri. Fetma kan även bero på sjukdomar. Smala människor kan också syssla med frosseri. Frosseri hör inte hemma i församlingen. "Avoiding overindulgence in food is one important way to shun a spiritually damaging life-style."

Så mao, JV org håller med mig!
Citera
2017-01-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, inte vad jag vet.

Inser du hur dessa ljuger och förvränger, även före detta äldste?
Ljuger vet jag inte. Överdriver är nog rätt ord. Det finns ju en poäng i det hela. Allt var bara klumpigt framställt. Poängen var ju att man kanske inte ska ställa sig upp och döma ut andra om man inte är bättre själv. Det var väl det som var kontentan av det hela? Och dörmed inte sagt att alla feta ägnar sig åt frosseri, vilket jag varit noga med att påpeka hela tiden.
Citera
2017-01-18, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
För att sammanfatta JV orgs artikel om frosseri;

Fetma kan bero på frosseri. Fetma beror inte alltid på frosseri. Fetma kan även bero på sjukdomar. Smala människor kan också syssla med frosseri. Frosseri hör inte hemma i församlingen. "Avoiding overindulgence in food is one important way to shun a spiritually damaging life-style."

Så mao, JV org håller med mig!

Nej, dom håller inte med dig, du anser att:
Citat:
Fetma måste väl tillhöra "frosseri" om det ska kategoriseras. Och det är ju en biblisk synd.

Du menar att fetma är en "biblisk synd", vilket är fel.
Citera
2017-01-18, 17:20
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Det här är också en rolig kommentar:

Är det lika roligt när JV org skriver samma sak?; "A glutton routinely shows a lack of restraint, even gorging himself on food to the point of feeling very uncomfortable or becoming sick."
Citera
2017-01-18, 17:24
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Nej, dom håller inte med dig, du anser att:

Du menar att fetma är en "biblisk synd", vilket är fel.

Nej, det menas med precis som det står, att frosseri är en biblisk synd. Om fetman beror på frosseri så begår personen "en biblisk synd" och hör alltså inte hemma i församlingen, allt enligt JV orgs artikel. Samma gäller ju då även bulimiker, som oftast är smala och i en del fall även undernärda.
Citera
2017-01-18, 17:26
Medlem
Citat:
Om fetman beror på frosseri så begår personen "en biblisk synd"

Men det var inte det du sade, du sade:

Citat:
Fetma måste väl tillhöra "frosseri" om det ska kategoriseras. Och det är ju en biblisk synd.
Citera
2017-01-18, 17:31
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Men det var inte det du sade, du sade:

Ja, det var när vi fortfarande spekulerade om JV org skulle kunna ha en anledning att även utesluta feta medlemmar. Och OM fetma måste kategoriseras så borde den rimligtvis höra till den bibliska synden frosseri. Vilket JV orgs artikel också nämner!!

Fuckkkkk!! Det märks att du följt orgens råd om att inte skaffa dig en högre utbildning!! Fan vad du är jobbig, Hahaha!!!
Citera
2017-01-18, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Nu menade jag att han kunde visa sammanhang, som artiklar från vakna eller vakttornet som han läst, som visar att han har rätt angående 1975. Hur fel vittnena gör när de hittar på årtal för slutet.

De flesta JVn väljer bort citat som "avfällingar" kommer med, även om det är citat från JVs egen litteratur. Och jag är säker på att aktiva JVn aldrig skulle lyssna på sinutkos tal från 1968.
Många har attityden; "VArför ska jag lyssna på vad du säger, kan du lova mig evigt liv? Du vill bara förstöra mitt hopp om evigt liv".
Citera
2017-01-18, 17:38
Medlem
Citat:
Umm...nu är du återigen förvirrad. JV org uppmärksammar att fetma kan vara ett tecken på frosseri men att det inte alltid är så.
I precis vad har jag skrivit annorlunda i mitt inlägg?

Du -vill- missförstå med flit, allt för att förleda. Inget i den artikeln är något jag inte själv skrivit här, jag skrev att jag även vet att fetma kan bero på åkommor och sjukdomar.
Vart i mitt inlägg skrev jag att JV org skrev att fetma är detsamma som frosseri? Du får nog läsa om, i din iver att producera rökridåer får du allt om bakfoten.

Du är verkligen desperat, jag tycker nästan synd om dig. Jag förstår att det inte är lätt när du får så mycket motbevis och du ständigt måste tänka ut hur du ska förklara bort allt. Men du behöver inte ljuga.

PS, Eller -kan- det faktiskt röra sig om att du verkligen inte förstår? I alla fall, läs mina inlägg igen och så läser du även artikeln en gång till.

Men, du förstår väl att det är bekvämt att diskutera fetma........med detta undviker TTSP betydligt svårare ämnen.
Helt enkelt en undanmanöver......egentligen lätt att inse.
Citera
2017-01-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ja, det var när vi fortfarande spekulerade om JV org skulle kunna ha en anledning att även utesluta feta medlemmar.

Så du erkänner att du spekulerade, och spekulerade fel?

Citat:
Och OM fetma måste kategoriseras så borde den rimligtvis höra till den bibliska synden frosseri. Vilket JV orgs artikel också nämner!!

Nej, dom nämner att det KAN tillhöra frosseri, vilket är något helt annat än ditt påstående att "det måste tillhöra frosseri".
Citera
2017-01-18, 17:43
Medlem
Vasectomaters avatar
Det yttre är ju väldigt viktigt för orgen. Medlemmarna måste klä sig fint och propert efter snäva anvisningar. Detsamma måste ju gälla vikten. Nu när jag tänker efter har jag nog aldrig träffat på en extremt överviktig medlem. Nog för att de i styrande kretsen ser ut att smörja kråset och äter lite större portioner än nödvändigt men dom är ju inte "morbidly obese".
Det skulle vara intressant att veta om typ 300 kilos prospects ens får döpa sig, får gå i tjänsten? Om de blir peppade att gå ner i vikt först? Kanske små antydningar under studierna? Dom hintar om att det är viktigt att ta hand om sin kropp och hälsa så pass att rekryten ber till Jehova om hjälp och med hjälp av placeboeffekten tar kraft och stoppar sitt överätande eller tom söker medicinsk hjälp i form av kirurgi?
Citera
2017-01-18, 17:43
Medlem
Citat:
Ja, det var när vi fortfarande spekulerade om JV org skulle kunna ha en anledning att även utesluta feta medlemmar. Och OM fetma måste kategoriseras så borde den rimligtvis höra till den bibliska synden frosseri. Vilket JV orgs artikel också nämner!!

Fuckkkkk!! Det märks att du följt orgens råd om att inte skaffa dig en högre utbildning!! Fan vad du är jobbig, Hahaha!!!

Vissa personer hänger upp sig på egentligen i sammanhanget oviktiga detaljer......nån höll på ett antal dagar med huruvida månen var en ljuskälla eller inte....gissa vem. Sen var det nån kvasidebatt och fackverkskonstuktioner.....känns det månne igen?

Alltid ett sätt att skifta fokus från besvärligare frågeställningar...men litet genomskinligt i längden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in